Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

automatyczna skrzynia biegów z łopatkami vs automatyczna skrzynia biegów dwusprzęgłowa

Ktoś wie, co to wynalazki? czym się różnią?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ktora jest w 23i haha...

Nie jest to niestety zf ale co zrobić to auto będzie do codziennej jazdy bo szkoda 40i.

male-bmw-2.png
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

wydaje mi się, że to są te same skrzynie - różnica jest tylko w kierownicy z łopatkami do manualnej zmiany biegów. Aczkowiek znalazłem, że bez łopatek też można zmieniać ręcznie biegi -



Czy ktoś kto już X1 może to sprawdzić/potierdzić?

Opublikowano

Hej,


W temacie tych skrzyni dwusprzeglowych, które teraz stosuje BMW. Czy ma ktoś jakieś SPRAWDZONE informacje kto produkuje te skrzynie? Bo chyba nie jest to ani AISIN ani ZF, nie?

Opublikowano

Ja wybrałem skrzynie "klasyczną" - czyli nie dwusprzeglowa. Handlowiec zapewniał mnie, że to ZF :?:


Borsuczek coś więcej na temat tej firmy ? Podobny wytwór co ten przezajebisty AISIN ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Magna to kanadyjski producent części samochodowych, który w 2015 roku przejął firmę Getrag.

Produkuje skrzynie dwusprzęgłowe montowane we wszystkich mniejszych modelach BMW (tych które mają silnik umieszczony poprzecznie). Są to 7DCT (7HDT dla mild hybrid 48V) w dwóch wariantach 300 lub 400 w zależności od maksymalnej wartości momentu obrotowego danej wersji silnikowej:





https://magna-p.magna.com/docs/default-source/powertrain-storyboards/dct/product_storyboards_dct_7dct300.pdf

https://magna-p.magna.com/docs/default-source/powertrain-storyboards/dct/product_storyboards_dct_7dct400.pdf

https://magna-p.magna.com/docs/default-source/powertrain-storyboards/mild-hybrid/product_storyboards_hdt_7hdt300.pdf

https://magna-p.magna.com/docs/default-source/powertrain-storyboards/mild-hybrid/product_storyboards_hdt_7hdt400_48v.pdf


Produkcja tych skrzyń dla BMW odbywa się w Neuenstein (Niemcy) oraz w Kechnec na Słowacji.

https://www.magna.com/company/newsroom/releases-archive/release/2019/10/30/news-release---magna-wins-largest-contract-for-transmission-technologies-in-company-history

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno nie jest t oskrzynia ZF. ZF jest montowany tylko w smaochodach ktore maja glowny naped na tyl, x1 ma na przod wiec i skrzynia musi byc inna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Skovroon nie wiem jaki model kupiłeś, ale jeśli ma silnik ustawiony poprzecznie i klasyczny automat to ma skrzynię AISIN. Automaty ZF są, jak pisze Słonik, w autach z silnikiem ustawionym wzdłużnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przejmowałbym się tym wogole. Ta skrzynia tez jest bardzo dobra, montowana także w Volvo i wielu innych markach (jeśli,to aisin)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy 190kkm padła na amen. Nie było nawet czego regenerować. Nowa skrzynia z robotą - 10k. :duh:

 

Zanim tyle zrobi to auto to będzie już 5 właściciel hehe

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Zakładając 20 tysięcy rocznie to jest dziesięć lat jazdy. Im droższe auto sie kupuje tym naprawy tez będą droższe. Chcesz mieć tanie auto w utrzymaniu przez sto lat kup jakaś najprostsza nieuturbiona 3 cylindrowa benzynę. Będzie tanio o ile wczesniej nie zerdzewieje.
Opublikowano
Przy 190kkm padła na amen. Nie było nawet czego regenerować. Nowa skrzynia z robotą - 10k. :duh:

 

Zanim tyle zrobi to auto to będzie już 5 właściciel hehe

Akurat u Nas auto mocno się wpasowalo. Po wykupie z leasingu w 2018 zostało w rodzinie. Gdzie tu jakość starego, solidnego ZFa który 200-300 kkm wytrzymywal bez zajakniecia? Ehhh.. :duh:

Opublikowano

Akurat u Nas auto mocno się wpasowalo. Po wykupie z leasingu w 2018 zostało w rodzinie. Gdzie tu jakość starego, solidnego ZFa który 200-300 kkm wytrzymywal bez zajakniecia? Ehhh.. :duh:

Czy auto jeździło tylko po mieście?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat u Nas auto mocno się wpasowalo. Po wykupie z leasingu w 2018 zostało w rodzinie. Gdzie tu jakość starego, solidnego ZFa który 200-300 kkm wytrzymywal bez zajakniecia? Ehhh.. :duh:

Czy auto jeździło tylko po mieście?

70% trasa 30miasto

Opublikowano
masakra... a olej w skrzyni wymieniałeś?

Był przy 100kkm. Aczkolwiek dwóch magików od skrzyn powiedziało mi, że wymiany nawet co 50kkm nic by nie zmieniły bo to jest po prostu szajs. Dziwili się, że mi tyle wytrzymała bo zdarzają się już kapcie przed 100kkm. Najgorsze jest to, że ta skrzynia jest praktycznie nie do zregenerowania.

Opublikowano

Ale to kolega mowi o skrzyni Aisin czy Magna? Bo ja sie juz troche pogubilem w tej dyskusji;)


Tez chcialbym troche zebrac info z tego watku, wiec mamy takie skrzynie automatycznie w BMW:

1. ZF - klasyczny automat, 8 biegow do silnikow wzdluznych i napedu na tyl/xdrive(prawdziwy).

2. Aisin - ale to tez jest klasyczny automat?, 8 biegow do silnikow poprzecznych i napedu na przod/xdrive(z dolaczanym tylem)

3. Magna (Getrag) - skrzynie dwusprzeglowa, 7 biegow do silnikow poprzecznych


Tak jest jak napisalem?

Opublikowano
Ale to kolega mowi o skrzyni Aisin czy Magna? Bo ja sie juz troche pogubilem w tej dyskusji;)

Aisin. Oczywiście od początku jest mowa o przypadku który wystąpił w F48

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.