Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kierownicę do wymiany. Strasznie zniszczona. Jest CZTERORAMIENNA i bez multifunkcji.

Pytanie takie, czy jeśli kupię obręcz i poduchę z multifunkcją, to da rade założyć do niej moja poduszkę? Chodzi o mocowanie oraz kształty? By się wszystko ładnie zgrywało. Czy obręcze się czymś różnią czy są uniwersalne. Poduszki wiem że są jedno i dwunabojowe, oraz z przyciskami i bez, a obrecze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed liftem i po lifcie były inne taśmy i mocowania kierownicy. musisz zdemontować poduszkę i będzie widać jakie masz mocowanie. Z multifunkcją nie ma problemu żeby ją dołożyć. Przy demontażu poduszki konieczne odpięcie klem z aku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Przed liftem i po lifcie były inne taśmy i mocowania kierownicy. musisz zdemontować poduszkę i będzie widać jakie masz mocowanie. Z multifunkcją nie ma problemu żeby ją dołożyć. Przy demontażu poduszki konieczne odpięcie klem z aku.

Multifunkcja mi jest zbędna. Zwłaszcza że mam nieoryginalne radio więc połowa kiery będzie bez użytku. A taśmy mocowania masz na myśli te co idą do poduszek? Ja poduszkę zostawię swoją (bez multifunkcji ) tylko obręcz chcę przełożyć tam raczej żadne kable nie idą. Ale mówisz że mocowanie może być różne? Masz na myśli te frezy do kolumny? Ilość, rozstaw lub średnica?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są dwa typy mocowania i przed zakupem musisz sprawdzić jaką masz, bo nie pasują zamiennie.


Stary typ taśma przykręcana do kierownicy , ma dwa otwory, jeden na śrubę kolumny drugi na taśmę

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2272582-Retrofit-multifunction-steeringhweel-1998-E39

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-5-Series-E39/36-BODY-Steering_Wheel_Removal/36-BODY-Steering_Wheel_Removal.htm


a tu masz nowy typ, ma cztery otwory, na śrubę kolumny, wyjście taśmy i dwa małe (zaczepy do obracania taśmy)

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/SteeringWheel/MSteeringWheelRepair.htm

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Są dwa typy mocowania i przed zakupem musisz sprawdzić jaką masz, bo nie pasują zamiennie.


Stary typ taśma przykręcana do kierownicy , ma dwa otwory, jeden na śrubę kolumny drugi na taśmę

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2272582-Retrofit-multifunction-steeringhweel-1998-E39

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-5-Series-E39/36-BODY-Steering_Wheel_Removal/36-BODY-Steering_Wheel_Removal.htm


a tu masz nowy typ, ma cztery otwory, na śrubę kolumny, wyjście taśmy i dwa małe (zaczepy do obracania taśmy)

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/SteeringWheel/MSteeringWheelRepair.htm

E no super że piszesz. Będę wiedział na co patrzeć. A tak a pro po multifunkcji to dołożenie np tempomatu wiąże się z ciągnięciem dodatkowy przewodów i dorabianiem kostek do podłączenia przycisków i programowania w INPIE czy może jest to gdzieś ukryte i wystarczy podłączyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajrzyj do działu zrób to sam, tam kolega szumrak wszystko dokładnie opisał razem z fotkami.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Zajrzyj do działu zrób to sam, tam kolega szumrak wszystko dokładnie opisał razem z fotkami.

Oglądałem. Fakt nie ma innej metody i trochę jest tego. Może się kiedyś zdecyduje

Opublikowano

Z tempomatem to jeszcze zależy który masz silnik, z przepustnicą elektroniczną?

Jak na lince, to 2 razy więcej pracy, musisz dociągnąć wiązkę do silniczka tempomatu.

Nie przepadam za tempomatem a uważam że warto :)

Opublikowano
Z tempomatem to jeszcze zależy który masz silnik, z przepustnicą elektroniczną?

Jak na lince, to 2 razy więcej pracy, musisz dociągnąć wiązkę do silniczka tempomatu.

Nie przepadam za tempomatem a uważam że warto :)

Nie mam linki. Mam elektronicznie. Mi też bez tempo da się żyć ale może kiedyś.

Opublikowano

Kurcze raz jeszcze odnośnie mojej kierownicy, przypominam CZTERORAMIENNA.


Czy mając auto polift, kierownicę będę miał nowy typ? Czy były montowane losowo, w jednych stare w drugich nowe?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A co myślicie o obszyciu kierownicy na nowo? Opłaca się? Też zależy jak wyjdzie bo widziałem niektóre kiepsko zrobione
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najfajniej się trzyma kierę z wersji M - 3ramienną. Kupowałem takie i dawałem do szycia w dwóch moich e39.

Za drugim razem nawet kieownica nie była zajechana, ale nowa miękka skóra w porównaiu z tą leciwą wyschniętą to był spory skok jakościowy do poczucia codziennie pod ręką.


Mocowanie zmieniło się z liftem elektroniki czyli 1998, a nie z liftem budy 2000. Przerabiałem temat dokładnie, bo zakupiłem do e39 przedliftowego z 2000r kierę przedliftową, później w podmianki się musiałem bawić ;-)


Szycie oczywiście spoko, jak zrobione dobrze. Do Wawy firma z Radomia dojeżdżała na rajd po komisach co tydzień i można się było do nich załapać albo na wymianę bezpośrenio (jak mieli na stanie) albo odbiór wtorek, dostawa w czwartek. Sami nawet zdejmowali i zakładali.


A do wyboru rodzaj skóry i kolory nici. Na allegro są firmy co wysyłkowo takie rzeczy też robią.

Opublikowano
Najfajniej się trzyma kierę z wersji M - 3ramienną. Kupowałem takie i dawałem do szycia w dwóch moich e39.

Za drugim razem nawet kieownica nie była zajechana, ale nowa miękka skóra w porównaiu z tą leciwą wyschniętą to był spory skok jakościowy do poczucia codziennie pod ręką.


Mocowanie zmieniło się z liftem elektroniki czyli 1998, a nie z liftem budy 2000. Przerabiałem temat dokładnie, bo zakupiłem do e39 przedliftowego z 2000r kierę przedliftową, później w podmianki się musiałem bawić ;-)


Szycie oczywiście spoko, jak zrobione dobrze. Do Wawy firma z Radomia dojeżdżała na rajd po komisach co tydzień i można się było do nich załapać albo na wymianę bezpośrenio (jak mieli na stanie) albo odbiór wtorek, dostawa w czwartek. Sami nawet zdejmowali i zakładali.


A do wyboru rodzaj skóry i kolory nici. Na allegro są firmy co wysyłkowo takie rzeczy też robią.

A podrzuć mi link jak masz jakiś sprawdzony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie widzę szans żeby to zrobić bez ściągania kierownicy, szczególnie że to byłoby pierwsze obszycie :D . Druga sprawa to najlepiej wziąć czarne nici, nie widać że coś pomyliłeś albo sknociłeś :D .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie widzę szans żeby to zrobić bez ściągania kierownicy, szczególnie że to byłoby pierwsze obszycie :D . Druga sprawa to najlepiej wziąć czarne nici, nie widać że coś pomyliłeś albo sknociłeś :D .

I tak jak bym brał to carne ale z ta pomyłką to fakt, dobre spostrzeżenie

Opublikowano
Za dodatkowe 10zł jest obszycie M, samego szycia to się akurat nie obawiam, byle pokrowiec był porządnie spasowany.

https://allegro.pl/oferta/celownik-nici-m-pakiet-opcja-dla-pokrowcow-bmw-8675816865

Siodło od motocykla obszywałem. Tam jest gdzie fałdy zgubić. Ale kierownica to inna bajka. Zakolona rurka i tu musi buc wszystko możliwie na gładko. Ech. Może spróbuję. Bo jak mam kupią używaną kiere i nie być zadowolony z jej stanu to . . .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

też miałem bardzo zużytą kierownicę. Koszty obszycia w zakładzie mnie powaliły.

Kupiłem na aliexpres (niestety szukałem i nie znalazłem dokładnie gdzie) taki gotowy wycięty / docięty kawałek skóry do samodzielnego obszycia.

I teraz:

- na aukcji zakupiłem wzór który odpowiadał mojej kierownicy. Było tam kilka wzorów kierownic, wybrałem swoją. Zapłaciłem za to chyba ze 150 pln

- wg mnie nie da się obszyk kierownicy bez jej zdjęcia. A przynajmniej nie da sie tego zrobić ładnie i do tego za pierwszym razem. Kierownicę demontuję się bardzo łatwo, więc to nie powinno byc problemem.

- nowe obszycie, które przyszło do mnie, zakładałem na zniszczone istniejące. Nie ściągałem tego oryginalnego zniszczonego.

- nowe obszycie przyszło razem z nicią, igłą dużą i plasterkami dwustronnymi i instrukcją w jakiej kolejności to szyć.

- na początku jak tylko to przymierzałem to byłem przerażony i nie wierzyłem, że jakkolwiek mi to wyjdzie. Nie pasowało mi to w ogóle, rozjeżdżało się, zostawały szpary, przerwy.

- plasterkami dwustronnymi najpierw umocowałem / wstępnie przykleiłem nowe obszycie na stare zniszczone.

- później delikatnie ponaciągałem na każdą stronę i zacząłem szyć wg instrukcji - w odpowiedniej kolejności.

- zaznaczę, że była to moja pierwsza robota tego typu w życiu.

- efekt końcowy przeszedł moje oczekiwania. Wyszło lepiej niż bym się spodziewał. Wszelkie szpary nici naciągneły. Oczywiście w kilku miejscach palcami w trakcie szycia musiałem naciągać, aby nie powstały fałdy. Dla mnie efekt super jak na własna robotę za takie pieniądze.

- niestey skóra / materiał nie jest taki sam jak oryginalny. widać, że jest inny. Mi to specjalnie nie przeszkadza, kwestia przyzwyczajenia. Różni sie odbrobinę od materiału na desce rozdzielczej.

Ogólnie polecam i to bardzo.

Moim zdaniem koszt obszycia u specjalisty (pewnie dobrana byłaby idelna skóra i wykonanie idealne, oby takie było) vs koszt zakupu gotowca i samodzielne obszycie przemawia za samodzielną robotą.


Dodam jeszcze, że wybrałem pełną skórę, nie tą pikowaną bo wydawało mi się, że bardziej będzie pasowała do całej reszty tapicerki. Poza tym miałem obawy, że w te dziurki od pikowania będzie właził brud.

A tu zdjęcia

20230118-152015.jpg

20230118-152021.jpg

20230118-152033.jpg

20230118-152051.jpg

20230118-152058.jpg

20230118-152119.jpg

20230118-152128.jpg

Edytowane przez mcs80

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.