Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam drugi komplet kół . Chodzi mi o warsztat w którym zmieniacie koła. W poprzedniej x3 miałem problem z wyważaniem kół i bujałem się z tym tematem kila sezonów po różnych warsztatach w tym ASO, finalnie pomogło dopiero wyważenie kół na samochodzie. W aktualnym ix3 zmieniałem koła w ASO i jest OK ale zastanawiam się nad tańszą alternatywą gdzieś w okolicach Warszawy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musisz wyważać kół co sezon jak masz dwa komplety... Tylko dopompuj i wsio.

A ta teoria wynika z…?

Opublikowano
Nie musisz wyważać kół co sezon jak masz dwa komplety... Tylko dopompuj i wsio.

A ta teoria wynika z…?

Z doświadczenia? W E90 miałem 2 komplety kół, które zmieniałem sobie samemu - jakoś w marcu i wrześniu zawoziłem do wulkanizatora na "przejrzenie" (wyważenie, szczelność, dopompowanie). W 80% przypadków nic nie było trzeba robić - wyważenie OK, szczelność OK, ciśnienie OK.

Jeżeli jeździsz po dobrej jakości drogach to wyważanie co sezon nie ma sensu.

Teraz w iX3 trzymam koła u zaprzyjaźnionego wulkanizatora. Umawiam się na wymianę, on przygotowuje koła (wyważenie, ciśnienie), myje je i zakłada na samochód. Te, które zdejmie zostają u niego na kolejne pół roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie, w 80%… jeśli jeździsz po dobrych drogach, jeśli nie wpadniesz w dziurę i nie odklei się ciężarek, jeśli nie przetrzesz felgi, itd. itd.


Opony nawet przy jeździe po gładkim, równym asfalcie ścierają się nierównomiernie - w zależności od hamowania, przyspieszania, jeżdżenia po zakrętach. Im dynamiczniej, tym bardziej nierównomiernie, zwłaszcza gdy dodatkowo ciśnienie w kołach jest nieprawidłowe.

Koszt wyważenia jest pomijalnym kosztem eksploatacji samochodu i nie warto na tym oszczędzać przy każdej sezonowej wymianie kół.


Natomiast to, co faktycznie wystarczy zrobić raz, posiadając kompletne koła - to optymalizacja opon (wyważarka z testem drogowym, np. Hunter) względem felg na każdym z kompletów. A przy oponach typu RunFlat to już jest must have. Potem tylko sezonowe doważanie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie musisz wyważać kół co sezon jak masz dwa komplety... Tylko dopompuj i wsio.

A ta teoria wynika z…?

Jaka teoria. Co ty robisz z kołami które leżą 5 miesięcy w garażu, rzucasz nimi? Wyważone? Wyważone. Zakłady oponiarskie najlepiej co 7 dni by wyważały.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie co 7 dni, tylko przed każdym sezonem.

Albo po sezonie przy zdjęciu kół można je wyważyć i zeskładować w przechowalni. Wtedy będą gotowe do założenia na kolejny sezon, wystarczy po założeniu wyrównać ciśnienie.


Oczywiście można zaoszczędzić te 80 zł za wyważanie raz na sezon, tylko nie ma potem sensu bić piany choćby w wątku o złym prowadzeniu X3 przy większych prędkościach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musisz wyważać kół co sezon jak masz dwa komplety... Tylko dopompuj i wsio.

A ta teoria wynika z…?

Jaka teoria. Co ty robisz z kołami które leżą 5 miesięcy w garażu, rzucasz nimi? Wyważone? Wyważone. Zakłady oponiarskie najlepiej co 7 dni by wyważały.

 

Przed leżakowaniem 5 miesięcy koła jednak jeżdżą 7 miesięcy...

Wiele razy pojechałem takie wyważyć i nigdy nie pokazło 0/0.

Teraz trzymam koła ze starym wyważeniem (np na wypadek rozwalenia opony czy koła).

Dzień przed umówionym wyważaniem sam ściągam stare ciężarki i usuwam taśmę dwustronną.

Opublikowano

Powiem jak ja robię. Mam dwa komplety: lato i zima. Oba na stałe na własnych felgach.

Daje je do wywarzania co drugi lub co trzeci sezon profilaktycznie. Albo prędzej gdy podczas użytkowania wpadnę w dziurę, gdzieś przytrę, wyczuwam wibracje podczas jazdy lub jak ostatnio na myjce zgubię odważnik. Przy normalnym jeżdżeniu i magazynowaniu nie co być nadgorliwym.

Wiem co mówię. Robiłem na diagnostyce i wulkanizacji.

Do dziś wspominam starszego pedantycznego pana który chyba miał hobby typu regularne kontrole kół mimo że w 8 wizytach na 10 , wszystko miał ok :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja natomiast robię to tak: koła przechowuję u wulkanizatora, którego mam niedaleko, bo jest to dla mnie po prostu wygodne. Ale takiego, który ma certyfikację jednego z producentów opon, co wymusza na nim choćby regularną kalibrację urządzeń i coroczny audyt. Zanim znalazłem odpowiedniego, dwa razy zmieniałem adres :wink:

Jak przychodzi sezon na wymianę - koła są już gotowe do założenia. Firma myje je w trakcie przechowywania (pomiędzy sezonami wymian, kiedy nie ma dużego ruchu), wyważa - ale dopiero po umyciu (!) i odkłada do przechowalni. Jak przyjeżdżam na wymianę, jedyne co trzeba zrobić - to wyrównania ciśnienia. Powietrzem, nie azotem :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja natomiast robię to tak: koła przechowuję u wulkanizatora, którego mam niedaleko, bo jest to dla mnie po prostu wygodne. Ale takiego, który ma certyfikację jednego z producentów opon, co wymusza na nim choćby regularną kalibrację urządzeń i coroczny audyt. Zanim znalazłem odpowiedniego, dwa razy zmieniałem adres :wink:

Jak przychodzi sezon na wymianę - koła są już gotowe do założenia. Firma myje je w trakcie przechowywania (pomiędzy sezonami wymian, kiedy nie ma dużego ruchu), wyważa - ale dopiero po umyciu (!) i odkłada do przechowalni. Jak przyjeżdżam na wymianę, jedyne co trzeba zrobić - to wyrównania ciśnienia. Powietrzem, nie azotem :wink:

Pe.te polecisz jakiegoś wulkanizatora w warszawie co potrafię runflaty obsługiwać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mieszkam pod Warszawą, ale w samej WAW kiedyś korzystałem z serwisu na Okaryny, mają tam wyważarkę z testem drogowym, więc mogą Ci też przy okazji zoptymalizować koła. Myją też koła przed wyważaniem (maja do tego specjalną maszynę). Natomiast w sezonie są tam duże kolejki, więc zbyt wiele czasu na jedno auto nie ma. W każdym razie moje problemy z trakcją w F11, z którymi kiedyś długo się borykałem, skończyły się właśnie po wizycie u nich.


Dobrze wyważają też na Municypalnej (też mogą wykonać test drogowy z optymalizacją), ale oni z kolei dodatkowo obsługują floty - więc w sezonie mają jeszcze większe kolejki :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.