Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pacjent to e91 m57d30tu2 i problem polega na sporadycznym wyskakiwaniu błędu o kodzie 5DBB - yaw rate sensor: internal error: Ay1SensNotAvailable (DRS-Typ MM3.x , który dotyczy czujnika przyspieszenia tego znajdującego się pod nogami kierowcy. Błąd nigdy nie wyskakuje podczas jazdy tylko za każdym razem zaraz po odpaleniu samochodu. Dodatkowo błąd jestem w stanie znaleźć w INPie tylko w momencie pojawienia sie na desce, komputer nie zapisuje go.

Z racji że z BMW żyje od niedawna zastanawiam się czy jeśli inpa wskazuje taki błąd to stricte dotyczy on tego czujnika i jest on uszkodzony (problem zaraz po odpaleniu) czy mogą być inne podstawy do wyskakiwania tego błędu.

Zrobiłem geometrię, kalibrację czujnika kąta skrętu, opony wszystkie nowe i sprawdziłem prędkość obrotową kół i tu wszystko wydaje sie być ok. Piny przy wtyczce od czujnika są czyściutkie zero jakiegokolwiek nalotu czy innych niepokojących elementów.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mi pokazuje, że to błąd wewnętrznego czujnika ciśnienia w DSC i internet milczy oprócz kilku postów z wymianą pompy

spacer.png

Opublikowano
Podmieniłem go ale pojawił się teraz błąd 6dc3, który mówi o rozpoznanym nowym czujniku. Szukałem informacji jak go skalibrować pod ten samochód to dowiedziałem się, że trzeba w tym module zmienić vin. Nie udało mi się tego wczoraj zrobić. Ktoś z Was ogarnia ncs, tool32 i winKFP aby napisać mała instrukcje jak się do tego zabrać? Z informacji jakie znalazłem nic nie podziałało tak naprawdę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz spróbować najpierw

INPA - choose you car - chassis in Script selection - Dynamic Stability control - (Ansteuern) - ( Condition Based service (CBS) ) - then reset both ( CBS Reset VA, and CBS Reset HA )

Jak nie pójdzie to wtedy NCS.

Vin tutaj to chyba drugorzędna sprawa ale trzeba zakodować swoje VO. Jak już ogarniesz zakodowanie pod swoje wyposażenie NCSem to spróbuj

spacer.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzewam temat, nie miałem za bardzo czasu żeby do auta zaglądać ale dowiedziałem się będąc na serwisie olejowym, od mechanika, który przy odbiorze auta ustawiał mi interwały w komputerze, że słychać jak nastawnik reduktora się przycina. Z racji przejechanego już kilometrażu wierze że nastawnik może mieć dość i zębatka jest na wykończeniu, czasem się ustawi czasem nie. Pytanie moje czy warto szukać zestawu naprawczego czy jedynie w grę wchodzi nowy cały nastawnik. Chciałbym zrobić to sam na podstawie poprzedniego samochodu nie ufam już żadnemu mechanikowi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.