Skocz do zawartości

POMOCY!! Problem z silnikiem 540iA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
POMOCY!! Nie wiem co sie stalo nagle silnik stracil moc jakby przestal palic na jeden rzad swiec niedalo sie jechac stalo sie to podczas jazdy i nie wiem co to moze byc :cry2: . Swiece zmienialem okolo pol roku temu ale tak nagle wszystkie by padly, wogole ciezko go zapalic a jak odpali to nie wkreca sie na obroty nie mowiac zeby jechal. Jak ktos mial cos podobnego albo wie co to moze byc to prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Mam nadzieje ze to nic powaznego
BMW E60 530xd :)
Opublikowano

Raczej nie świece. Nie bawiłem się jeszcze V8 ale problemu powinieneś szukać w jakimś elemencie który dostarcza napięcia do tej części silnika.

Choć najpierw sprawdź czy w ogóle masz iskrę na tych świecach.

Gdyby była to zajmij się np. listwą paliwową ( V8 ma po jednej dla każdych 4 garnków?) lub jakimś jej/ wtrysków "kontrolerem".

Every weapon needs a master.
Opublikowano
V8 ma po jednej dla każdych 4 garnków?)

 

Silniki V8 posiadają jedną wspólną listwę wtryskową.

 

Co do spadku mocy.

Często się zdarza że silnik V8 łatwo jest zalać. Kiedy się go już zaleje ale odpali to świece dostają po tyłku.

może być jeszcze kilka innych rzeczy jak np filtr paliwa lub niewydolna pompa paliwa, ale najpierw napisz jakie załozyłeś świece.

 

Gdyby się okazało że jest to wina zalania silnika to napewno świece bedą podlegały ponownej wymianie.

 

Gdzie także ostatnio tankowałes :?:

Opublikowano
Witam. Swiece NGK takie jak do tego modelu nie pamietam dokladnie symbolu, filtr paliwa wymieniony na nowy i powietrza tez. Bede brobowal wszystkiego czekam na goscia ma z komputerem przyjechac i mi sprawdzic moze cos pokaze. Narazie dzieki za odpowiedzi, mysle ze jakos sie z tym uporam :cry2: .
BMW E60 530xd :)
Opublikowano
witam. ja mam podobny problem co zurek. najgorzej jest po odpaleniu silnika dławi się strzela po dodaniu gazu. wymieniłem świece, filrt paliwa i nic to nie dało poza kosztami. wczoraj mierzyłem ciśnienie paliwa i było 3 atm czy to jest dobra wartość.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja stawiam na padnięte sondy lambda i/lub słynna membrana.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
w czwartek byłem w warsztacie gdzie podpieli kompa i nie stwierdzili żadnych problemów z sondami poza tym że pracują w zakresie 0-0,5V. powiedzieli że membrana jest OK. zdarza się też że przy wyższych obrotach jakby odcinało paliwo. dlatego zastanawiam się czy pompa paliwa nie daje w kość ale nie wiem czy możliwe są takie chwilowe przerwy w pracy
Opublikowano
sonda 1v powinna pracowac w zakresie 0,0-1,0 Volta takze jezeli pracuje do 0,5 volta to masz albo uszkodzona sonde albo nie masz podawanego napiecia na grzalek w sondzie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy masz LPG? Jak tak to zrób reset DME. Pompa paliwa pada jeśli jeździ się na LPG przy niskim stanie benzyny - pompa przegrzewa się [widziałem juz takie ztopione].

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

w serwisie powiedzieli ze sondy działją prawidłowo a dlatego w tym zakresie gdyż mieszanka jest zbyt bogata.

piszę tylko to co mówili w serwisie po badaniu. poza tym obydwie sondy pracują w tym zakresie.

jęsli chodzi o lpg to jest ale całkowicie odłączony. też myślałem że to problem gazu ale okazało się że nie.

Opublikowano
pytanie do autora postu-czy z tłumika podczas odpalania na zimno lub jazdy leci dymek jakby brał olej?ja osobiscie stawiam na separatory(membrana)to oprócz wypadania zapłonów najczestsza przypadłosc m60,miałem podobnie i po wymianie tego elementu jak reka odjął(wymieniłem przy okazji uszczelniacze na ssącym bo tez parcieją z czasem)wiec sprawdz dobrze tą "membrane"jak to zrobic? jest tego mnóstwo na forum i dasz rade sam to zrobic.pozdrowionka i powodzenia
Opublikowano

Promarco- cisnienie paliwa powinno byc 3,5 bara +- 0,6 -wiec masz dobre. Cewki sprawdzałes na oscyloskopie ? a co do sond- wejdz pod auto, odłacz je , potem zrob szybki resecik ( zepnij klemy na 15 min ) i przejedz się- jesli praca silnika sie nie uspokoi- to bedziesz miał pewnosc ,ze to nie sondy.

 

membrana - jak padnie bedzie brał olej i przede wszystkim zakopci 4 i 8 swiece ( te pierwsze od strony szyby )

Opublikowano
na ponediałek jestem umówiony na badanie cewek na oscyloskopie mechanik też myśli że to właśnie któraś cewka daje w kość. jeśli chdzi o sondy to zrobię tak jak mowisz ale dopiero po badaniu cewek bo meches mówił żeby nic nie wypinać żeby sprawdzić czy jjakieś błędy wyskoczą
Opublikowano
Dziekuje za wszystkie sugestie bede sprawdzal, ale to chyba bedzie membrana.Bo przy zapalaniu jest delikatny dymek i troche jakby zaczela mi pobierac olej. A jak mam wymienic ta membrane (jakis opis ze zdjeciami moze) i gdzie ja dostane, czy moze bedzie potrzebny mechani czy dam rade sam to zrobic.
BMW E60 530xd :)
Opublikowano

u mnie dymi z rury , ale jest to raczej para wodna , bo oleju nie bierze nic , plynu chlodniczego nie ubywa ...

 

sprawdzalem membrane i wedlug mnie jest dobra ... ale moze zle to robilem - niech ktos poda jakies typowe objawy uszkodzenia tego syfu i jak sprawdzic czy jest dobra

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Potrzebuję Waszej pomocy w temacie - Wymien membrame przewietrzania komory korbowej (odsysacz)

 

Szukałem tego na FORUM ale chyba jestem zbyt tępy by go odszukać. Więc jeśli Wy wiecie gdzie jest lub możecie mi pomóc to proszę o pomoc. Ma te same objawy co opisane ze swoją Beemką. Ja mam BMW 730 V32 E32. Nagle podczas jazdy zaczęła dymić i źle pracować silnik. Pojawił się tez olej w rurze wydechowej oraz tam gdzie są świecie zapłonowe. Autko nigdy nie było katowane i jechałem delikatnie. Więc mam nadzieje, że to tylko membrana jest uszkodzona.

 

Jeśli możecie to proszę odpisać mi na e-mail [email protected] lub wysłać sms z adresem strony www na mój tel kom 604507938. Najlepiej gdyby był tam dokładny opis i zdjęcia.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

 

Wojtek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam!! Chyba mam ale to sie jeszcze okaze. Najprawdopodobniej jest to pompa paliwa, ale to zobacze jak zaloze nowa jutro mam miec. Narazie dziekuje za podpowiedzi.
BMW E60 530xd :)
  • 3 lata później...
Opublikowano

cyt...POMOCY!! Nie wiem co sie stalo nagle silnik stracil moc jakby przestal palic na jeden rzad swiec niedalo sie jechac stalo sie to podczas jazdy i nie wiem co to moze byc

 

U mnie przyczyną tego stanu była sonda Lambda. Wymiana i jest ok. W tych silnikach V8 są dwie sondy-każda na jedną stronę silnika.

 

U mnie teraz wszystko ok po wymianie sondy i separatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.