Skocz do zawartości

535i N55 Serwis panewek + rozrząd dolny i górny po 180tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Zwięźle i na temat:

Mam F10 z 2010r z silnikiem N55 306KM, nalatane jest już 180tys, w związku z tym, że autem na prawdę dobrze mi się jeździ stoję przed dylematem czy robić prewencyjnie grubszy serwis składający się z:

  • Statycznej wymiany oleju w skrzyni
  • Wymiany panewek
  • wymiany rozrządów (dolny i górny)
  • Uszczelnienie skrzyni
  • Wymiana pompy olejowej
  • Serwis hamulców - auto przy chamowaniu z wyższych prędkości ma bicie na kierownicy

Generalnie z autem nic się nie dzieje, w oleju nie ma opiłków miedzianych które świadczyły by o uszkodzonych panewkach, chciałbym je jednak wymnienić zanim w filtrze się one pojawią.

Cały dylemat polega na tym, że auto jest warte w tej chwili ok. 65tys ponieważ jest to najbogatsza wersja, a taki serwis to koszt około 15tys.

Zastanawaim się, czy nie jest głupotą taka wymiana prewencyjna i czy po takiej wymianie panewek zaraz coś innego nie zacznie wołać "jeść".

Podjęlibyście się takiego serwisu jeżeli chcielibyście tym autem pojeździć jeszcze kilka lat, czy lepiej sprzedać, dołożyć te 15 tyś i kupić coś świeższego?!

Opublikowano
Ja mam mieszane odczucia. Mam już drugie bmw z r6 srednio wyposażone 2011r i mialem Mondeo MK5 2016 rok, na fullu dosłownie. Brakowało jednak kultury pracy silnika i trochę mocy (przesiadka z 300 do 150 koni, później 180), a tak to mega wygodnie się jeździło. Nie wiem czy w przyszłości nie wrócę do nowszego.
Opublikowano

Mam F10 z 2010r z silnikiem N55 306KM, nalatane jest już 180tys...

Generalnie z autem nic się nie dzieje, w oleju nie ma opiłków miedzianych które świadczyły by o uszkodzonych panewkach, chciałbym je jednak wymnienić zanim w filtrze się one pojawią.

Cały dylemat polega na tym, że auto jest warte w tej chwili ok. 65tys ponieważ jest to najbogatsza wersja, a taki serwis to koszt około 15tys.

Zastanawaim się, czy nie jest głupotą taka wymiana prewencyjna i czy po takiej wymianie panewek zaraz coś innego nie zacznie wołać "jeść".

 

Jak chcesz sprzedać to jest ostatni dzwonek, bo powyżej 200tys rozrząd musisz uwzględnić w cenie...

Tylko pytanie czy za 80 tys zł kupisz coś lepszego, coś co da więcej frajdy i wygody z jazdy?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
Ciul tam, lecimy z tematem na grubo w BMW Expert motorserwis we Wrocku. Zrobię będę miał spokój na alta, a kupię coś nowego to zaraz znowu nie wiadomo co trzeba będzie robić, a że auto serio top class w tej wersji, więc nie brakuje mi niczego z nowszych wersji, no jedynie aktywnego tempomatu nie mam, ale tak to pełna frajda z jazdy.
Opublikowano

Super decyzja.

Z drugiej strony kupując coś nowszego oczekiwał byś podobnego (na pewno nie gorszego) wyposażenia, osiągów, wrażeń z jazdy... a za 80 tysięcy nic sensownego nowszego nie kupisz spełniającego Twoje wymagania...

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 2.09.2023 o 17:38, krzysiekpirat napisał(a):

zapłaciłem u chłopaków za panewki, rozrządy i pompę oleju koło 7,5k

Serwis polecasz ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.