Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niestety ale dałem się naciąć i kupiłem 116i z silnikiem na złom. Dowiedziałem się o tym jak mechanik przy wymianie walniętego wachacza i amortyzatorów z przodu zajrzał pod korek i olej wydawał mu się podejrzany, wcześniej był wlany 10w60 (tak wiem, już powinna być czerwona lampka- niestety teraz staram się nadrabiać braki z wiedzy i drogo mnie to kosztuje zarówno pieniędzy jak i nerwów) i wlał 5w50. Po nagrzaniu podczas jazdy silnik nie trzymał ciśnienia, po rozbiórce wyszło ,że nie ma czego ratować. Znalazłem N43B16AA od ,jak się wydaje, sprawdzonej firmy (5 gwiazdek allegro i google, zajmują się bmw,mini i mercami) z gwarancją rozruchową i nowym zestawem rozrządu. Przywieźli go pod warsztat mechanika ten mi go założył i co mnie zdziwiło-znowu wlał 5w50 A NASTEPNĄ WYMIANE ZAPLANOWAŁ ZA 25 tysięcy kilometrów ( :mad2: ). Ilekroć poszukam tematow o olejach, nawet po vinie szukałem na różnych stronach to pokazuje mi głównie 0w30 albo 5w30 i raz chyba 5w40. Aktualnie ma przejechane z 400km na "nowym" silniku i tym oleju, ale nadal nie czuję się pewny ze względu na ten olej (nie chciałbym żeby mi rozwalił uszczelke albo co tam jeszcze mógłby złego narobić). Dodam ,że raczej nie mam ciężkiej nogi, głównie będę jeździć po mieście ewentualnie raz na miesiąc trasa 400km. Sam fakt ,że silnik jest na gwarancji rozruchowej to czy nie lepiej byłoby tam wlać rzadszego żeby sprawdzić czy on w ogóle trzyma ciśnienie? Wydaje mi się to bardziej logiczne, no i czy nie zmienić mechanika i po prostu zlać to co jest teraz, wlać coś rzadszego (zgodnego z zaleceniami) i zobaczyć co się dzieje? Jakoś przeboleje to kilka stów na nowy olej i wymianę. Z góry dzięki i też proszę o wyrozumienie mojej wpadki z kupnem kloca, prosiłbym także o w miarę łatwe do strawienia odpowiedzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno świeżo po remoncie wymienił bym go po 5 tysiacach i kolejne wymiany robil max co 15 tysiecy. Po 25 tys. olej jest już mocno przepracowany.

Co do oleju to twoj mechanik chyba ma dużą beczkę tego 5W-50 i każdemu go leje. Skorzystaj z dowolnej marki olejow z funkcji "dobierz olej" i wlej taki jaki polecaja. Ja zadowolony jest np z SHELLa i leje taki jaki zaleca do mojego silnika. Do twojego zaleca Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.

Ogolnie poczytaj sobie o parametrach oleju. Te cyfrrki znacza, że 5W-50 bedzie trzymal swoje parametry:

-5W - przy temperaturach minusowych -30C

-50 - określa gęstość oleju, a więc grubość filmu tworzonego przy wysokich temperaturach. Im wyższa wartość, tym tworzony jest grubszy film i olej przy wyższych temperaturach chroni silnik.

Na nasz klimat i do tego silnika 5W-30 bedzie najlepszy według mnie.

Opublikowano

Możesz zalać 5w30 lub jakbyś jeździł dynamiczniej to 5w40

Ale wymianę to ty sobie zrób sam kup olej filtr na allegro i do dzieła, wymiana oleju to 45min, zarabiasz w tym czasie więcej niż płacisz mechanikowi?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Brawo dla ciebie za odwagę jeżeli kupujesz oleje na allegro. Ja zawsze kupuje u danego producenta bądź dystrybutora oleju

Zawsze mnie dziwiło skąd allegro ma cenę 130zł za 5 litrów oleju za który ja u producenta płacę 210zł. No ale wasze samochody i wasze ryzyko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.