Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem ze swoją X3 e83 2006 rok po lifcie 3.0 D 218 km. Problem zaczął się z 2 miesiące temu Auto strasznie wolno się nagrzewało do pionu. Jak na długiej trasie zyskał pion to na parkingu na biegu jałowym mogla temperatura spaść chwilowo do połowy między niebieskim a środkiem. Pożyczyłem na czas pobytu w Niemczech Auto znajomemu on mówil że mi wymieni termostaty za to że mógł nim tam dojeżdżać. Wymienił mi termostat Główny termostatu EGR nie mam to pomogło na tyle że jak uzyska pion to ta temperaturę trzyma Tylko że i tak mnie to niezadowala bo przy temperaturze na zewnątrz +18.5 stopnia potrzebowałem 15 km by uzyskać temperaturę. Podłączyłem go pod komputer błąd wyskoczył od dodatkowej pompy wody i ten czujnik od smrodów po wykasowaniu minęło już z miesiąc i się nie powtórzył w tamtym tygodniu gadamy by wymienić czujnik temperatury no to znowu to samo dalej strasznie wolno. Wymieniłem korek od płynu bo z rana zawsze wąż był płaski i wyczytałem że odpowiecznik niby może szwankować. I teraz moja taka prośba i pytanie doradzcie mi gdzie może leżeć przyczyna tak wolnego nagrzewania się dzisiaj sprawdzałem zero błędów na zdrowy rozum tylko biorę że jak 15 km potrzebuje by nagrzać go do 81 bodajże to w zimie ja go nigdy nie zagrzeje. Proszę pomóżcie co sprawdzić i jak bo ja jestem amatorem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To masz problem z termostatem od automatu. On jest caly czas otwarty. Sa dwa wyjscia, bardzoej klopotliwe i droższe wymiana wymiennika ciepla z termostatem na nowy, lub dołożenie termostatu z vw th850. Tu masz linki i rozwiazanie problemu

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=377027&start=0

Opublikowano
No U mnie temperature już trzyma można powiedzieć bo gdy uzyska ten pion na wskaźniku to trzyma po wymianie termostatu to ustały spadki po temperaturze chyba 81. Gorsze wachania są by do tego pionu dojść póki uzyska ta temperaturę optymalną. Mieszkam w górach i przykładowo jadąc 80 km/h pierwsze do góry 1.5 km temperaturę podniesie delikatnie w górę przy zjeździe wskazówka opada. Gdy uzyska to 90 to Wtedy czy jadę w górę czy w dół to żadnych spadków widocznych na wskaźniku nie ma. Podobnie dzisiaj uruchomiłem BMW brata tylko silnik 2.0 no i sprawdzałem jak podgrzewacz chodzi u niego gorący aż pali u mnie zatem tylko ciepły. Kolejna sytuacja gdy go uruchomie i stoi na postoju moja X3 nawet wskazówka niedrgnela a u brata już w 1/2 do pionu.
Opublikowano
Chyba że faktycznie wina to tego termostatu już sam nie wiem czytam forum sprawdzam i nikt nie może dojść problemu. A przed zimą chce się z tym uporać bo przy minusowych temperaturach to chyba będę musiał golf do auta zakładać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podgrzewacz wywala błąd na kompie, ale rzeczywiście na poczatku powinien być gorący. Dodatkowa pompa wody powoduje przepływ cieczy przez ten podgrzeeacz. Sam podgrzewacz ma służyć do tego że szybciej masz ciepło w aucie w środku, ale za utrzymanie temperatury cieczy powyżej 70 stopni on nie odpowiada, bo zostaje wyłaczony.
Opublikowano
A ten termostat na tym wymienniku to dobry pomysł by zagiąć tego węża doprowadzającego do tego wymiennika i zobaczyć czy się szybciej nie nagrzewa czy jest inny sposób
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie powinno sie stać przez te kilka kiletrow testu. Tylko nie przesadzaj, żeby ci sie olej w skrzyni nie zgrzał.
Opublikowano
No to nie to chyba że węża slabo zagiolem i miał przepływ ale wczoraj przy 6 km przy temperaturze 7 stopni i obroty max do 2000 to temperatura wskoczyła ledwo poza niebieska skalę :( a w aucie dmuchało letnim powietrzem. Nie wiem co jest grane dotknelem węża od termostatu co idzie przy samym termostacie temperatura letnia od strony chłodnicy wąż był zimny. Węże Co idą od dogrzewacza ciepłe i nagrzewnica może ciut bardziej cieplejszy ale do gorącego też mu brakuje. W poniedziałek oddam to do warsztatu bo moim zdaniem to nie jest normalne bo niektórzy mówią co sobie szukasz ale lubię mieć auto na tip top a nie będę w zimie marzł gdyż nie robię non stop jakiś większych tras :)
Opublikowano

Cześć. Mam od niedawna E83 3.0 biturbo M57N2. Teraz temperatury zaczęły spadać i mam problem. Na trasie z pracy do domu okolo 10km taka mieszana trasa trochę miasto trochę przez las. Spokojna jazda i max temperaturę jaką osiągnąłem to 75 stopni. Wskazówka nie była idealnie w pionie. Wymieniłem 2 termoststy na oryginalne i nie pomogło a teraz ten trzeci czyli chłodniczka skrzyni biegów (Zamiennik 500zl) i tak samo. Czy to może być wina zamiennika czy coś innego czy ten diesel tak ma? Czy temperatura ma do 90 dochodzić czy jak już jest od 76 (wskazówka pion) to jest prawidłowo?

Lmnowak82

Zanim zapytasz - POSZUKAJ!

Zanim zapytasz - POSZUKAJ!


Posty: 1

Dołączenie: 08 Lis 2022 19:32

Moje BMW: E83, Z3

Opublikowano
Nie powinno tak być. Znajomy ma identyczny silnik jak mój to u niego po odpaleniu chwilę i w aucie ciepło przy tych temperaturach co teraz mamy to 3km i ma już pion u siebie. U mnie podobnie jak u cb a jeszcze jadąc z górki i temperatura nie osiągnęło pionu potrafi szybko spaść i też szukam przyczyny termostaty wymienione. I dałem do mechanika teraz to co twierdzi że słabo nagrzewnica grzeje bo zakamieniona jest że dalej chłodnica jest ciepła że termostat Główny musi puszczać pewnie był wadliwy. Kazałem mu sprawdzić by swoim okiem wziął pod uwagę wymiennik ciepła i by zamontował mi ten termostat z DSG jak by faktycznie wyczuł że to jest winowajca to mi powiedział że nie założy jakiegoś druciarstwa gdyż to uszkodzi mi skrzynie. I sam nie wiem co robić czekam co mi powie jutro z tym wymiennikiem ciepła ?
Opublikowano
Oki dzięki jutro będę wiedział czy to wymiennik czy nie jak wymiennik zamawiam jutro termostat w sklepie na czwartek będzie założę sam bo w piątek długa trasa się szykuje :) Jak termostat glowny to trudno trochę więcej pracy to zmienię jak przyjadę :)
Opublikowano
ja jeździłem 3 tygodnie na próbę z zamontowanym termostatem na wężu tym th80 czy jakoś tak, żeby sprawdzić czy winna jest ta chłodniczka skrzyni i się polepszyło ale też temperatury były wyższe ostatnio. Teraz mi zamiennik zamontowali i wyciągnęli ten termostat thc i dziś jak było 7 stopni to na 10km trasie osiągnąłem 75 stopni
Opublikowano
Ja tam się nie znam ale według mnie no termostaty są po to by właśnie trzymały ta temperaturę. Więc nawet jak jest zimniej to dłużej ale powinien uzyskać temperaturę pion na wskaźniku i go trzymać o ile się nie mylę to termostat główny puszcza na duży obieg przy 81 stopniach czyli powinno w tych granicach się utrzymywać temperatura silnika. Jak są spadki większe to znaczy że coś jest nie tak. Jak na tym termostacie 580 było wszystko w porządku a teraz coś przy wymianie tej chlodniczki dalej szwankuje to bym się nad tym pochylił. No u mnie po wymianie termostatu głównego sporo się poprawiło bo ewidentnie tu był problem ale nadal po zagrzaniu się i w chłodne dni przy zjeździe z góry gdzie na biegu zlatuje potrafi temperatura Polecieć w dół. Termostat na moją rękę odpada gdyż jest ten wąż Dolny zimny czyli nie przepuszcza ale mogę się mylić
Opublikowano
Dziś drugi test zrobiłem z zimnego silnika też do pracy i na 10km nie osiągnąłem pionu przy 12 stopniach na zew. Czy może być tak że to wina że to zamiennik tej chłodniczki a nie oryginał i się otwiera wcześniej?
Opublikowano

Maksymalnie miałem dziś 75 stopni ale potem z górki jechałem czyli bez dawania gazu i do 72 spadło i już byłem na miejscu wtedy. Jak odebrałem auto po wymianie chłodniczki to było ciepłe i do 84 około się zagrzał i tak trzymał ciągle międzi 81 a 86 ale też na zewnątrz było około 16 stopni. Czy może być tak że skrzynia się jakoś bardziej grzeje i za szybko otwiera ten termostat w chłodniczce? Jaka powinna być temperatura oleju silnika? bo może ja się czepiam i olej ma dobrą a tylko ten płyn chłodzący się nie musi tak szybko zagrzewć. Jak kupiłem to też wycięty jest dpf i egr chyba elektronicznie zablokowany czy to może mieć też jakiś wpływ?

Jeszcze mam 2 pytania. Czy jest ktoś ze śląska co ma taką samą jak ja (E83 3.0sd), żeby porównać na drodze? i czy polecacie jakiś warsztat dobry w okolicach Katowic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat główny otwiera sie przy 88C. Ogólnie jak wszystko jes ok, to 86-92C to standardowa temperatura pracy. Jeśli o mnie chodzi to z każdym zamiennikiem termostatu głównego miałem problem, więc jeśli kupiliscie niby oryginalny BEHR czy cos innego, to polecam kupić oryginal z ASO za jakies 300zl i być pewnym, że działa. EGR może być zamiennik.
Opublikowano
Termostat główny i egr mam kupiony i założony oryginalny bmw, Zamiennik założony to tylko ta chłodniczka skrzyni biegów(czyli trzeci ternostat) ale nie wiem jaką bo mi warsztat nie mówił. Teraz jechałem trasę cykl mieszany i temp jak już osiąganiem 76 stopni czyli pion to podeszła do 86 stopni i już tak miałem całą trasę, że spadało do 81 min i do 86 rosło. Jazda spokojna. Temp na zew 7 stopni. Jeśli się główny otwiera przy 88 to nie powinien się otworzyć? Dotykałem.chlodnicę od góry i jest gorąca. Czy to czy egr jest "odłączony" czy nie może mieć jakiś wpływ. Wiem tylko, że chłodniczka egr nie jest zaślepiona niczym bo też słyszałem że tak się robi.
Opublikowano
Wielkie podziękowania dla Jack u mnie ewidentnie tu był problem teraz grzeje się aż miło trzyma temperaturę w pionie nawet niedrgnie w aucie ciepło po paru minutach po odpaleniu pion rano przy 8.5 stopnia w zaledwie 3km. Jutro trasa zobaczę czy nie będzie niespodzianek oby nie ale póki co jestem zadowolony z efektów Jeszcze raz dzięki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.