Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry , brak ładowania

błędy 4A07 i 4A1F czyli alternator i sterownik świec.

Przy pierwszym odpaleniu brak ładowania , kolejne odpalenie - jest ładowanie.

Problem nasila się przy dużej wilgotności popowietrza.

Doipiero 10-15 odpalenie uruchamia ładowanie.

W parametrach CAS :

Terminal 15, Wake UP (ACC) 0,13V

Alternator po przeglądzie , jest sprawny.

Od czego zacząc sprawdzanie (sterownik świec do wynmiany ?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy masz prawidlowy regulator wstawiony. Najczesciej jak sie z tym blędem spotykam to okazuje sie, że ktos juz fotykal regulatora i jest wstawiony inny model, niz ten ktory ma być.
Opublikowano
Czy masz prawidlowy regulator wstawiony. Najczesciej jak sie z tym blędem spotykam to okazuje sie, że ktos juz fotykal regulatora i jest wstawiony inny model, niz ten ktory ma być.

 

Czyli może najlepiej od tego by było zacząć.

Ja mam wstawiony VALEO ale nie znam dokładnego modelu. Właśnie po regeneracji i wymianie regulatora na nowy pierwszy raz jesienią pojawił się błąd a teraz pojawia się co raz częściej.

Powinien iść taki wg numeru u mnie 12318510087 OE ale nie jestem w stanie znaleźc VALEO, tylko METZGER. Może wsadził po prostu VALEO aby był 150 A.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu Valeo to juz masz i nie dziala prawidlowo. Ma byc dokladnie taki jak sprawdziles po VIN 12318510087 lub jego zamiennik. Poszukam wieczorem i napiszę.
Opublikowano

 

czym się różnią te dwa regulatory? Jeden ma w nazwie ASP a drugi nie.

ARE3162 (VALEO)/ASP

ARE3162 (VALEO)

jakie są różnice?

Dobra już wiem, nigdzie nie mogłem znaleźć ale dobrze że sztuczna inteligencja zna odpowiedzi XD


"ASP" w alternatorze VALEO oznacza "Automatic Shutdown Protection", czyli system ochrony przed wyłączeniem automatycznym. Jest to funkcja, która zapobiega niekontrolowanemu wyłączeniu alternatora w sytuacjach, gdy napięcie na wyjściu spadnie poniżej pewnego progu. Dzięki temu alternator może dalej ładować akumulator i zapewnić odpowiednią ilość energii elektrycznej do zasilania elektrycznych układów w samochodzie.


Elektryk sprawdził niby te linie i przewody, mówi że jest ok i 99% regulator napięcia i mam oddać auto do mechanika który to ogarnie.

Zamówiłem regulator ten z allegro, który podałeś. On pasuje do mojego VIN E205587.

Opublikowano

Jestem po wymianie regulatora i dalej to samo.

Warto sprawdzać ten alternator? Bo taki mam zamiar, chociaż lepiej zajrzeć chyba do sterownika i go otworzyć czy nie ma zimnych lutów

Opublikowano

Obstawiam u siebie taką możliwą usterkę ze specyfikacji Alternatora bmw:


Usterka elektryczna: Usterka w obwodzie zasilania wzbudzenia (tranzystor, dioda), przerwa w obwodzie cewki wzbudzenia, uszkodzony sterownik.


Może ktoś pomóc, gdzie są te cewki wzbudzenia, obwód zasilania wzbudzenia? To jest wszystko w sterowniku silnika czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.