Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam napotkał mnie problem jak w tytule, podczas jazdy auto nagle zgasło i pojawił sie komunikat einspritzanlage i auto skończyło na lawecie, próba odpalenia kończyła się tym, że kręci normalnie jednak nie dochodzi paliwo. Pompe progową słychać i pracuje ona dość długo na włączonym zapłonie i słychać jakby syk i przepływ paliwa przy filtrze, do pompy w baku dochodzi napięcie jednak po przekręceniu kluczyka na zapłon totalnie nic nie słychać właśnie przy tej pompie i tu pytanie czy te pompę w baku powinno być słychać czy szukać przyczyny gdzie indziej, na forum przewijały się podobne wątki lecz każdy przypadek trochę się różnił. Dodam, że wcześniej nie było żadnych objawów auto ciągle trzymało moc, nie falowało na obrotach ani nic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz w baku mniej niż 15L i uszkodzoną pompę to silnik robi stop.
Opublikowano
Jak masz w baku mniej niż 15L i uszkodzoną pompę to silnik robi stop.

 

Możliwe że pompa bez żadnych objawów wysiadła, fakt mam około 15l paliwa w baku ale wcześniej nie było z tym problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Typowy objaw. Pompa nie jest wieczna, progowa również i w końcu mówi pa, pa. Paliwo jest tylko w lewej komorze, bo nie przepompowuje do drugiej. Dlatego zawsze tankuję zanim wskazówka pokaże 15L, bo nie znasz dnia ani godziny :D Zalej piątkę i odpalisz.
Opublikowano
Typowy objaw. Pompa nie jest wieczna, progowa również i w końcu mówi pa, pa. Paliwo jest tylko w lewej komorze, bo nie przepompowuje do drugiej. Dlatego zawsze tankuję zanim wskazówka pokaże 15L, bo nie znasz dnia ani godziny :D Zalej piątkę i odpalisz.

Dolałem dziś 10l ropki i nic dalej to samo pali tylko na chwile z plaka, zastanawia mnie czy to nie będzie jednak pompa progowa, słychać ją dość długo po przekręceniu kluczyka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Być może. Podłącz INPA i pokaż jakie są błędy w silniku. Czas pracy pompy po przekręceniu kluczyka nie jest istotny.

W teście zegarów sprawdź ile jest paliwa w każdej komorze. Mogłem wcześniej to napisać, byłoby wiadomo czy pompa w baku jest OK...

Opublikowano
Być może. Podłącz INPA i pokaż jakie są błędy w silniku. Czas pracy pompy po przekręceniu kluczyka nie jest istotny.

W teście zegarów sprawdź ile jest paliwa w każdej komorze. Mogłem wcześniej to napisać, byłoby wiadomo czy pompa w baku jest OK...

Teraz po dolaniu pokazuje 0.0/23.2/23.2L

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli pompa w baku działa, bo wyciąga z lewej do końca i podaje wszystko do prawej komory.

Pompa progowa raczej nie daje objawów gaśnięcia silnika podczas jazdy tylko problem z uruchomieniem po zgaszeniu. Błędy z silnika, bo metodą macajewa kiepsko się diagnozuje.

Opublikowano
Czyli pompa w baku działa, bo wyciąga z lewej do końca i podaje wszystko do prawej komory.

Pompa progowa raczej nie daje objawów gaśnięcia silnika podczas jazdy tylko problem z uruchomieniem po zgaszeniu. Błędy z silnika, bo metodą macajewa kiepsko się diagnozuje.

Właśnie próbuje ogarnąć program, a czy po przekręceniu kluczyka nie powinno byc słychać tej pompy w zbiorniku?

Opublikowano
Witam napotkał mnie problem jak w tytule, podczas jazdy auto nagle zgasło i pojawił sie komunikat einspritzanlage i auto skończyło na lawecie, próba odpalenia kończyła się tym, że kręci normalnie jednak nie dochodzi paliwo. Pompe progową słychać i pracuje ona dość długo na włączonym zapłonie i słychać jakby syk i przepływ paliwa przy filtrze, do pompy w baku dochodzi napięcie jednak po przekręceniu kluczyka na zapłon totalnie nic nie słychać właśnie przy tej pompie i tu pytanie czy te pompę w baku powinno być słychać czy szukać przyczyny gdzie indziej, na forum przewijały się podobne wątki lecz każdy przypadek trochę się różnił. Dodam, że wcześniej nie było żadnych objawów auto ciągle trzymało moc, nie falowało na obrotach ani nic.

Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd niskiego ciśnienia na listwie, może to być wina pompy cr albo jej zaworu regulacji ciśnienia lub czujnika ciśnienia tego na końcu listwy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie słyszę u siebie pompy w baku.


Jak jest niskie ciśnienie na listwie to nie odpali. Pokaż cały błąd, zdjęcie z ekranu. Wstaw na jakiś serwer plików, np. https://imgbb.com/

Zwykle ten błąd powstaje z powodu braku paliwa lub zbyt niskiego ciśnienia wstępnego co się sprowadza do tego samego. Pompa progowa, cokolwiek słychać, że pracuje ?


EDIT

Zobacz jeszcze sterownik silnika >> Analog 1 >> pre-supply preasure Jaka wartość na zapłonie ?

Opublikowano
Ja nie słyszę u siebie pompy w baku.


Jak jest niskie ciśnienie na listwie to nie odpali. Pokaż cały błąd, zdjęcie z ekranu. Wstaw na jakiś serwer plików, np. https://imgbb.com/

Zwykle ten błąd powstaje z powodu braku paliwa lub zbyt niskiego ciśnienia wstępnego co się sprowadza do tego samego. Pompa progowa, cokolwiek słychać, że pracuje ?


EDIT

Zobacz jeszcze sterownik silnika >> Analog 1 >> pre-supply preasure Jaka wartość na zapłonie ?

Co to tych błędów nie była to inpa tylko znajomy podjechał z programem diagnostycznym na szybko i pokazało właśnie błąd niskiego ciśnienia na listwie, a co do pompy w zbiorniku podpiąłem do niej na krótko przewód paliwowy i na zapłonie oraz podczas próby odpalenia nic paliwa z niej nie poleciało więc być może po prostu nie podaje na progową ta ze zbiornika dobrze myślę? napięcie do niej dochodzi, mierzyłem na złączce i pompe progową słychać i gdy ucichnie napięcie na złączce od pompy w zbiorniku znika, chyba po prostu za tydzień wyjmę te pompę ze zbiornika i zobaczę czy na krótko da jakies oznaki życia. Jeszcze dzień przed awarią na chwile podniosła sie wskazówka ilości paliwa w zbiorniku o dobre 10l ale to tylko na chwilke wcześniej też potrafiła przekłamać ale nie jakoś drastycznie lub po prostu podczas jazdy nie spadała a po ponownym odpaleniu juz pokazywała mniej może to pierwsze oznaki końca były

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zorganizuj sobie kabel do INPA, bo to się jeszcze nie raz przyda. Skanery uniwersalne typu Delphi nie nadają się do BMW, bo często mają fantazję ułańską skutkiem czego niejednokrotnie prowadzą w maliny.


Pompa w zbiorniku podaje paliwo z prawej komory do pompy progowej. Ciśnienie około 0,5 bar. Równocześnie przepompowuje paliwo z lewej komory do prawej, to tzw. pompa strumieniowa, działa na zasadzie rurki Venturiego. Gdy poziom ropy zejdzie poniżej przegrody, a pompa w baku nie działa, paliwo zostaje w lewej komorze natomiast pompa progowa nadal ciągnie co skutkuje wypompowaniem z prawej komory do zera, wskazówka wtedy pokazuje 15L i silnik staje. W baku są dwa pływaki, a wskazanie na blacie jest sumą wskazań obu. W menu ukrytym można natomiast podejrzeć poziom L / poziom P / suma L+P. I tutaj coś mi nie pasuje, bo z tego co podałeś w prawej jest ponad 20L. Być może pompa progowa nie jest w stanie tego zassać, ale wtedy w lewej powinno być cokolwiek, a nie zero. Jedyna możliwość to, że pompa w baku padła jak już było paliwa poniżej przegrody, z lewej wyciągnęła, w prawej zostało niewiele i wtedy zdechła. Jak zdjąłeś rurkę i nie leci to ewidentnie nie pracuje. Możesz na krótko podłączyć z zewnętrznego zasilacza. Przy zdjętej kanapie będzie coś słychać jeśli jest sprawna.


Pompa progowa jak już wysiada to auto traci moc na wysokich obrotach, ale jedzie dopóki nie zgasisz. Wtedy nie odpala, bo ciśnienie wstępne jest za małe, żeby pompa CR wytworzyła odpowiednie ciśnienie i pojawia się błąd niskiego ciśnienia na listwie. Jak progowa działa, ale układ się zapowietrzył, bo już z baku nie zasysa to ciśnienia też nie będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.