Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie.

Pomożecie mi z tym błędem ?

http://www.editer.pl/fotka/26f3060929a1f929ce042f25c51d202d_1.jpg

Chodzi mi o błąd 28A2 air path.,,kanał powietrza"

Co to za cholerstwo ?


A teraz ciąg przyczynowo skutkowy:

Pierwszy raz sytuacja zdarzyła się na trasie pod koniec sierpnia w temp. 36 stopni, przy prędkości ok. 145 km/h i próbie wyprzedzania na autostradzie A20, zapaliła się kontrolka błędu tempomatu, następnie błąd DSC i na koniec redukcja mocy silnika. Auto nie reagowało na gaz, tylko jakieś terkotanie przy próbie dodania gazu (coś w stylu wolnej zmiany pasa, przez linię przerywaną), ledwo dotoczyło się na szczyt wzniesienia.

Zgasiłem gruza, odczekałem 5 minut po czym ponownie odpaliłem i zjechałem na najbliższy parking (50 km. wcześniej tankowałem paliwo w czasie rozładowującej się cysterny, na jednej ze stacji paliw.) Czy to mogło mieć wpływ na obecny problem ?

Dodam ze przed wyjazdem w trasę zauważyłem jak zawsze ślady kuny na silniku (tydzień wcześniej wracaliśmy A11, z większymi prędkościami i auto nie wskazywało żadnych problemów.)

Od tamtej pory, auto w mieście jeździ normalnie, ale nie ma mocy powyżej 3 tyś obrotów.

Podczas przyspieszania powyżej 3 tyś. słyszę dźwięk jak z filtrem stożkowym lub kompresorem w M5 Hurricane, ale oprócz dźwięku auto nie odchodzi :mad2:

Co wg Was mogło się stać.

Katalizatory raczej wykluczam ( nie mogły się zapchać przez max. 500km.)

Z odłączonym przepływomierzem auto przyśpiesza tak samo.

Filtr powietrza wygląda jakby był zmieniony max tydzień temu.

Pzepływomierz na rozgrzanym silniku pokazuje 12 w Inpie.

Disa szczelna, trzyma klapkę.


Za rozwiązanie problemu prześlę na wskazany adres dobrą butelkę.


Ps.

Prośba do Administratorów o nie usuwanie tematu.

Temat wkleję również do działu e46 i e39. Jak wszyscy wiemy w tamtych działach jest dużo użytkowników M54, lecz nie wszyscy wchodzą w inne działy.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Wygląda mi to na problem ze sterowaniem układu VANOS na wałku zaworów ssących. Sprawdź parametry oczekiwane względem rzeczywistych ustawienia wałka i jeśli się nie pokrywają wymień solenoid sterujący, lub zregeneruj VANOS.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W innym forum ktoś opisał rozwiązanie tego problemu:


https://www.bimmerfest.com/threads/28a2-dme-air-path-monitoring-dtc-fix.1388923/

 

I thought it was a MAF at first but the car ran fine except on Accel. I ended up changing the Intake Vanos Solenoid switch which solved my issue! I used a pair of vise grips.

 

Skończyło się na zmianie przełącznika elektromagnesu dolotowego Vanos, który rozwiązał mój problem!

Opublikowano

Panowie, to może być faktycznie jakiś trop z tym elektrozaworem vanosa.

Czy zamienniki również współpracują, jeśli tak to jakie ?

Koszt nowego oryginału to 1 087,10 zł (na stronie Macieja).

Jeśli to nie będzie to, nie chciałbym utopić 1 tyś.zł.


Jeśli chodzi o regenerację, to nie słyszę niepokojących odgłosów z niego, a jeżdżę tym autem 7 lat.


Jeśli chodzi o sprawdzenie parametrów, to tu mam problem. INPA wyrzuca mnie po ok 2 sek. Muszę ją przeinstalować na starą a w ISTA+ jestem nowicjuszem.

Z tego co INPA zdąży złapać podczas tych 2 sek. parametry na ssącym mam +115, na wydechu -105 (rozgrzany silnik, obroty jałowe).

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Panowie, czy to może być jednak przepływomierz ?

screen z ISTA+

http://www.editer.pl/fotka/a11cb74f2fccae50f539ffeaa47d9730_1.jpg

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć Anrzeju.

Miałem podobny objaw z podanym błędem przez Ciebie 28A2 air path.

Problem rozwiązałem odpinając wtyczkę od przepływomierza i psiknąłem kilka razy sprayem do styków elektrycznych.

c66273b883ede499409bfe188a66eaab.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używałem kontakt spray Wurth do wysokich napięć - usuwa także wilgoć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.