Skocz do zawartości

[e90] N47 320d 177KM temperatura - czujnik czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


dziś jadąc z pracy zauwazyłem dziwną rzecz. Jadąc na A4 z prędnością emerycką (90-110) przez większość 30km trasy wentylator chłodnicy chodził na max.

Zajechałem do domu, wyłaczyłem auto a wentylator zmniejszył swoje obroty ale pracował niezwykle długo. (3-5minut po wyłączeniu, non stop, potem musiałem jechać dalej więc nie doczekałem się wyłączenia). Na zewnątrz 13°C.

Na początek myślałem, że jest to sklejony przekaźnik.

Przejechałem 3km i dojechałem do kolegi, gdzie zaczęliśmy dobierać się do skrzynki pod podszybiem z prawej.

W międzyczasie wentylator też długo pracował ale zgasł. Więc nie przekaźnik (nie mam pojęcia co steruje wentylatorem - jeśli nie ma przekaźniak, to mój bład niewiedzy).


Mam bimmer-tool + OBD - musiałem zrobić jeszcze klika tras i tak....

1. auto po 1h postoju, wisadam, 83°C,ajdę i temp rośnie ale z około 92 wskoczyłą od razu na 102 na odczycie... potem trzymała się 103-107.

2. Przejechałem może z 7km, auto znów postało 1h, zimno, wsiadam a tu na odczycie 102. Sprawdziłem to tak: wąż ciepłu do chłodnicy ale dotknę, w zbiorniczku wyrównawczym płyn taki, że wsadzam palec - na pewno nie 100+ stopni.

3. Po przejechaniu do domu znów km i przyciśnięciu na trasie temp poszła na "stabilne" 112-115. Po włączeniu ogrzewania na max (28°C) i spokopjnej jeździe zeszło na 106.

Po wjechaniu w garaż od silnika nie buchało w cale ciepłem, węże płyn dotykalne. Jednak wentylator zapier..... i to dłuuugo. Wyłączył się, podłaczam bimmer tool a tam odczyt temp pł chłodniczego 102°C.


Co może być przyczyną?

Błedów nie ma na komputerze.

Check ani nic innego na desce nie wyrzuca komunikatu.


Czujnik temperatury nawala?

Czy może coś grubszego?!

Opublikowano

ps.

termostat - nie - bo bez przepływu wuwaliło by temp w kosmos.

elektryczna pompa wody - nie - bo j.w. + słychać jak pracuje (piszczy lekkop po zapłonie i tyrka)

nie wiem jak wygląda układ sterowania wentylatorem chłodnicy, ale chyba nie jest to 0-1 przekaźnik... więc też nie.

???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik temp jest w glowicy. Pompa jest mechaniczna w n47, nie elektroniczna i prawdopodobnie to ona zawodzi.
Opublikowano

Fakt, pompa mechaniczna.

Ale co w niej mogło się zepsuć?

Może raczej termostat?


Edit: zszedłem do garażu. auto od 20:00 wczoraj do rana w +15. Podłączam OBD i pokazuje 86°C. Odpinany czujnik i jest -40. Chyba raczej czujnik daje się we znaki.

Opublikowano

Czujnik świrował. Dziś przejechałem >30km po autostradzie i sprawdzałem jak kształtuje się temperatura wody. 89-93°C stabilnie po dojściu do niej.

Sam czujnik odkręca się i wkręca "palcami". Literatura mówi 22Nm, ale tam są 3 oringi i wystarczy naprawdę dokręcić na wyczucie, bez anwet terkotki.

Plastikowa obudowa powoduje, że czujnik nie zapieka się i naprawdę łatwo można go odkręcić.

Czujnik Hella, do tego trzeba mieć 12k nasadkę głęboką chyba rozm. 17.

Czujnik można wykręcić bez spuszczania płynu z układu, ale po tej operacji trzeba koniecznie odpowietrzyć układ chłodzenia standoardową procedurą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.