Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, potrzebuje porady - E92 335i N54, przed rozgrzaniem silnika auto na jałowym dymi oraz czuć spalony olej, głównie objawia się to przy stawaniu na światłach, dodaniu gazu po chwilowej pracy na jałowym biegu. Mechanik wykonał próbę olejową dwukrotnie i wykluczył problemy z głowica oraz zasugerował aby rozejrzeć się za warsztatem, który wykona wymianę uszczelniaczy bez demontazu głowicy, ewentualnie usterkę turbo lub coś pod pokrywą zaworów (niestety juz dobrze nie pamiętam, wspominał coś o kanałach olejowych, które mogły sie zapchać). Wymieniłem zawór PCV, wyczyściłem oba elektrozawory lecz problem nie zniknął. Czy w takiej sytuacji zna ktoś warsztat w okolicy lub osobę w okolicy Trójmiasta zajmującą się wymianą bez demontażu głowicy owych uszczelniaczy czy też lepiej podejść do sprawy bardziej kompleksowo - z demontażem głowicy? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Smród spalonego oleju po zatrzymaniu się to standardowy problem z kapaniem na kolektor z uszczelki pokrywy zaworów. Radzę zmienić Ci czym prędzej mechanika, u którego serwisujesz samochód.


Ps: teraz doczytałem raz jeszcze, że przy przegazowce :-) powiem Ci nie widziałem jeszcze n54 borykającego się z uszczelniaczami, szukaj kogoś kto robi to bez zdejmowania głowicy, jest tego od groma.


PS2: po całej akcji zrób sobie carbon walnut blasting, bo obstawiam, że przy takim zauważalnym spalaniu oliwy będzie grubo na zaworach

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Ile masz przebiegu?


U mnie olej leciał z:

podstawy filtra oleju (dwie uszczelki)

oringów elektrozaworów vanosa (dwa oringi)

spod pokrywy zaworów (jedna uszczelka)

Mały wyciek powoduje, że olej jest rozprowadzany po całym silniku. Dość mocno zabudowana komora powoduj, że wszystko bardzo się nagrzewa,

nie ma gdzie wylecieć i śmierdzi.


Uszczelkę pod pokrywę zaworów kupiłem zamiennik, ale dośc firmowy, nie pomogło.

Kupiona w ASO niby nie różni się od zamiennika, ale trochę pomogło.

Najgorsze, że olej podcieka do gniazda świec, końcówki cewek w nim się kąpią i cewki padają. Profilaktycznie od czasu do czasu warto to przeczyścić.

Niektórzy twierdzą, że wymiana tej uszczelki wymaga wymiany pokrywy zaworów, żeby było to szczelne. Ja na razie nie zmieniam.


Sprawdź jak masz możliwość, czy turbiny nie leją oleju w wydech.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.