Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,


mam już dość. Wyszedłem z pracy a moje E61 LCI 08' leżało na oponach. Auto się nie podniosło po odpaleniu a kompresor też się nie załączył wcale. Dwa dni wcześniej byłem na treningu i po ponad pół godziny przyszedł kumpel i powiedział mi, że kompresor mi pompuje. Kompresor był zawilgotniały i wysłałem go do regeneracji. Przekaźnik był całkowicie spalony wewnątrz. Kompresor przyjechał jak nowy. Dałem nowy filtr, przewód, przekaźnik i dalej zawieszenie się nie podnosi a kompresor nawet się nie załącza. Sprawdziłem napięcia i nie ma napięcia na wyjściu przekaźnika. Otwierałem i zamykałem klapę, usuwałem błędy. Nawet podłączyłem na krótko kompresor, zadziałał, zostawiłem go na 3min ale auto się nie podniosło. Już nie mam pomysłów. Czemu auto się nie podniosło po podłączeniu go na krótko? Jak sprawdzić moduł EHC? ISTA go wykrywa na zielono, błędów brak.

Opublikowano
Z tego co sprawdziłem w wds to bezpiecznik 79 - 7,5a.

 

Dzięki. W TIS też zobaczyłem, że to 79 dla modułu EHC. Niestety sprawny. Dziś powinien przyjść moduł EHC, podmienię i zobaczę. Jak coś to zwrócę. Potem zostają tylko czujniki.

Opublikowano

Nie wiem jak w e61 bo się nie zagłębiałem jeszcze ale w e39 modułem nivo steruje sygnał z modułu GM. W tygodniu będziemy działać w aucie szwagra E39, podobna sytuacja na krótko sprężarka działa ale nie pompuje (być może coś blokuje zawór, brak informacji z czujników... Sam nie wiem) z tym że u niego diagnoza modułu komfortu, dodatkowo nie działa oświetlenie wewnętrzne, a jest powiązane z modułem nivo.


Zerknij do modułu może jest zasnieżały, jest w bagażniku, pogoda teraz sprzyja wilgoci. Może przekaźnik spalił wiązkę, wtyczkę lub moduł ehc.

Opublikowano

Sprawdziłem już dużo. Podmieniłem EHC i nic. Zostały czujniki. Sprawdziłem metodą wg filmu:


Prawy zero reakcji a lewy reaguje jak na filmie. Czyli czujnik. Podmieniłem na dwa używane ori ale dalej [BAD]... Czyli wiązka... Na to już mi sił zabrakło. Muszę zerknąć w TIS i zobaczyć gdzie idą te kable. Pewnie do EHC ale muszę sprawdzić, w które piny dokładnie.


EDIT:

1) Sprawdziłem wiązkę wg:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou_200803/wiring-functional-info/chassis-suspension/springing-damping/air-suspension/sensor-monitoring/riIHTez

ale połączenia są okey.


2) Czujnik wg filmu:


ale mój reaguje inaczej. Rezystancja się nie zmienia tylko napięcie gdy podłączę pod 5V i ruszam ramieniem to napięcie się płynnie zmienia.


Nie mam już pomysłu... Jutro przyjdzie całkowicie nowy czujnik (nie używka) i zobaczę jak on się zachowuje. Jak nie pomoże to oddaję auto do mechanika. Tylko ciekawe czy znajdę kogoś od nivo.

Opublikowano
Nie wiem jak w e61 bo się nie zagłębiałem jeszcze ale w e39 modułem nivo steruje sygnał z modułu GM. W tygodniu będziemy działać w aucie szwagra E39, podobna sytuacja na krótko sprężarka działa ale nie pompuje (być może coś blokuje zawór, brak informacji z czujników... Sam nie wiem) z tym że u niego diagnoza modułu komfortu, dodatkowo nie działa oświetlenie wewnętrzne, a jest powiązane z modułem nivo.


Zerknij do modułu może jest zasnieżały, jest w bagażniku, pogoda teraz sprzyja wilgoci. Może przekaźnik spalił wiązkę, wtyczkę lub moduł ehc.


Mam podobny problem... Przy dużej wilgotności powietrza (nie daj Boże, jak leje jak fiks) i niskich temperaturach, przestaje działać m.in. grzanie siedzeń, przyciski od PSD, DSC, składanie lusterek. Czasem też przez to wywala wspomaganie kierownicy i wycieraczki przestają działać. Oczywiście, tak jak u Was, wpływa to na sterowanie NIVO. Zwykle przy wywaleniu błędu po odpaleniu silnika błąd znikał, a elektronika wracała po jakimś czasie do normy. Teraz niestety tak się nie stało. Moduł nie działa, NIVO auta nie podnosi, komunikat NIVO aktywny, a [BAD] leży... Moduł w bagażniku sprawdzony - jest ok. W którymś wątku było napisane, żeby sprawdzić czy nie są zawilgocone/zaśniedziałe punkty masowe pod fotelem pasażera - nie są. Webasto mam odpięte, bo jakiś czas temu rozładowywało mi akumulator.... Tkwimy od dawna w przekonaniu, że prawdopodobnie robi się gdzieś jakieś zwarcie, ponieważ cuda dzieją się tylko przy niesprzyjającej pogodzie... Czy po wymianie modułu komfortu w E39 Szwagra wszystko wróciło do normy? Może macie jakieś pomysły jeszcze, gdzie może leżeć problem? :(

Opublikowano
Winny okazał się bezpiecznik modułu komfortu f4. Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki. W bagażniku masz dwa od nivo. Następnie zdemontuj schowek i zajrzyj do modułu komfortu, łatwo jest go rozebrać może coś zobaczysz. Sprawdź odpływy, czy woda ścieka z pod nadkoli. Pod serwem hamulcowym masz odpływ jeśli tam stoi woda to prawdopodobnie wodę masz w kabinie. Pod dywanikiem fotela kierowcy też idzie wiązka, warto to sprawdzić. Jeśli masz szyberdach to sprawdź drożność kanałów odpływowych.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto naprawione... Okazał się banał i miałem dobry trop... Czujniki a dokładnie mój mechanik dał do montażu wahacze (wymieniane były jego tuleje) nowemu pracownikowi :evil: A ten debil ustawił zgięcie cięgienka do wewnątrz auta a nie na zewnątrz przez co czujnik w ogóle nie pracował. Zdjęcie jest błędnie zamontowanego czujnika.

Whats-App-Image-2022-12-02-at-07-49-49.jpg

Najgorsze, że z 3 razy go demontowałem i o tym nie pomyślałem. Serwis walczył cały dzień, podmieniali czujniki na 6 innych sztuk, regulowali kompem i nic, dopiero na koniec dnia zobaczyli, że czujniki są źle zamontowane.

3tyg bez auta i 500zł za diagnostykę serwisu przez durnego mechanika... Najlepsze, że teoretycznie nawet nie musiałem robić kompresora (choć jego stan oceniono na stan agonalny) bo auto opadło przez niepoprawny montaż czujników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.