Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Założyłem nowy temat, ponieważ nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi jak naprawić samemu i przy okazji zaoszczędzić sporo pieniędzy

Mam nadzieję, że temat przyda się dla osób, których dotknie ta sama przypadłość.


Pęknięta taśma kierownicy objawia się przede wszystkim niedziałającą multifunkcją kierownicy... Nie działają przyciski, na desce wyskakują błędy od poduszki, tempomatów, błąd DSC, nie działa klakson oraz manetki.

Naprawa w serwisie ASO BMW to koszt ok. 5 tysięcy zł... ASO nie naprawia tylko wymienia całą część "Centrum sterowania kolumny kierownicy", ponieważ taśma nie występuje oddzielnie. Sama część nowa kosztuje 3 tysiące w moim przypadku. Używek praktycznie brak przynajmniej mojego numeru części. Na alledrogo znalazłem jedną za 750zł i była kombinowana...

Są firmy, które wysyłkowo naprawiają taśmy... usługa kosztuje od 300zł do BMW plus koszta wysyłek.

Okoliczne warsztaty nie zajmują się naprawą tych części. Każdy twierdzi że to się wymienia albo na używkę albo na nową.

Tak więc postanowiłem sam rozebrać no bo i tak nie działa...

Po pierwsze demontaż poduszki, potem kierownicy, potem rozchyla się obudowę kolumny i odkręca się 4 śrubki torx i moduł wyjęty :D

5 minut dla laika, który boi się że coś połamie. Wprawiona osoba w minutę to zdemontuje.


a3a84eed59908.jpg


638870985e564.jpg


d9c418b25ae7b.jpg


Tak więc przechodzimy do rozebrania modułu... dziecinnie proste parę śrubek torx i mamy...


caf074863c821.jpg


d2fc63e0edc54.jpg


Urwana taśma będzie pozaginana i rozwalona w środku...


69a0e365ee9ac.jpg


A tak wygląda taśma poprawnie przylutowana... Ja zerwane miałem dwie taśmy z czterech


a7a7921fb63a1.jpg


437c79ea28b7c.jpg


Przed montażem owinąłem sztywno izolacją. Takie zabezpieczenie uchroni przed ponownym zerwaniem... Lepiej niż fabryka :D


172cbd76588d7.jpg


5529390f1c114.jpg


8db3fadcfea29.jpg


i najważniejsze to poprawnie nawinąć taśmę... Bardzo dobrze pokazane tu:



a4c3f908a5789.jpg


Następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Sterowanie z kierownicy powinno działać, kierunki, spryskiwacze, manetki, klakson też.


Podsumowując jest to prosta naprawa, która nie powinna zająć więcej niż godzinę albo dwie jeżeli robi to laik.

Oczywiście najlepiej dać elektronikowi do przylutowania taśmy do końcówek, ale można i samemu.

Na koniec trzeba będzie i tak błędy skasować komputerowo...

Ja oczywiście demontowałem na podpiętym akumulatorze, bo i tak błędy wyskoczyły i tak...

W ten oto sposób można sporo pieniędzy zaoszczędzić.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym się bał takiej naprawy - najbardziej, że coś pójdzie nie tak z poduszką wtedy kiedy nie trzeba
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.