Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Panowie ostatnio jak wjadę do garażu, nawet po krótkim dystansie, ale silnik wymaga chłodzenia na postoju wentylatorem (uprzedzam, że normalna jazda bez katowania), czuje zapach spalonej gumy, plastiku.

Spotkał się ktoś z taką przypadłością? Jak nie ma dodatkowego chłodzenia po zatrzymaniu, żadnych zapachów nie ma...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypalanie dpf miałeś i przerwałeś, ja zawsze jak widze ze się wypala staram sie jechać tak długo aż sie zakończy procedura
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej,

Panowie ostatnio jak wjadę do garażu, nawet po krótkim dystansie, ale silnik wymaga chłodzenia na postoju wentylatorem (uprzedzam, że normalna jazda bez katowania), czuje zapach spalonej gumy, plastiku.

Spotkał się ktoś z taką przypadłością? Jak nie ma dodatkowego chłodzenia po zatrzymaniu, żadnych zapachów nie ma...

 

Filtr czastek stałych sie wypala. Wentylator chodzi gdy proces sie nie skonczył zanim zakonczyłes jazde. Wysoka temperatura w wydechu jest orzyczyna tego zapachu o ktorym piszesz.

Opublikowano

dzięki Panowie.

 

Wypalanie dpf miałeś i przerwałeś, ja zawsze jak widze ze się wypala staram sie jechać tak długo aż sie zakończy procedura

 

gdzie to widać?

Opublikowano
Właśnie nie widać powinno być wyczuwalne bo pracy wydechu. Ogólnie używam aplikacji która zrobił jeden z forumowiczów. Nazywa się bimmer tool jest o niej artykuł na forum, dzięki niej będziesz wiedział czy dpf się wypala itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżdżę na sport indyvidual wszystko na comfort. W trakcie jazdy po puszczeniu gazu spalanie powinno wynosić 0.0 w trakcie wypalania DPF spalanie po puszczeniu gazu jest 2.0 - 3.0 litry i silnik trzyma podwyższone obroty. Praktycznie zawsze wiem kiedy dpf się wypala i staram się ten proces doprowadzać do końca.

Po przerwaniu procesu wypalania dotryskiwana ropa spływa do oleju.

Najlepiej ma to rozwiązane Ford w silnikach DW10 wtrysk do dotrysku jest zaraz przed DPF .

Pozdrawiam
Opublikowano
Jeżdżę na sport indyvidual wszystko na comfort. W trakcie jazdy po puszczeniu gazu spalanie powinno wynosić 0.0 w trakcie wypalania DPF spalanie po puszczeniu gazu jest 2.0 - 3.0 litry i silnik trzyma podwyższone obroty. Praktycznie zawsze wiem kiedy dpf się wypala i staram się ten proces doprowadzać do końca.

Po przerwaniu procesu wypalania dotryskiwana ropa spływa do oleju.

Najlepiej ma to rozwiązane Ford w silnikach DW10 wtrysk do dotrysku jest zaraz przed DPF .

 

dzięki za cenną uwagę, też tak samo na sport indyvidual jeżdżę, faktycznie było podwyższone zużycie paliwa.

Ale DPF wypala się chyba tylko przy określonej prędkości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie prawda, jak osiągnie określoną ilość sadzy to rozpoczyna się proces wypalania. Niestety to jest urok dzisiejszych diesli :cry2:
Pozdrawiam
Opublikowano

Regeneracja jest możliwa tylko w określonych granicach temperatury płynu chłodzącego, temperatury spalin i ciśnienia otoczenia. Działanie czyszczące filtra cząstek stałych silnika Diesla jest również utrzymywane poza tymi granicami. Nie ma zatem wpływu na emisje spalin.


Granice włączenia regeneracji są określone w następujący sposób:


Temperatura chłodziwa od 60°C do 110°C


Dolna granica temperatury chłodziwa jest niezbędna do zapewnienia stabilnego spalania. Górna granica chroni silnik przed zniszczeniem termicznym.


Temperatura spalin pomiędzy 220°C a 690°C przed katalizatorem utleniania


Dolna granica temperatury spalin jest niezbędna do osiągnięcia odpowiedniej reakcji wytwarzania ciepła w katalizatorze utleniającym iw filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego. Górna granica temperatury spalin chroni katalizator utleniający i filtr cząstek stałych przed nadmiernym obciążeniem termicznym. Górną granicę można przekroczyć tylko w przypadku awarii silnika.


Temperatura spalin między 220°C a 670°C przed filtrem cząstek stałych


Dolna granica temperatury spalin jest niezbędna do osiągnięcia odpowiedniej reakcji wytwarzania ciepła w katalizatorze utleniającym iw filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego. Górna granica temperatury spalin chroni katalizator utleniający i filtr cząstek stałych przed nadmiernym obciążeniem termicznym. Górną granicę można przekroczyć tylko w przypadku awarii silnika.


Ciśnienie otoczenia większe niż 0,6 bar


Przy niższym ciśnieniu otoczenia maksymalna dopuszczalna prędkość turbosprężarki spalin jest przekroczona, przez co regeneracja jest zablokowana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.