Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam problem z moim 318d 143 KM. Miałem błąd 4b90, nie mogłem go uruchomić. Została zdiagnozowana pompa paliwa w baku, zacinała się. Nowa pompa wstawiona, samochód śmigał. Dziś jadąc do pracy błąd wyskoczył podczas jazdy, zjechałem na pobocze, kasowałem błąd btoolem, nie pomogło, dalej nie mogę odpalić.

Gdzie szukać?

W międzyczasie został wymieniony jeszcze aku, bo był słaby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4B90 to za niskie ciśnienie paliwa przy starcie. Auto masz zatankowane? jak tak to pompy lub wyciek gdzies.
Opublikowano
Nie umiem ma ten moment powiedzieć. Po pracy spróbuję jeszcze raz odpalić. Mogę podłączyć btoola i zrobić jakiś log. Co byłoby konieczne w tym logu?
Opublikowano

Odpalił na strzała i dojechałem bez problemu do domu. Btool pokazał ten sam błąd jednak bez checka na desce. Silnik pracował normalnie.


Jedna rzecz mnie zaciekawiła - zrobiłem odczyt błędów z innego modułu (ciśnienie w kołach) i pojawił się napis brak synchronizacji z ECU. Czy rozładowanie starego aku mogło spowodować rozsynchronizowanie się modułów? Może to jest jakiś trop do mojego pierwotnego błędu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze byc ciezko to wylapac wiesz, sugestia Jack79 moze byc trafna, moze tez byc sam czujnik, pompa, wtrysk i wiele innych aspektow np slabe obroty podczas odpalania.
Opublikowano

Mogę zrobić loga przy odpalaniu. Jakie wartości zczytać?


Jakie ciśnienie paliwa z baku powinien pokazywać btool? U mnie jest to poniżej 4000 hPa, czyli 4 bar, jakoś ok 3,8.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tu jest git z tego co wiem. A masz w btool ciśnmienie paliwa rzeczywiste i oczekiwane. Pokrywają się u ciebie. Filmik zobacz.

Opublikowano

Tak, pokrywają się co do +- kilku barów, co pewnie wynika z niedoskonałości pomiaru i jego aktualizacji.


Parametry wtrysków na ciepłym silniku w BTOOL również ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz wytłumaczenie z jakiego powodu ten błąd i co sprawdzić.


Fault Code Description

Monitoring of the rail pressure at engine start. A counter is incremented by 10 ms every 10 ms if the measured rail pressure in the starting phase is below the limit value of 180 bar although the engine speed is greater than 160 rpm. The counter is stopped if the rail pressure in the starting phase is greater than the limit value.

The fault is set when the counter exceeds a maximum period.

The maximum period is dependent on the total distance of the vehicle:

- Total distance is less than 50,000 miles: Maximum period = 5000 ms

- Total distance is greater than 50,000 miles: Maximum period = 1500 ms


Service Plan

Check the following possible fault causes:

- Incorrect value displayed by rail pressure sensor.

- Leakage in the high pressure area.

- Injector jammed open.

- Worn high pressure pump.

- Worn injection system.

- Fuel pre-supply pressure too low

- Electric fuel pump delivery too low (filter blocked, leakage at low pressure end).

- Internal leak in common rail system.

- External leak in common rail system.

- Air in common rail system.

- Leaking rail pressure regulating valve.

Check possible fault causes, perform system test - rail pressure control

Carry out service function: Vent fuel system.

Opublikowano

Pojeździłem dziś, odpalił bez problemu, zero błędów w trakcie jazdy.


Na zapłonie przed odpaleniem:

2022-10-21 18:29:39

3'/E90/2010/Auto / D70N47B0

------------------------------------------------------------

Obroty 0,0/ rpm

Temp. chłod. 8,0/ °C

Masa powietrza 0,0/1269,98 mg/stk

Ciśn. paliwa 6,09/ 299,98 bar

Temp. oleju -0,1/ °C

Wydajność pompy wstępnej 0,0/ l/h

Ciśn. paliwa (niskie) 200,0/ hPa


Po jeździe na zgaszonym:

2022-10-21 19:00:08

3'/E90/2010/Auto / D70N47B0

------------------------------------------------------------

Obroty 0,0/ rpm

Temp. chłod. 89,0/ °C

Ciśn. paliwa 7,37/ 299,98 bar

Temp. oleju 88,9/ °C

Wydajność pompy wstępnej 0,0/ l/h

Ciśn. paliwa (niskie) 0,0/ hPa


Jałowe obroty na ciepłym:

2022-10-21 19:00:49

3'/E90/2010/Auto / D70N47B0

------------------------------------------------------------

Obroty 781,5/ rpm

Temp. chłod. 88,0/ °C

Masa powietrza 306,08/1269,98 mg/stk

Ciśn. paliwa 306,16/ 305,56 bar

Temp. oleju 88,9/ °C

Wydajność pompy wstępnej 157,96/ l/h

Masa powietrza (kg/h) 28,0/ kg/h

Ciśn. paliwa (niskie) 3796,0/ hPa



Wtryski na ciepłym silniku:


640x1138.jpg


Aku:


Screenshot_20221021-185858.jpg



Podczas jazdy silnik osiągnął temperaturę 89oC. Ciśnienie niskie przed odpaleniem wynosiło 200 hPa, po odpaleniu utrzymywało się cały czas na poziomie +- 3800 hPa. Wydajność pompy wstępnej oscylowało na poziomie ok. 155 l/h (przy odpalaniu było max 180).

Ciśnienie paliwa wysokie pokrywało się z oczekiwanym, aczkolwiek były czasami odchyłki w jedną i w drugą stronę. Średnia z odchyłek z całego loga to 0,7 hPa, więc blisko zera.

Mogę wkleić loga, lub wykres w excelu z kluczowymi danymi.


Czy coś jeszcze przed grzebaniem w silniku można zrobić lub sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu raczej nic zlego nie widać. Blad sie pewnie nie pojawil teraz. Trzeba by posprawdzać jak dzieje sie lipa.
Opublikowano

Jeździłem autem w weekend, zero błędów, czy dziwnych zachowań.

Zadzwoniłem do warsztatu, gdzie wymieniana była pompa czy coś radzą, to dostałem odpowiedź, że sprawdzali wtedy czy opiłków nie ma, to nie było. Ciśnienia pomp i parametry wtrysków są ok.


Jedyne co podejrzewają to, że stara pompa (grzała się i przycinała) mogła uszkodzić jakiś element elektryczny typu przekaźnik i to powoduje mój problem.


Jak myślicie? To dobry trop? Szukać w elektryce?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś błąd wyskoczył ponownie, udało się zrobić logi podczas próby odpalenia:


640x1138.png


640x1138.png


02.11.JPG


Jak widać obroty utrzymują się ok 230 i nie idą wyżej. Ciśnienie oczekiwane wzrasta od 300 do lekko ponad 400. Ciśnienie wstępne paliwa na pompie w baku (nie widać na wykresie, oscyluje od 5 do 7 bar). Ciśnienie paliwa (niskie) [hPa] jest cały czas 0. Dawki wtrysku pokrywają się do +-1 mg/stk.


Samochód jutro jedzie do warsztatu.


Jakieś sugestie od Was, co może być nie tak?

Opublikowano

Kręcił długo, dźwiękowo nie odbiegało to od zwykłego dłuższego kręcenia podczas mrozów. Zaobserwowałem jeszcze twardniejący i obniżający się delikatnie pedał hamulca (mam automat).

Jakie ciśnienia +- powinny być przy zdrowych podzespołach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niech mechanik sprawdzi kluczem jak kreci sie wal, czy moze lekko nim poruszac.
Opublikowano

Auto dziś odpaliło. Błąd w btoolu był, ale brak objawów. Samochód jest w warsztacie, ma mieć sprawdzone wtryski i jeszcze raz regulator ciśnienia na listwie.


Przypomnijcie proszę - wtryski do 318d n47 są elektromechaniczne i tym samym regenerowalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.