Skocz do zawartości

BMW E60 520I M54B22 - Niskie napięcie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


mam problem z BMW E60 520i M54B22. Wyskakuje mi komunikat o niskim napięciu akumulatora.


Jakiś miesiąc temu wymieniłem akumulator na nowy o identycznej pojemności i prądzie rozruchowym. Została wykonana adaptacja nowego akumulatora w ISTA.


Problem polega na tym, że po włączeniu zaponu po jakiejś chwili (bez włączania jakichkolwiek odbiorników) wyskakuje komunikat o niskim napięciu akumulatora. Sprawdzałem multimetrem napiecie na akumulatorze w spoczynku i wyniosi ok 12,7V. We wbudowanym kompie również pokazuje 12,6-12,8V.


Po odpaleniu auta, napięcie na akumulatorze 14,1V natomiast w idrive 14,1-14,5V.


Podłączyłem kompa i wyskoczył błąd:

00299B Cyfrowy sterownik silnika: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja.



Co może być przyczyną zaistniałej sytuacji? Napiecie akumulatora w porządku, akumulator nowy, a pojawia się komunikat o niskim napięciu oraz błąd 00299B?



Z góry dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawny budzi się co 14 sec na 50ms żeby sprawdzić i przesłać do DME stan akumulatora. Jak się sypie to pewnie nie usypia i ciągnie prąd.


https://bimmerscan.com/bmw-intelligent-battery-sensor-ibs/


PIszą, że może się uszkodzić jeśli ładuje się, lub odpala samochdód z kabli na aku, zamiast pod silnik. Lub pewnie po prostu ze starości.

U mnie rzucał błędem, wymieniłem, bo myślałem, że mi rozładowuje baterię i samochód ma problemy z odpaleniem, okazało się, że rozrusznik był już na wykończeniu, dlatego odpalał jak zdechlak.


Na czescidobmw kupiłem z adapterami za 650pln o ile dobrze pamiętam.

Opublikowano

Czytałem ten temat z linku który podałeś i piszą tam, że gdy jest uszkodzona klema IBS przechodzi w tryb awaryjny i są zwiększone obroty biegu jałowego, natomiast u siebie nie zauważyłem żeby obroty były wyższe.


Piszą że przy uszkodzonym IBS jest kod błędu 002E8D, a ja mam błąd 00299B.



A u Ciebie jaki/jakie były kody błędów? IBS był naprawdę uszkodzony czy nie, bo piszesz że przyczyną problemów z odpalaniem okazał się rozrusznik?

Opublikowano
Masz błąd z komunikacją z klemą IBS. Dwie możliwości: 1. uszkodzona klema lub 2. wiązka. Masz tam do klemy IBS podłączoną wtyczkę i jeśli jest sprawna ta wiązka służąca do komunikacji ze sterownikiem, to nie pozostaje nic jak klema. Przedliftowe klemy z tego co pamiętam były dość awaryjne. Ja w swojej wymienałem chyba jakies dwa lata temu. Nowa jest inna, potrzebne są kable z przejściówkami, chyba że ktoś chce rzeźby to gdzies tam widziałem opisy, że ludzie przerabiają samodzielnie.
Opublikowano
Masz tam do klemy IBS podłączoną wtyczkę i jeśli jest sprawna ta wiązka służąca do komunikacji ze sterownikiem...

 

Piszesz ze mam podłączona wtyczkę do IBS i jeśli jest sprawa wiązka... Czyli chodzi o wtyczkę czy o wiązkę?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam pacjent e60 2004 M54/b25 192

od jakiegoś miesiąca rozładowywuje mi aku, zdjagnozowalem że nie usypia auta, cały czas działa silniczek biegu jałowego (krokowy), cały czas buczy pod maską, odpiełem od klemy minusowej jedna wtyczkę od razu przeszło już nie rozładowywuje aku, moje pytanie klema ibs minus do wymiany, czy jakiś sterownik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.