Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, 530d nie zależnie czy silnik zimny czy ciepły szarpie na wolnych obrotach. Po odpięciu wtyczki regulatora cisnienia na listwie w sekundzie zaczyna pracować równiutko. Błędów zero. Jakieś sugestie panowie?? Pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odpięciu wtyczki regulatora cisnienia na listwie w sekundzie zaczyna pracować równiutko.

Regulator ciśnienia jest na pompie wysokiego ciśnienia. Na listwie jest czujnik wysokiego ciśnienia. Co odpinałeś ? Jakie korekty na cylindrach ? Jakie ciśnienie na listwie CR i czy jest stabilne ? Jakie ciśnienie wstępne ? Silnik pod obciążeniem osiąga obroty powyżej 3k ? Jakie okoliczności pojawienia się usterki ?

Opublikowano

Tak racja, czujnik na listwie odpinałem.

Cisnienie wstępne Ok 4

Cisnienie na listwie 320 raczej stabilne.

Auto zapala normalnie.

Ale zauważyłem, że nie za bardzo chce się zbierać czasami. Ma takie momenty zamulenia, jakby nie reagował dość dobrze na wcisnienie pedału gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź do ilu spada wstępne pod obciążeniem i jakie są korekty na postoju po rozgrzaniu. To na początek.
Opublikowano

Więc tak :

Korekty

Ad1 -0.90

Ad2 -1.67

Ad3 0.54

Ad4 1.24

Ad5 -1.46

Ad6 1.61


Ciśnienie na szynie stabilne nie jest bo waha się w granicach 194-370 na wolnych obrotach, natomiast pod obciążeniem dochodzi do okolo 720


Ciśnienie wstępne wynosi równe 4 bary i nie spada wcale pod obciążeniem....

:|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekty są całkiem przyzwoite, może nie idealne, ale wtrysków bym nie ruszał. Wstępne 4 bar bardzo dobrze, natomiast

Ciśnienie na szynie stabilne nie jest bo waha się w granicach 194-370 na wolnych obrotach

to nie jest prawidłowy objaw. Zwykle takie objawy dają zużyte konektory we wtyczce czujnika ciśnienia na listwie. Wymieniałem je, ale tam jest mało miejsca. Lepiej kupić całą kompletną wtyczkę, zarobić krótkie kable, obciąć starą i połączyć z istniejącą wiązką. Byle nie pomylić przewodów. Musisz porównać jaką wtyczkę masz w aucie, bo sie różnią kształtem, pasuje Bosch 1928403966 albo 1928403968.

 

pod obciążeniem dochodzi do okolo 720

To mnie trochę dziwi, bo w moim osiąga 2x tyle, ale jest po programie. Nie pamiętam czy w serii było mniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście nie gwarantuję, ale jak pisałeś, że po wypięciu się uspokaja to według mnie pasuje. Jak są fałszywe odczyty wskazania to regulator na pompie wariuje. Po odpięciu wchodzi w tryb awaryjny i ciśnienie robi się stabilne. Było takich tematów trochę. Ludzie podginali styki, ale pomagało na krótko.
Opublikowano
Oczywiście nie gwarantuję, ale jak pisałeś, że po wypięciu się uspokaja to według mnie pasuje. Jak są fałszywe odczyty wskazania to regulator na pompie wariuje. Po odpięciu wchodzi w tryb awaryjny i ciśnienie robi się stabilne. Było takich tematów trochę. Ludzie podginali styki, ale pomagało na krótko.

Jasne, mnie też się widzi, że może być to wtyczka, ale nie można być pewnym nigdy. Zmienię ja i dam znać ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że styki też wymieniłeś, a nie samą wtyczkę ?


Na pompie CR jest regulator ciśnienia. Z czasem rozpuszczają się uszczelki i regulator nie jest w stanie utrzymać ciśnienia, ale z tego co wiem to wtedy szarpanie występuje raczej na wyższych obrotach. Zestaw naprawczy F01M100278. Dostęp jest średni, na pewno trzeba zdjąć kolektor. Przy okazji zobacz czy pompa się nie poci, bo może warto ją zregenerować zanim się posika na dobre.

Opublikowano
Rozumiem, że styki też wymieniłeś, a nie samą wtyczkę ?


Wymieniłem wtyczkę całą z innego auta. Ponoć dobra... taki pech, że dwie były by uszkodzone? Sam nie wiem ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest taka możliwość, że winnym czujniku były bardziej spasowane. Jak już chcesz tak rzeźbić to podegnij konektory we wtyczce, żeby ciasno wchodziły i wtedy sprawdź choć uważam, że takie rozwiązania tylko komplikują diagnostykę.
Opublikowano
Jest taka możliwość, że winnym czujniku były bardziej spasowane.

Ona właśnie pochodzi z tego czujnika, znajomy miał czujnik razem z wtyczką.

Kupię nowa z konektorami i zobaczymy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.