Skocz do zawartości

M50B20 problem z czujnikiem wału korbowego/wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Zacznę od początku. Do tej pory nigdy nie miałem problemów z tym autem - pracowało poprawnie i na benzynie i na LPG. Od pewnego czasu zaczął się problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Szybka diagnoza Inpą ukazała błąd czujnika położenia wału korbowego. I teraz tak, wymieniłem go na zamiennik Meyle, o dziwo problem z odpalaniem na ciepłym silniku zniknął a pojawił się nowy problem - falowanie obrotów na jałowym biegu i rozłączanie gazu podczas przyspieszania.Ale tylko na zimnym silniku.. Na ciepłym silniku auto było i mocniejsze i poprawnie jechało na LPG.

Postanowiłem poszukać oryginalnego VDO ale używki.. Tu nic się więcej nie zmieniło tyle, że pojawił się nowy problem, auto zaczęło gasnąć.. Podłączyłem Inpę, pokazała błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Kupiłem oryginalną używkę i nadal gaśnie i nadal pokazuje błąd położenia wałka rozrządu. Dodam, że z okolic wtrysków słychać głośne "cykanie". Macie jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda że kupiłeś uszkodzoną używkę. Zobacz jeszcze czy na wtyczce do czujnika masz zasilanie. Sprawdź czy we wtyczce masz zasilanie, chyba pin 1 i 3 albo 2 i 3 powinno być 5v.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Teraz pojawił się nowy problem być może niezwiązany z tymi czujnikami. Mianowicie, na ciepłym silniku ciężko kręci rozrusznik - tak jak by coś go trzymało. Dla pewności podłączyłem się Inpą oraz Delphi i brak informacji o błędach. Pojawił się problem na LPG, jak by nie pracowała na jednym cylindrze no ale to może już kwestia samego LGP. Zanim znów wymienię czujnik położenia wału mogę go jakoś sprawdzić we własnym zakresie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak na paliwie chodzi prawidłowo to nie szukaj winny w czujnikach. Jak po rozgrzaniu rozrusznik ciężko kręci to sprawdź czy ładowanie masz prawidłowe, czy akumulator się nie kończy, rozrusznik do przeglądu, tulejki i szczotki.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Jak na paliwie chodzi prawidłowo to nie szukaj winny w czujnikach. Jak po rozgrzaniu rozrusznik ciężko kręci to sprawdź czy ładowanie masz prawidłowe, czy akumulator się nie kończy, rozrusznik do przeglądu, tulejki i szczotki.

Akurat jak miałem uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to właśnie nie działała poprawnie na gazie - przechodziła w tryb awaryjny Stag. Podczas spoczynku akumulator wskazuje 12.5v - podczas ładowania 13.7V, ale tak jak mówisz rozrusznik szrot się okazuje bo zaczyna teraz zgrzytać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.