Skocz do zawartości

F11 przepala bezpiecznik 40 A - zawieszenie pneumatyczne tył


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Od czasu do czasu przepala bezpiecznik pneumatycznego zawieszenia 40A.

Miechy były wymieniane, i pytanie co może doprowadzać do obciążenia powodującego przepalenie bezpiecznika, czy może to być źle działający zawór kompresora (link do części), że nie podaje sygnału do wyłączenia kompresora ?


https://aerosus.pl/bmw/seria-5/f07-f07-lci-f10-f10-lci-f11-f11-lci-f18-f18-lci/bmw-5-seria-f07-f11-zawor-blok.html?ceautocoupon=aero2022&gclid=Cj0KCQjwhY-aBhCUARIsALNIC06pIF4KGa0rGccyvb1cyqzuFXxH_Y_HsLTuqdSwW52SLKKFmM8zARQaAnDWEALw_wcB

Opublikowano

Z tym że on upala bezpiecznik po czasie i jak by nie zawsze. Ostatnio siadła, szukałem przyczyny, po kolei, kompresor, przekaźnik, na końcu :mad2: bezpiecznik.

Po wymianie bezpiecznika kompresor zapracował, nie upalił bezpiecznika, przejechałem ok. 20 km i było ok. Dziś po przejechaniu ok 5 km pojawił się błąd, zerknąłem bezpiecznik przepalony.


Czy coś jest coś po drodze po za kompresorem lub zaworem co należy brać pod uwagę ?

Opublikowano
A przekaźnik? Może wyglądać na sprawny ale się przycina. Ja miałem taką sytuację, że walnięty przekaźnik powodował czasami zawieszanie kompresora - pracował bez przerwy aż do spalania bezpiecznika. Po wymianie przekaźnika problem ustąpił, minął rok i nie wrócił :)
Opublikowano
A przekaźnik? Może wyglądać na sprawny ale się przycina. Ja miałem taką sytuację, że walnięty przekaźnik powodował czasami zawieszanie kompresora - pracował bez przerwy aż do spalania bezpiecznika. Po wymianie przekaźnika problem ustąpił, minął rok i nie wrócił :)

jest to warte sprawdzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej. Od czasu do czasu przepala bezpiecznik pneumatycznego zawieszenia 40A.

Miechy były wymieniane, i pytanie co może doprowadzać do obciążenia powodującego przepalenie bezpiecznika, czy może to być źle działający zawór kompresora (link do części), że nie podaje sygnału do wyłączenia kompresora ?


https://aerosus.pl/bmw/seria-5/f07-f07-lci-f10-f10-lci-f11-f11-lci-f18-f18-lci/bmw-5-seria-f07-f11-zawor-blok.html?ceautocoupon=aero2022&gclid=Cj0KCQjwhY-aBhCUARIsALNIC06pIF4KGa0rGccyvb1cyqzuFXxH_Y_HsLTuqdSwW52SLKKFmM8zARQaAnDWEALw_wcB

 


Przyczyn może być kilka.

Ostatnio jeden z kolegów miał problem właśnie z tym zaworem. W czasie podłączania na krótko strzelał/iskrzył się. ....... On powodował przepalanie się bezpiecznika.



https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=277502

Opublikowano
Kolego, miałem ten sam problem. Zawsze jak wymienia się miechy to trzeba wymienić filtr przy kompresorze oraz przekaznik przy akumulatorze. Jak to zrobiłem tak mam już z tym święty spokój
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przekaźnik służy do załączania i odłączania prądu zasilania kompresora , sam w sobie nie zwiększa zapotrzebowania na prąd , jedyny z nim problem może być

to że nie rozłączy kompresora i będzie cały czas pracował co w dłuższym czasie doprowadzi do uszkodzenia i zatarcia kompresora

to zatarty kompresor powoduje duże zapotrzebowanie na prąd i spalenie bezpiecznika ,

iskrzy wtedy jak załączony jest kompresor, jest pobór prądu jest iskrzenie to normalne zjawisko, tyle tylko że przekaźnik nie powinien być zwarty cały czas

to sterownik zawieszenia steruje cewką przekaźnika,

wniosek taki ,że albo zwarty ,zespawany styk przekaźnika (przekaźnik do wymiany )

albo uszkodzony sterownik zawieszenia , cały czas daję napięcie na cewkę przekażnika

sprawdź napięcie na stykach przekaźnika

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod podobny mi się wydaje temat/problem.

Po wymianie poduszek tył i kompresora zawieszenia kompresor zaczął się WŁĄCZAĆ dosłownie na 5 sekund po każdym postoju , zgaszeniu silnika jakby uzupełniał powietrze.

Chyba nie powinno tak być . Wygląda to jakby była gdzieś nieszczelność amortyzatorów albo koleś co robił wymieniał kompresor pokręcił coś z przekaźnikiem, sterownikiem zawieszenia? itp

Czy ktoś miał może podobny problem żeby chociaż zlokalizować usterkę? Czy podłączenie auta pod komputer BMW lub inny może to wykryć ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam problem z bmw f11 ,przepalał się bezpiecznik 40a od regulacji podwozia a w tej chwili wychodzi komunikat podwozie jedż do serwisu ale wszystkie bezpieczniki są w porządku ,czy miał ktoś coś podobnego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.