Skocz do zawartości

G31 EDC czy Adaptive Drive


Jedrula84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


testowałem w G31 wszystkie zawieszenia poza Adaptive Drive i EDC wydaje się najlepszym kompromisem pomiędzy standardem, a sportowym. Na co dzień jeżdżę 530d z xdrivem i EDC m pakietowym i jestem zadowolony, bo auto kupiłem z jednej strony dla siebie i przyjemności z jazdy jak jeżdżę sam, a drugiej strony ważnym wymaganiem było by sie auto nie bujało, bo mam pasażerów z chorobą lokomocyjną. Ostatnio dostałem do testów 750i z Adaptive Drive i komfort był niesamowity, ale zawieszenie samo w sobie mnie nie przekonało w dynamicznych zakrętach (tryb Adaptive). 7 to jednak inne auto, zwłaszcza, że jeździłem wersją long (bez pneumatyki), dlatego zwracam sie do wszystkich co jeździli/jeżdżą G31 z Adaptive Drive o Wasze wrażenia w 5 Touring. Czy auto jest rzeczywiście jeszcze bardziej stabilne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i podnosi przy ruszaniu, czy różnica jest tylko w komforcie? Czy dalej tak samo dobrze się prowadzi, bo jak jeździłem 7 to potrzebowałem chwili by sie przestawić (ale auto miałem tylko na godzinę). Jednym słowem czy EDC daje podobne rezultaty co Adaptive Drive, czy to zupełne inna jazda (bardziej mi chodzi o przechyły niż komfort na wprost), bo zastanawiam się nad wyborem zawieszenia do następnej 5.


Pozdrawiam i dzięki za wszelkie opinie.


PS Wiem, że jest wątek ogólny o Adaptive Drive, ale mi chodzi tylko o odczucia z G31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Adaptive Drive w G31. Komfort jest niesamowity, jak Mercedes na pneumatyce. Auto jest b. stabilne, to czuć, natomiast jest jeszcze na dotarciu, więc jeszcze chwilę, zanim będę mógł powiedzieć więcej.


Testowałem 530d G31 i 540d G31 na EDC i kołach również 19". Nie odczuwałem niestabilności, zawieszenie było znakomite, nic mi w nim nie brakowało (standard bujał, MSport za sztywne i dobijało). Duży wpływ na odczuwanie auta mają fotele. Sport mocno otula, lepiej czuje się całe auto niż na tapczanie (komforty), na których ja się mocno przesuwałem jadąc szybciej. W moim aucie są wielofunkcyjne M i też inaczej czuć auto.


Podsumowując: Sport + EDC to najtańsza opcja, daje najlepsze czucie auta, jednocześnie komfort był bardzo dobry. Gdybym konfigurował auto (brałem stock), tak właśnie pewnie bym zamówił. M + Adaptive Drive daje bardziej komfortowe odczucia, w ciasnym łuku praktycznie nie przechyla się, ale 200+ jeszcze nie jechałem (EDC podczas testu znakomicie dawało radę jadąc nawet te 240 w łukach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komforty w G31 kompletnie nie mają podparcia barków. W dodatku skóra nappa jest bardzo miękka i śliska (komforty na dakotach trochę lepsze - mniej zapadałem się i przesuwałem).


Na pewno dla pasażerów AD będzie jeszcze lepszy. To jest mega komfortowe zawieszenie. Z perspektywy kierowcy AD jak najbardziej również daje radę. Natomiast nieco więcej komfortu oznacza zwykle nieco gorszy feedback. Tak to odczuwałem. Ale (!) EDC jeżdziłem na Sportach (dakota) i Komfortach (nappa) a AD na M wielofunkcyjnych (dakota). Stąd na fotel też trzeba wziąć poprawkę.


Czuciem auta na EDC + 19" + fotel Sport byłem oczarowany. Pierwszy setup, który jeździł dokładnie tak, jak oczekiwałem. AD ma aktywne stabilizatory, które są dość drogie w dalszej perspektywie (30k PLN w serwisie). Sam zawias na start też ponad 10k PLN droższy. EDC jest rewelacyjne i przynajmniej ja nie czułem potrzeby ani mniejszych przechyłów, ani większego komfortu. Jak pojeżdżę 200+ po trasach, być może docenię jeszcze bardziej AD. Póki co, moim pierwszym odczuciem w nowym aucie po trasach 3x400 km jest niesamowity komfort - wyższy niż się spodziewałem po testach wszystkich innych zawieszeń G31 (AD nie było gdzie sprawdzić). Jeżdżę na głównie na trybach Adaptiv / Sport; Comfort tylko na największych wybojach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Adaptive w G30 i jestem bardzo zadowolony. Jeździłem G31 na zawieszeniu M i dla mnie było dość twardo, ale to jak zawsze kwestia wjeżdżenia sie w auto. Ale na pewno nie mam zastrzeżeń do AD, że jest za miękkie czy coś. Faktycznie, G30 na AD jest mega komfortowe, ale ten pierwiastek sportu BMW nadal jak najbardziej jest. Mam komforty i uważam, że są świetne - mają tyle regulacji, że trzeba być strasznym malkontentem, żeby na nie narzekać. Ponownie zamówiłbym Adaptive Drive bez mrugnięcia okiem. Zaznaczę jeszcze, że lubię sztywne auta.

U mnie też córka miewa chorobę lokomocyjną i o dziwo, częściej mi narzeka w żony Alfie (tam jest naprawdę sztywno) niż w G30, choć powoli z tego wyrasta. Zabroń dziecku używania telefonu podczas jazdy, a będzie lepiej w każdym aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem przyjemność przejechać sie 540D z Adaptive Drive i renice spora względem EDC. Auto w ogóle nie sie nie wychyla, wiec odczucia są dość specyficzne, bo człowiek z przyzwyczajenia spodziewa sie przechyłu a tu nic, EDC z punktu widzenia kierowcy przyjemniejsze, czyli tak jak JarekR pisałeś. Niemniej następne BMW zdecydowanie będzie z tym systemem, bo komfort niesamowity (jechałem na komfortach z Nappa i było ok, ale sporty lepiej trzymają).

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Adaptive w G30 i jestem bardzo zadowolony. Jeździłem G31 na zawieszeniu M i dla mnie było dość twardo, ale to jak zawsze kwestia wjeżdżenia sie w auto. Ale na pewno nie mam zastrzeżeń do AD, że jest za miękkie czy coś. Faktycznie, G30 na AD jest mega komfortowe, ale ten pierwiastek sportu BMW nadal jak najbardziej jest. Mam komforty i uważam, że są świetne - mają tyle regulacji, że trzeba być strasznym malkontentem, żeby na nie narzekać. Ponownie zamówiłbym Adaptive Drive bez mrugnięcia okiem. Zaznaczę jeszcze, że lubię sztywne auta.

U mnie też córka miewa chorobę lokomocyjną i o dziwo, częściej mi narzeka w żony Alfie (tam jest naprawdę sztywno) niż w G30, choć powoli z tego wyrasta. Zabroń dziecku używania telefonu podczas jazdy, a będzie lepiej w każdym aucie :)

 

Pewnie jestem malkontentem :wink: ale:

- góry w komfortach G31 nie wyregulujesz - żadnego trzymania na wysokości barków.

- trzymania ud też brakuje.

Ja dosłownie latałem. Komforty w F11 lepsze pod każdym względem.


Druga rzecz to tapicerka. O ile Dakota jest ok (dość szorstka i sztywna), tak na miękkiej i śliskiej Nappie zapadasz się i ślizgasz jadąc szybciej. W 5 jednak bardziej odczuwalne niż w X5. Subiektywne - mnie to nie pasowało. Może przypadek i kwestia zakwasów po treningach, ale po dwóch dniach i kilkuset km na nich czułem zmęczenie pleców. Obstawiam jednak, że to kwestia zbyt miękkich foteli.


Na Dakocie z perforacją też zapadałem się bardziej niż bez. Z Merino nie miałem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.