Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatni mój post tyczył się dziur w kolektorze oraz dziwnej pracy silnika.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=397458

Problem nie ustał silnik jak pracował tak pracuje. EGR oraz chłodnica spalin zostały wyczyszczone oraz nowy kolektor zamówiony. Jutro jadę na akcje serwisowa dotycząca wtyku regulatora dmuchawy. Planuje oddać auto do mechanika w celu wymiany kolektora, zdiagnozowania co jest przyczyna nierównej pracy silnika oraz powstałych dziur w kolektorze.

Przychodzę więc z pytaniem czy warto pozbyć się klapek wirowych w nowym kolektorze ssącym. Szukałem odpowiedzi już na forach lecz zdania są podzielone.

Opublikowano

Kupiłem kolektor regenerowany wzmocniony tzn. klapy są aluminiowe, oś ze stali nierdzewnej i całość łożyskowania w kilku miejscach mosiężnymi tulejami. Dodatkowo dźwignia od silniczka jest metalowa więc zapomniałem o kolektorze i klapach. To nie M47 że każda była osobno i mogły wpaść do cylindra. W nowszym prędzej się zablokują w pozycji zamkniętej i wyrzuca błąd lub pęknie oś i nie będą działały w ogóle. Moje były luźne na ośce i wszystko latało jak chciało. Z różnic jakie zauważyłem po wymianie to skrzynia niżej schodzi z obrotów zanim wrzuci niższy bieg i jadąc na tempomacie przy podjeździe pod górkę trzyma 6 bieg kiedy wcześniej na tej samej trasie i ustawionej prędkości wrzucała 5. Znikło również sporadyczne falowanie obrotów przy 1200-1400obr. Stary kolektor musiałem oddać ale jako że masz uszkodzony to doliczyć trzeba kaucję.


20220801-130318.jpg 20220801-123615.jpg

Opublikowano
Kupiłem kolektor regenerowany wzmocniony tzn. klapy są aluminiowe, oś ze stali nierdzewnej i całość łożyskowania w kilku miejscach mosiężnymi tulejami. Dodatkowo dźwignia od silniczka jest metalowa więc zapomniałem o kolektorze i klapach. To nie M47 że każda była osobno i mogły wpaść do cylindra. W nowszym prędzej się zablokują w pozycji zamkniętej i wyrzuca błąd lub pęknie oś i nie będą działały w ogóle. Moje były luźne na ośce i wszystko latało jak chciało. Z różnic jakie zauważyłem po wymianie to skrzynia niżej schodzi z obrotów zanim wrzuci niższy bieg i jadąc na tempomacie przy podjeździe pod górkę trzyma 6 bieg kiedy wcześniej na tej samej trasie i ustawionej prędkości wrzucała 5. Znikło również sporadyczne falowanie obrotów przy 1200-1400obr. Stary kolektor musiałem oddać ale jako że masz uszkodzony to doliczyć trzeba kaucję.

 

Tylko właśnie ja już zamówiłem kolektor tez wersja jakas wzmocniona ale w ogłoszeniu nie zostało to sprecyzowane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.