Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, mam dylemat odnośnie tego, ile adblue utrzymywać w zbiorniczku.

Teoretycznie przy pełnym zbiorniku, poniżej -10, gdzie adblue zamarza, trzeba będzie dużo więcej czasu, aby układ ogrzał i rozmroził czynnik, na krótkich dystansach może się to nie udać.

Wielokrotne zamarzanie i rozmarzanie powoduje wytrącanie się kryształków i potencjalne problemy z układem SCR.

Dodatkowo, z racji że czynnik się starzeje, czy też ulega degradacji, długotrwałe zaleganie w zbiorniczku może być niepożądane.

Logika podpowiada, żeby utrzymywać raczej niewielką ilość adblue w zbiorniku, tj. częściej dolewać w mniejszych ilościach, przy czym nie kupować dużych opakowań na zapas, tylko na świeżo z hurtowni.

A co Wy o tym myślicie?

Lać do pełna, czy lepiej mniej?

Ja dodatkowo zacząłem stosować profilaktycznie dodatek do adblue.

Opublikowano
Powiem tak, dopóki działa to lać i jeździć, myślę, że utrzymywanie minimum połowy wartości zbiornika powinno być ok. Mi niestety system zrobił psikusa i musiał zostać wyłączony, ponoć nie jest to pytanie czy się zepsuje tylko kiedy....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jak często trzeba uzupełnić ten magiczny płyn, i co wpływa na jego zużycie ? , u mnie jest 12tyś km przebiegu i nadal 100%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.