Skocz do zawartości

3.5d M57tu2 Delikatne/chwilowe falowanie obrotów na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry Koledzy,


Po nocy po odpaleniu dosłownie max 15 sec falują obroty max o 50/70 rpm - w ogóle nie czuć na budzie tylko widać na obrotościomierzu i trochę słychać.


W kwietniu wymieniony sterownik i wszystkie świece, sprawdzone wszystkie wtryski i jeden wymieniony bo przelewał, reszta przeszła testy. Kompresja wzorowa na prawie wszystkich garach, ostatni ma mniej o niecałą atm od reszty.



Jeden błąd w DDE, błąd komunikacji BSD-alternator (prawdopodobnie założony jest zamiennik regulatora napięcia w

alternatorze) to może być to?


Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Czujnik ciśnienia CR/ alternator/ Podgrzewacz/ brak klap wirowych?


Nie kopci po odpaleniu, nie bierze oleju, brak wycieków, pełna moc, pali w normie, falowanie nie występuję już później w ogóle.


Jakaś rada jak to diagnozować?


Z góry dziękuję za odpowiedź.


Pozdrawiam,


Michał

Opublikowano

Koledzy,


po analizie kilku wątków trop pada na:


1) Zawór ciśnienia na pompie https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=PD71-EUR-04-2008-E83N-BMW-X3_30sd&mg=13&sg=15&diagId=13_0958&q=13517787186

lub

2) Zawór ciśnienia na szynie https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=PD71-EUR-04-2008-E83N-BMW-X3_30sd&mg=13&sg=15&diagId=13_1150&q=13537805734


czy ktoś mógłby doradzić jak to zweryfikować poza po prostu podmianą tych zaworów? Gdzie jest zlokalizować?


Najgorsze jest to, ze te wahania występują tylko przez 15-30sec więc mogą sprawdzić tylko jeden na raz... danego dnia, bo już po ponownym odpaleniu spokój...


Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

Dzisiaj sprawdzałem rano Btoolem.


Ciśnienie na listwie 340-350 waha się o 10 ale…


Tez dziś 18 stopni i obroty nie falowaly… zwariuje… wykluczam podgrzewacz bo zawsze sprawdzałem przy wyłączonym climatronicu.

Opublikowano

Wczoraj 21 stopni i znowu faluje…


Zmierzyłem kompresje:


1. 27

2. 27

3. 26.5

4. 26

5. 27

6. 25.5


Ktoś wie jaka jest katalogowa kompresja i ocenić stan tej? Nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznych informacji…


Czy ten 6 cylinder może powodować jakieś problemy?

Opublikowano
Czy weryfikowałeś kabel zasilający sterownik grzania świec? To że moduł i świecie wymienione i ze brak błędów z grzania nie znaczy ze podgrzewanie świec faktycznie działa.
Opublikowano
Moim zdaniem coś blokuje sterownik świec żarowych. Sterownik świec żarowych pracuje na tej samej magistrali co regulator alternatora, klema IBS i bodajrze czujnik poziomu oleju. Awaria jedynego podzespołu może zablokować pozostałe.
Opublikowano
Moim zdaniem coś blokuje sterownik świec żarowych. Sterownik świec żarowych pracuje na tej samej magistrali co regulator alternatora, klema IBS i bodajrze czujnik poziomu oleju. Awaria jedynego podzespołu może zablokować pozostałe.
Czy weryfikowałeś kabel zasilający sterownik grzania świec? To że moduł i świecie wymienione i ze brak błędów z grzania nie znaczy ze podgrzewanie świec faktycznie działa.

 

Panowie dziękuję za odzew, macie jakieś rady jak to zdiagnozować? Jak szukać problemu?


Wcześniej był błąd wszystkich świec i sterownika bo wymianie ustało.

Opublikowano
Czy weryfikowałeś kabel zasilający sterownik grzania świec? To że moduł i świecie wymienione i ze brak błędów z grzania nie znaczy ze podgrzewanie świec faktycznie działa.

Tak jak kolega napisał, sterownik świec wymienia się razem z kablem zasilającym, czesto się przepalają.

Opublikowano

Jutro zostawiam auto u mechanika, będzie sprawdzał sterownik.


Dzisiaj odpaliłem auto po 3 dniach, odpalił od strzała i bez falowania obrotów - temperatura 10 stopni na dworze.


1) Po otwarciu auta i na zapłonie napięcie akumulatora: 11.9-12.0


2) Po odpaleniu napięcie akumulatora: 14-14.1


3) Prąd alternatora 255,0


Przy okazji będę robił płukankę silnika TEC'iem 2000 oraz czyścił cylindry Xado Verylube Anticarbon żeby wyrównać ciśnienie na cylindrach bo martwi mnie ten ostatni. Wcześniej był jakiś chujowy program który ostro lał + jeden wtrysk był padnięty więc może gdzieś zawory złapały nagaru.


Wrzucam z powrotem wzmocniony kolektor z klapkami od PT-PRO oraz wymieniam wkład DPF bo mój jest nadpalony, po resecie softu pewnie sterownik stara się sterować klapkami więc wartości też nie ma poprawnych.


Spalanie w mieście 11,5l więc całkiem przyzwoite.


Autko powinno być po serwisie w piątek napiszę co i jak.


Miłego i dziękuję za rady!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobry, wracam po paru zabiegach


1) Płukanka/ czyszczenie cylindrów Varlube/ Nowy Olej Motul X Clean/ pomiar kompresji/ pomiar mocy na hamowni drogowej/ wymiana DPF i KAT/ Wymiana kolektora z klapkami



Kompresja (podaje dwa pomiary, ta pierwsza zrobioną przez mojego mechanika (tutaj mam wykres rysowany wiec nie jestem pewien pomiarów o wartości 0.5 na pierwszych 2) i drugi zrobiony w innym miejscu po płukance i czysczeniu cylindrów.


Kompresja:


1.|27-27,5| drugi pomiar |27|

2. |27-27.5| drugi pomiar|27|

3. |26.5| drugi pomiar |25.5|

4. |26| drugi pomiar |26|

5. |26.5| drugi pomiar |26.5|

6. |25.5| drugi pomiar |26|


Wychodzi różnica między najsłabszym a najlepszym od (-)3,7% do (-)5,5% (przez niedokładny wykres podaje zakres)

Pomiar mocy na hamoni drogowej przed wymiana DPF 277 koni, wykres ładny i równy


Przywrócony został kolektor zmocniony z klapkami od PT-PRO mechanik był pozytywnie zaskoczony

Wymieniony został DPF i KAT po rozbitku z USA z niskim przebiegiem, świeżo po wypalania na zimnym 1-3mbary, na ciepłym 4-5mbarów, pierwsze wypalanie 50% miasto 50% trasa podmiejska po 300km wymusiłem przy ciśnieniu na ciepłym na postoju 12-14,5mbar.( wymusiłem bo auto będzie jezdzić teraz głownie po miescie)



Efekt po przywróceniu klapek - całkiem inaczej działa skrzynia, szybciej zmienia biegi w okolicach 2k rpm i pewniej, rzadziej redukuje bieg jeśli jest bliżej 1.5k rpm w miescie, wczęsniej przy lżejszym dodawaniu gazu już redukowała, cieżko mi powiedzieć czy ma więcej mocy z dołu - generalnie pozytywne odczucia po przywróceniu - robiłem to głownie ze względu na zakup nowego dpf.




Sprawdziłem też logi kilka razy na zimnym co rzuciło mi się w oczy i dorzucam pytania


1) Czy ta różnica w najlepszym cylindrze 27/27,5 barów a 25,5 barów w najsłabszym to jest wynik normalny/ wynikajacy z esklaptacji czy coś tam się zaczyna dziać? Czy jest to zdrowa wartość i normalna i niczym się przejmować nie powinienem? BMW podaje 26,5 +/- 10% ale martwi mnie ta różnica między cylindrami...


2) Czy ta różnica w kompresji może powodować chwilowe falowanie? To falowanie raz jest raz go nie ma...


3) Po odpaleniu na zimnym Masa powietrz wynosi 574 zadana vs Oczekiwana 410 w wysterowaniu EGR na 5% to znaczy, ze EGR się przycina? Czy problem w czyms innym?


3) Zauważyłem, że przy skokach obrotów spada napięcie akumulatora z np 14.0 na 13.9 i przez jakis czas na zimnym skacze wlaśnie między 13.9 a 14.1? to troche małe wartosci ale czy mogą mieć wpływ na falowanie?


4) Przy wymianie kolektora został również wymieniony czujnik doładowania bo poprzedni był posklejany i marnie wyglądał ale prawie zawsze pokazywał prawie tyle samo co oczekiwane doładowanie czyli ok. 1030 teraz na wolnych pokazuje na zimnym 960 po rozgrzaniu 990 czy to jest ok czy czujny do dopy czy kolektor dziurawy? oczekiwane doładowanie cały czas 1020-1050..


Będę bardzo wdzięczny za pomoc.


Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano
Skoro Ci faluje przy 21 stopniach to ja bym raczej odpuścił temat świec, sterownika i kabla , i szukał gdzie indziej ,tym bardziej ,że nie masz błędów, u mnie falowanie występuje, ale tylko jak temp.spadnie do 10 stopni i niżej i tylko przy odpaleniu po nocy , towarzyszy temu kopcenie na szaro-biało,ale ja nie mam dpfa, dym śmierdzi niespalonym paliwem, w lato wskazówka nawet nie drgnie , falowaniu towarzyszą drgania silnika , im zimniej tym większe, w kompie jest tylko błąd podgrzewacza paliwa ,który czeka na wymianę, chociaż nie liczę na to,że jego wymiana coś zmieni, bardziej podejrzewam u siebie właśnie sterownik, kabel bo świece wymieniłem lub niższą kompresję na którymś z cylindrów, no i jeszcze wtryski , chociaż były sprawdzane na stole i poddane regulacji , wiec teoretycznie je wykluczam ,wiem,że ludzie wymienili "pół " samochodu a problem dalej pozostał, 2 bary to dosyć mała różnica, ale całkiem możliwe, że powoduje to chwilowe falowanie u Ciebie ,jednak poszedłbym raczej w temat wtrysków, mimo ,że były niby sprawdzone, jeśli chodzi o napięcie ładowania, to jest to normalne zachowanie alternatora, ja mam założony nowy i mam tak samo
Opublikowano
Skoro Ci faluje przy 21 stopniach to ja bym raczej odpuścił temat świec, sterownika i kabla , i szukał gdzie indziej ,tym bardziej ,że nie masz błędów, u mnie falowanie występuje, ale tylko jak temp.spadnie do 10 stopni i niżej i tylko przy odpaleniu po nocy , towarzyszy temu kopcenie na szaro-biało,ale ja nie mam dpfa, dym śmierdzi niespalonym paliwem, w lato wskazówka nawet nie drgnie , falowaniu towarzyszą drgania silnika , im zimniej tym większe, w kompie jest tylko błąd podgrzewacza paliwa ,który czeka na wymianę, chociaż nie liczę na to,że jego wymiana coś zmieni, bardziej podejrzewam u siebie właśnie sterownik, kabel bo świece wymieniłem lub niższą kompresję na którymś z cylindrów, no i jeszcze wtryski , chociaż były sprawdzane na stole i poddane regulacji , wiec teoretycznie je wykluczam ,wiem,że ludzie wymienili "pół " samochodu a problem dalej pozostał, 2 bary to dosyć mała różnica, ale całkiem możliwe, że powoduje to chwilowe falowanie u Ciebie ,jednak poszedłbym raczej w temat wtrysków, mimo ,że były niby sprawdzone, jeśli chodzi o napięcie ładowania, to jest to normalne zachowanie alternatora, ja mam założony nowy i mam tak samo

 

Dziękuje za odpowiedz, czy z wymianą alternatora wymieniałeś regulator napięcia? Zauważyłem ze czasami po krótkich trasach i nocy lub jak robiłem logi na zimnym pare dni pod rząd to wyskakiwały kontrolki abs i 4x4 na dosłownie pół sekundy podczas kręcenia do odpalenia i gasły.



Czy ktoś mógłby jeszcze z autopsji wypowiedzieć się na temat mojej kompresji? Nie daje mi spać… niby różnica w granicach normy ale dalej…


Miłego,

Michał

Opublikowano
Alternator jest sprzedawany razem z regulatorem jako całość, kupiłem nowy Valeo, bo wcześniej wymienilem szczotki w starym i problem z ładowaniem wrócił po tygodniu czy dwóch i więcej nie chciałem się z tym bawić bo u mnie dostęp do niego jest tragiczny ( mam dużą pompę ) .Wyskakujace kontrolki mogą świadczyć o słabym akumulatorze , czyli idąc dalej możesz mieć walniety regulator i alternator "gubi" czasami ładowanie , lepiej zrób to jak najszybciej bo znając szczęście to padnie jak będziesz daleko od domu :D
Opublikowano
Alternator jest sprzedawany razem z regulatorem jako całość, kupiłem nowy Valeo, bo wcześniej wymienilem szczotki w starym i problem z ładowaniem wrócił po tygodniu czy dwóch i więcej nie chciałem się z tym bawić bo u mnie dostęp do niego jest tragiczny ( mam dużą pompę ) .Wyskakujace kontrolki mogą świadczyć o słabym akumulatorze , czyli idąc dalej możesz mieć walniety regulator i alternator "gubi" czasami ładowanie , lepiej zrób to jak najszybciej bo znając szczęście to padnie jak będziesz daleko od domu :D

 

Dzięki :D Tak zrobie, bo poprzedni właściciel wymieniał akumulator i w Btool'u pokazuje uzyteczność na 100%.


Wrzucam filmik z falowania obrotów

nie wiem dlaczego nie złapało odpalania ale to jest dosłownie pare sekund po odpaleniu. Obserwacje


Auto odpala i przez 5-8 sekund obroty są stabilne tak jak być powinno, dopiero po schodzeniu zaczynaja falować widać to:

1. Dopiero w 6-8 sekundy filmu zaczynaja falować, wiec na dobrą sprawe conajmniej po 10 sek od odpalenia

2. Falują do 35sek

3. Nie czuć tego w ogóle na budzie auta, ale słychać zmianę pracy silnika


1. Gdyby to była wina kompresji to by falowało od samego początku z cieższym rozruchem?

2. Czy to może być wina tej podwyższonej masy powietrze vs oczekiwanej na początku? 574 zadana vs Oczekiwana 410

3. Sprawdzałem Btoolem sterowanie EGR teoretycznie wywołuje każdą pozycję jaką mu zadam, czy jeśli by się przycinał to komputer by to wyłapał? Jak moge go inaczej przedstawić?


Dla podsumowania:


Do tej pory zrobione w aucie (falowanie obrotów wystepowało przed każdym zabiegiem) na przestrzeni 6k kilometrów

1. Płukanka, 2x wymiana oleju, wymiana wszystkich filtrów

2. Czyszczenie EGR, Nowy czujnik doładowania, regeneracja małego turbo, wymiana kolektora na kolektor z klapkami

3. Wymiana rozrzadu

4. Wymiana wkładu Kata i DPF

5. Wymiana Sterownika i świec żarowych

6. Wymiana Olejów w mostach i reduktorze

7. Wymiana Oleju w skrzyni biegów

8. Wtryski na stół 5 bdb-, 1 lał i wymieniony na nowy

9. Wymieniona sonda lambda


Spalanie Miasto 12-12.5/ Trasa Krajówki 7-8/ Autostrada 140 8.8-9.5-10

DPF wypala się co 300km-400km 50% miasto-50% trasa

Moc 277km na hamowni drogowej przed wymiana kolektora i dpf

Opublikowano
To jest według Ciebie falowanie? :D olej to ,przecież tam prawie nic się nie dzieje , a jak tak bardzo Ci to przeszkadza , to spróbuj przeczyścić sobie wszystkie wtyczki od wtrysków, zaworu regulacji ciśnienia, czujnika ciśnienia , tylko zrób to porządnie, powinno pomóc, to pseudo falowanie nie ma żadnego związku z kompresją czy świecami, nie szukaj problemów na siłę, one same się w końcu pojawią :D
Opublikowano
To jest według Ciebie falowanie? :D olej to ,przecież tam prawie nic się nie dzieje , a jak tak bardzo Ci to przeszkadza , to spróbuj przeczyścić sobie wszystkie wtyczki od wtrysków, zaworu regulacji ciśnienia, czujnika ciśnienia , tylko zrób to porządnie, powinno pomóc, to pseudo falowanie nie ma żadnego związku z kompresją czy świecami, nie szukaj problemów na siłę, one same się w końcu pojawią :D

 

Ja nie biore jeńców :D Wszystko musi byc tip top - tym bardziej jak będę sprzedawał samochód to nie chce strugać pawiana (tzn. nie będę, nie lubie kłamać i wciskać innych na minę), że inwestowałem ile mogłem w samochód a nie mam pojęcia dlaczego obróty falują a skoro tyle zainwestowałem i jest tak w super stanie to dlaczego obroty falują :D


Priorytetem teraz dla mnie jest ustalenie czy ta kompresja:


Kompresja:


1.|27-27,5| drugi pomiar |27|

2. |27-27.5| drugi pomiar|27|

3. |26.5| drugi pomiar |25.5|

4. |26| drugi pomiar |26|

5. |26.5| drugi pomiar |26.5|

6. |25.5| drugi pomiar |26|


To jest problem czy jest ok, najbardziej ten najszłabszy wynik, generalnie jak czytam po forach to raczej kompresja idzie równo po cylindrach z ułamkową różnicą.


Pytanie np. czy tam np, tłok gdzieś ociera i sie wyciera czy np. jest gdzieś mały przedmóch na upg między cylindrami... czy raczej normalka i jezdzić i się cieszyć. Na razie nie mogę :( w sensie się cieszyć :D


Proszę o radę bo spać po nocach nie mogę póki tego nie rowiążę albo się utwierdzę, że to nie problem albo,że zaraz będzie.

Opublikowano

Kolego michul, od Ciebie kupić auto to sama przyjemność. Odezwij się jak będziesz sprzedawał swoje auto :wink:

Tak na poważnie, możesz wymienić pół auta, stracisz czas i pieniądze, a usterka nadal zostanie. Miałem podobnie w poprzedniej E60 z tym, że u mnie falowały ciągle nawet podczas jazdy. Falowania były tak małe jak u Ciebie i tylko widoczne na obrotomierzu, silnik pracował normalnie, nawet nie myślałem, żeby coś z tym robić i tak przejezdziłem cztery lata, aż do sprzedaży. Podziwiam determinację, odezwij się na forum jak znajdziesz usterkę :cool2:

Opublikowano (edytowane)
Kolego michul, od Ciebie kupić auto to sama przyjemność. Odezwij się jak będziesz sprzedawał swoje auto :wink:

Tak na poważnie, możesz wymienić pół auta, stracisz czas i pieniądze, a usterka nadal zostanie. Miałem podobnie w poprzedniej E60 z tym, że u mnie falowały ciągle nawet podczas jazdy. Falowania były tak małe jak u Ciebie i tylko widoczne na obrotomierzu, silnik pracował normalnie, nawet nie myślałem, żeby coś z tym robić i tak przejezdziłem cztery lata, aż do sprzedaży. Podziwiam determinację, odezwij się na forum jak znajdziesz usterkę :cool2:

 

Dzięki za odpowiedz i miłe słowa:)


Wczoraj odpaliłem auto przy otwartych drzwiach i wiec oświetlenie było w aucie było włączone, kiedy zaczęło falować obrotami to oświetlenie w aucie również zaczęło pulsować, wiec to może regulator napięcia?

Edytowane przez michul
Opublikowano
Jak najbardziej może to być regulator. Sprawdź ładowanie w ukrytym menu. Jeśli będzie skakało to masz regulator do wymiany.
Opublikowano
Jak najbardziej może to być regulator. Sprawdź ładowanie w ukrytym menu. Jeśli będzie skakało to masz regulator do wymiany.

 


Sprawdzam to przez napięcie akumulatora czy którą pozycją?

Opublikowano
Regulator napięcia. Jak masz dobry alternator spisz numery seryjne alternatora i po tym dobierz regulator napięcia. Ot cały problem falowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie falowały.

sprawdziłem ładowanie - 12,1v... alternator rok temu poleciał do regeneracji.

zapopmniałem o falowaniu po odpaleniu.

koniecznie sprawdź ładowanie w teście 9 tak jak koledzy pisali.

ma być powyżej 14.

u mnie pomogło.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Również walczyłem z delikatnym drganiami widocznymi na obrotomierzu, aż pewnego dnia padł alternator. Po kompleksowej regeneracji alternatora falowania ustały :D

Także może to być właściwy trop :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.