Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chcę podłączyć subwoofer+wzmacniacz do mojej E87 z radiem Professional. Plus i Minus idący do wzmacniacza wezmę bezpośrednio z akumulatora i tu się zaczyna pierwsze pytanie do którego kabla idącego z klemy plusowej mogę się podłączyć bez obaw o spalenie bezpieczników. Czytałem na forum, że sygnał trzeba wziąść z subwoofera pod fotelem i tu drugie pytanie który kabel jest plusowy. Do wzmacniacza powinny iść jeszcze kable RCA z radia, ale z tego co wiem nie ma w nim wyjścia RCA do podłączenia przewodów i tu nasuwa się kolejne pytanie gdzie je podłączyć. Proszę o podpowiedź, ponieważ będę montował pierwszy raz w życiu subwoofer i jestem po prostu zielony.


Pytania:

1. Do którego kabla idącego z klemy plusowej mogę się podłączyć?

2. Jaki kolor ma kabel plusowy idący do oryginalnego subwoofera?

3. Gdzie wpiąć kable RCA które powinny iść z Radia do Wzmacniacza?

4. Mogę podłączyć kable RCA do kabli idących do oryginalnego Subwoofera? (Uciąć koncowki i ładnie zlutować razem z sygnałowym)


PS. Nie wymienię Radia na nieoryginalne, ponieważ z tego co wiem nie będą działać przyciski na kierownicy.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano

Zasilanie do wzmacniacza biorę z akumulatora, prąd wzbudzający z zapalniczki, a sygnał audio z oryginalnego subwoofera.


PS. Zrobię zdjęcia i wrzucę tutaj Jeśli będzie ktoś szukał zdjęć jak to zrobiłem.


Edit: Jeśli ktoś wie to niech napisze, czy przy takim podłączeniu będzie działać

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę mi zeszło z montażem, ale już gra :D


A tutaj mały poradnik jak podłączyć Wzmacniacz + Subwoofer:

0. Przygotowujemy wszystkie Przewody potrzebne do podłączenia Car Audio

1. Odłączamy Akumulator

2. Odkręcamy Fotele i Maskownice Subwooferów

PS. Jeśli ktoś ma emulator maty i boi się o błąd to polecam tak odsunąć fotel :)

20221109-123730.jpg

3. Odkręcamy sam subwoofer (4 śrubki T8 lub T10) i wypinamy kostkę po czym wyjmujemy subwoofer, żeby nie przeszkadzał podczas lutowania.

20221109-123848.jpg

20221109-123840.jpg

20221109-123832.jpg

20221109-123827.jpg

4. Zdejmujemy z kostki białe zabezpieczenie po czym możemy wypiąć przewód z kostki (wystarczy delikatnie nacisnąć końcówkę w kostce która odsłoni się po zdjęciu zabezpieczenia)

5. W obu przewodach jest napięcie 5V+, ale ja wziąłem Niebiesko-Brązowy kabel jako (-) podczas podłączania konwertera. (NIE POWINNO BYĆ PROBLEMÓW, ALE LEPIEJ ZROBIĆ ZDJĘCIE W KTÓRYM "SLOCIE" KOSTKI BYŁ DANY PRZEWÓD)

6. Lutujemy do oryginalnych przewodów po jednym dodatkowym kablu który będzie szedł do Konwertera RCA.

7. Po lutowaniu zabezpieczamy kabel termokurczką (Można izolacją, ale bezpieczniej termokurczką), wpinamy kable w kostkę i zakładamy zabezpieczenie po czym składamy daną stronę.

20221109-132413.jpg

8. Powtarzamy pracę po drugiej stronie i podłączamy wypuszczone kable do Konwertera RCA.

9. Remote (Wzbudzenie Wzmacniacza) polecam wziąć z zapalniczki, ponieważ 5V z przewodu od Subwoofera w moim przypadku nie wzbudziło wzmacniacza :nienie: (Praca prosta, nie będę jej opisywał)

10. Przeprowadzamy Przewód od Remote oraz kable RCA do Bagażnika i podłączamy pod wzmacniacz.

11. Przykręcamy wcześniej zarobione przewody do akumulatora, podłączamy do wzmacniacza a na końcu wsadzamy bezpiecznik.

12. Podłączamy Subwoofer do Wzmacniacza i klemę na akumulatorze.

13. Zostało indywidualne ustawienie wzmacniacza i nasze car audio jest gotowe :D


20221112-124822.jpg

20221112-130531.jpg

(NA WIOSNĘ BĘDĘ PRZECIĄGAŁ PRZEWODY POD WYKŁADZINĄ :D)


PS. Kupiłem zwykły konwerter za 30zł z Aledrogo i nie mam sygnału audio na jednym wyjściu RCA (Z konwertera) :mad2: więc polecam kupić coś nieco lepszego :D

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano
A nie lepieij od razu z radia wziaśc sygnał. Konwerter można kupić od razu z kostką więc za dużo pracy nie ma. Zostanie tylko cincz przeciągnąc i do bagażnika. Znacznie mniej pracy. To twoja praca była tego nie warta .A wzmacniacz ma filtr górnoprzepustowy przecież
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.... poza tym, no jak to wyglada... lepiej wykasuj ten "poradnik".. :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie lepieij od razu z radia wziaśc sygnał. Konwerter można kupić od razu z kostką więc za dużo pracy nie ma. Zostanie tylko cincz przeciągnąc i do bagażnika. Znacznie mniej pracy. To twoja praca była tego nie warta .A wzmacniacz ma filtr górnoprzepustowy przecież
Raczej ma wzmaka top-hifi więc dźwięk leci światłowodami . Z drugiej strony zamiast targać kable przez całą podłogę to można prosto ze wzmacniacza który jest z boku w bagażniku po lewej .


pozatym dla mnie te fabryczne w podłodze wystarczająco mocno napierniczały bassem .

Opublikowano
.... poza tym, no jak to wyglada... lepiej wykasuj ten "poradnik".. :duh:

 

Aktualnie jest zrobione tak żeby działało, pisałem o tym wyżej... Na wiosnę będę robił mały upgrade wnętrza i przy okazji dam wszystkie przewody pod wykładzinę, Subwoofer w skrzynię stricte do E87, a wzmacniacz będzie zmieniony na mniejszy i schowany pod podłogą bagażnika :D

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano
Raczej ma wzmaka top-hifi więc dźwięk leci światłowodami . Z drugiej strony zamiast targać kable przez całą podłogę to można prosto ze wzmacniacza który jest z boku w bagażniku po lewej .


pozatym dla mnie te fabryczne w podłodze wystarczająco mocno napierniczały bassem .

 

Dla mnie również grały wystarczająco do czasu. Teraz mogę spokojnie ciszej posłuchać muzyki i dostosować lepiej bass. No i oczywiście jest dużo "głębszy" niż z seryjnych subwooferów :D

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano
A nie lepieij od razu z radia wziaśc sygnał. Konwerter można kupić od razu z kostką więc za dużo pracy nie ma. Zostanie tylko cincz przeciągnąc i do bagażnika. Znacznie mniej pracy. To twoja praca była tego nie warta .A wzmacniacz ma filtr górnoprzepustowy przecież

 

Pytałem na grupach FB, Forum i brak odpowiedzi. Dopiero kolega karzeu765 któremu bardzo dziękuję za pomoc powiedział mi jak u niego jest podłączony wzmacniacz i zrobiłem prawie identycznie. Jak bym wiedział o możliwości dokupienia konwertera który jest Plug&Play do oryginalnego radia to z pewnością nie bawiłbym się w prowadzenie przewodów od obydwu subwooferów do konwertera.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.... poza tym, no jak to wyglada... lepiej wykasuj ten "poradnik".. :duh:

 

Aktualnie jest zrobione tak żeby działało, pisałem o tym wyżej... Na wiosnę będę robił mały upgrade wnętrza i przy okazji dam wszystkie przewody pod wykładzinę, Subwoofer w skrzynię stricte do E87, a wzmacniacz będzie zmieniony na mniejszy i schowany pod podłogą bagażnika :D

Czekamy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.