Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry wieczór. Ostatnio borykam się z ubytkami płynu chłodniczego. Następuje to po jakichkolwiek mniejszych/większych trasach. Ostatnio zaczęło mi się to po przejechaniu ~1000km na strzała z obrotami średnio 4000-4500RPM. Teraz gdziekolwiek bym nie pojechał widzę co jakiś czas na podłodze od silnika, że jest mokro. Sprawdzam płyn chłodniczy, dolewam, nie jestem w stanie oszacować ile go żre, ale nie jest to normalne, więc gdzieś musi go wydmuchiwać, skoro jest mokro - logiczne. Silnik to M52TUB20, BMW E46 z 06/2000. Jeżdżę na teście 7.0, normalna temperatura powinna być do 96, raz była sytuacja, że na chwilkę wskoczyło do 101, ale spadło po kilku sekundach. Teraz średnio raz na przejażdżkę wskoczy do 98 i spada. Ogrzewanie działa jak należy, silnik pracuje normalnie, remont góry silnika robiony jakieś 3 lata temu, badałem swoim testem na CO2 i nic nie pokazuje, nie zabarwia się ten odczynnik. Zauważyłem, że wężyk, który idzie od zbiornika ATF (jak mniemam ten chłodzący) jest nie do końca dopięty przez tą opaskę, sam wężyk jest cały usyfiony w mazi, biegnie on obok zbiornika wyrównawczego i łączy się w taką dubeltówkę obok niego z jakimś innym wężykiem. Jest tam mokro jak cholera i teraz pytanie. Czy wystarczy wymienić ten wężyk i będzie sprawa załatwiona czy raczej wyglada to na coś grubszego? Nie chce się machać na koszta w warsztatach, bo aktualnie przebywam w Niemczech i gościu nawet nie zajrzał za bardzo w niego, a już krzyknął o 400-500€. XD Nie ukrywam, że jestem zielony w tych sprawach, ale pomału do przodu i się uczę. Chce wpierw skonsultować wszelkie opcje. Znalazłem jeden podobny temat, ale bez żadnej odpowiedzi. Czy te lekkie odchyły w temperaturze silnika podczas jazdy mogą być przyczyną tego wężyka?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaleźć wyciek, usunąć go, odpowietrzyć układ i obserwować temperaturę w teście.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wczoraj miałem możliwość ją trochę rozebrać. Zauważyłem, że zderzak dosłownie tam gdzie leży krata chłodnicy jest cały mokry. Tylko no zawsze zdawało mi się, że po prostu łapie „deszcz” z drogi w ten sposób, dlatego tam tak mokro zawsze i potem ścieka (bo jak postoi noc to z przedniego zderzaka leci wilgoć na glebę, trudno ocenić kolor czy smak/zapach czy to płyn chłodniczy, ale na to by wychodziło, że chłodnica zasysa płyn i potem go przepuszcza przez coś. Dodam, że na chłodnicy od dołu jest banan, chyba nawet dosyć spory. Dodatkowo sama góra chłodnicy wręcz paruje momentami z gorąca, stad ten wyżej wspomniany dymek z kratek jak się zatrzymam. Przedmuchałem ją i oczyściłem z syfu w silniku, następnie odpaliłem, rozgrzałem i podtrzymałem bunię na obrotach. Nigdzie nie było wycieku, dopiero potem zaczęło lecieć po wiatraku od chłodnicy na karton. Jestem dosłownie chwile przed zamówieniem chłodnicy i wężyka „chłodniczego” od wspomagania razem z opaską, ponieważ powiedzieli mi, że lepiej zamówić i najwyżej odesłać jeżeli tamten przy podciąganiu wężyka i opaski do góry nie przetnie się.


Teraz pytanko.

Znajomy powiedział mi, że płyn chłodniczy na różne strony świata rozchlapuje wiatrak jak chłodnica puszcza. Szczególnie jest mokro po prawej stronie auta (względem kiedy patrzymy prosto na nie) pod zbiornikiem wyrównawczym, jakby to tam miało ujście coś z tej chłodnicy. Zamawiać tą chłodnice i patrzeć co dalej, czy może już ktoś jest w stanie wydedukować co może innego puszczać?


I jeszcze drugie pytanie. Przy jakich temperaturach otwiera się termostat w M52B20? Bo wcześniej temperatury nie przekraczały 96 stopni, teraz raz na przejażdżkę tak jak pisałem dochodzą do 99, chwile potrzymaja się i lecą w dół do 92-93 i oscylują na granicy 95-96.


#edit 1 - dodaje fotki

e49a5e9f5aa26.jpg

baffd0e26473e.jpg


Tutaj już na przykład widać perfidnie, że to różowe borygo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m52b20, którego nie było w e46 przy 92 stopniach, w m52tub20 przy 97. Takie zdjęcia informują, że leje się płyn, nic więcej. Skoro chłodnica jest bananem to do wymiany, sprawdź czy zbiornik nie jest pęknięty dodatkowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Okej, dzięki za informacje. Będę wrzucał przebieg tego problemu w razie możliwości i czy coś się zmieniło. Chłodnica zamówiona, NISSENS 60782A. Jak bunia dojeździ do weekendu to będzie wymieniona i zobaczymy co dalej. Oby nic oczywiście. Będę relacjonował, może komuś to pomoże w przyszłości. :)


#mały edit (01.11); obliczyłem, że bunia zżarła 2 litry płynu chłodniczego w tydzień (trasy dzienne po jakieś 40-60km). A jak otworze maskę to na górnym metalu od chlodnicy (pod przedłużeniem od filtra powietrza) można sobie robić na spokojnie jajecznicę na rozgrzanym silniku, a Broń Boże tego dotknąć nawet na sekundę, od razu poparzenie 6364728 stopnia. Teraz temperatury trochę spadły (10 stopni jest XD) to ewidentnie widać jak po jeździe sobie dymek leci przez kratki grilla. Sam metal mega gorący, niżej już zimno. :) Górny wąż również gorący, dolny zimny. Oba dosyć mocno napięte. No nic, jak nie wybuchnie do weekendu to będzie miała nową chłodnice, może to zwalczy problem. Eh.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra, chłodnica wymieniona, odpowietrzony układ (myśle, że tak jak trzeba, by: scghost). Płyn wymieniony na Prestone. Wczoraj przy wymianie, trochę docisnąłem ją na rozgrzanym na spokojnie silniku, temperatura wahała się na 95-97 stopniach. Dzisiaj sprawdzam, wszystko okej, żadnego wycieku nie ma, sucho. Rozgrzewam ją, pojechałem trochę szybciej jakieś 7-8 kilometrów i temperatura wskoczyła na 100 stopni pomału, potem opadła do około 96-97, potem do 93 na dłuższych czas i znowu wahała się na 93-97. Już mnie ku*wica strzela. Czy to normalne temperatury dla M52TUB20 i jestem przewrażliwiony czy coś znowu?


Dodatkowo coś tam brzęczy doslownie między 1400-1450 obrotów na każdym biegu (oprócz 5tki, chyba ze nie słyszę), jakby jakaś blaszka od wibracji wpadała w drganie, ale to już olałem póki co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100 ogólnie nie powinno być, gdy wzrośnie do tylu najlepiej sprawdzić czy termostat jest otwarty, może zacina się. Wahania w przedziale 90-97 są w zupełności normalne (grzałka).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.