Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wypadającego zapłonu tylko na 4 garze. Cewka i świeca zamieniona miejsca i nadal 4 gar. Kompresja sprawdzona i też ok. Szukałem lewego powietrza i wpuszczony dym zaczął się wydobywać ale nie wiem co to jest. Mianowicie zaczął lecieć z elementu który jest przykręcony do kolektora ale od wewnętrznej strony. Pomiędzy 3 a 4 garem. Na przeciwko disy. Co to jest i czy to może powodować problem z 4 cylindrem? Dodam że na zimnym jest ok dopiero na ciepłym nagle wyrzuci czwarty cylinder. Płynu nie ubywa i nie ma problemu z odpalaniem i na zimnym i na ciepłym. Benzyna czy gaz dzieje się to samo.
Opublikowano

Może z rysunkiem łatwiej coś by było zgadnąć co masz na myśli. https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NE71-EUR-05-2005-E60-BMW-530i&diagId=11_3756

Który zawór DISA masz na mysli? Od zewnątrz? Bo wewnątrz kolektora jest drugi zawór, w sumie naprzeciw siebie. Jak oring na wewętrznej szlag trafił, to może być nieszczelność. Żeby się do niej dostać trzeba wyjąć alternator, zewnętzrny zawór, przepustnicę i da się wtedy dojść. Jak coś jest gdzieś na forum ze szcegółami opis, ale filozofii nie ma.

Opublikowano
Wygląda na to że część nr. 3 nie wiedziałem że są dwie disy. Do tej nr. 3 ze zdjęcia też właśnie dochodzi przewód elektryczny. Ale co wypadnie zapłon to zawsze tylko na 4 garze.
Opublikowano
One z zewnątrz są takie same. Tylko w środku ta obrotow klapka jest mała w tej weanątrz. Może też być wewnątrz nieszczelna i się niedomykać. Gdzieś miałem schemat, która w jakim zakresie obrotów silnika jest otwarta, która zamknięta. Czytałem gdzieś też, że z racji umiejscowienia właśnie największy wpływ ma na cylindry obok siebie położone, a jak widzisz jest pomiędzy 3 i 4. Tak jak pisałem problem z dostanime się nie jest duży, jak coś potrafisz robić sam przy aucie, to jest dość banalne. Czasem też ma luzy na mocowaniach kalpki w obudowie, po prostu otwór robi sie owalny i nie ma siły, żeby była szczelna.
Opublikowano
Ogarnąłem nieszczelność i zgadza się leciało z tej disy co jest wewnątrz miała oring uszkodzony więc ogarnąłem skręciłem zrobiłem test i nigdzie nie leci już powietrze. No i było dobrze dzień może dwa i dziś znowu na 4 cylindrze mi wyrzuciło zapłon. Wszystko ok a ciągle jakiś problem z tym czwartym. Macie może jeszcze jakieś pomysły bo ja już nie mam...
Opublikowano
Wątpię że to sondy. Wtedy problem by występował losowo a nie ciągle notorycznie na 4 garze. Robiłem już tyle testów. Świece cewke i wtrysk od gazu zamieniłem miejscami kompresja ok lewego powietrza brak wiązka wizualnie też ok. I ciągle 4 gar. Ale zauważyłem że dzieje się to po chociaż lekkim rozgrzaniu. Wystarczy że zgasze i po chwili odpalę i już czwórki nie ma. Podczas jazdy też wyrzuca ale to musi być już dogrzany. Dopóki nie wypadnie to idzie jak dzik. Ponad rok czasu spokój od zakupu zrobiłem już z 35tys km i nagle to. Wcześniej nawet nic nie szarpał podawał jak wściekly. Najchętniej teraz to bym wykodował to wypadanie zapłonu tylko czy to w czymś pomoże...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozamieniaj wszystkie cewki i świece (świece najlepiej ogólnie wymienić). Kolejność liczenia cylindrów przy wypadaniu zapłonu może być inna - według kolejności palenia a nie liczone od przodu silnika.
Opublikowano
Wszystko już zamieniałem miejscami świece cewki wtryski od gazu i nic. Lewego powietrza już nie ma kompresja wszędzie prawie taka sama różni się o jedną dziesiątą tylko. Sondy teraz sprawdziłem i też ok między jednym a drugim kolektorem multimetrem i przez dane z kompa. Dodałem dodatkową masę do silnika i też nic. Dalej to samo jak zgasze i odpalę na lekko rozgrzanym lub dogrzanym to wywala 4 gar. Na zimnym ok. Moim zdaniem jest wszystko ok. Znajoma miała też bardzo dziwny problem w peugeocie i po 2 miesiącach walki oddała go do ASO i okazał się sterownik. A powiedzcie mi co mi da wykodowanie wypadania zaplonu? Jakie są tego zalety i wady?
Opublikowano
Nie wiem jak tu wstawić jakiś filmik czy zdjęcie. A wykodowanie tego wypadania w czymś mogłoby pomóc? Nie będzie odcinało iskry i paliwa wtedy? No bo auto ciągnie jak wściekłe, nic nie śmierdzi aż nagle sobie od tak wyrzuci na czwartym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem-nigdy nie wrzucałem fotek,ale na głównej stronie jest gdzieś instrukcja .

Wykonywać to możesz lusterko czy żarówke-w twoim przypadku wykodujesz pewnie licznik wypadnięć ,ale żeby naprawić auto to trzeba znaleźć przyczynę...

Opublikowano
Wiem i wolałbym to naprawić poprawnie. Lewego powietrza nie ma po moich testach ale moim zdaniem to jednak coś z powietrzem jest. Mam doświadczenie z poprzedniej e46 m52tu też długo walczyłem z wypadaniem tylko że tam było losowo a nie ciągle ten sam gar. Jak moją e60 korzystam dość intensywnie to jest ok a wystarczy że wlecze się za kimś to nagle błąd. Jak jest mało wciśnięty pedał gazu to jest duże podciśnienie i szuka w każdym miejscu powietrza. A czemu ludzie w tzw gruzach typu E36 i e46 wykodowują wypadanie zapłonu? Co im to daje?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Odświeżę temat. Kilka tygodni był spokój ale znowu bez przyczyny zaczął wyrzucać 4 gar. Czy da się tak na amen wykodowac to ustrojstwo? Z autem jest wszystko ok a czasami wyrzuca czwarty gar. Moje pytanie czy da się wykodowac to badziewie tak że nawet jakbym wlał tam whisky z colą to będzie przepalał? Nie chcę tego mieć w sterowniku ma palić na wszystkie bo jest wszystko ok .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.