Skocz do zawartości

M3 SMG2 WIELKI PROBLEM ZE SKRZYNIĄ SMG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

 

Mam problem niedawno kupiłem BMW e46 M3 ze skrzynia SMG2, jak kupowałem wszystko było ok ale od czasu do czasu coś sie działo ze skrzynią biegów mianowicie na tym wyświetlaczu który pokazuje aktualny bieg cyfry zaczeły migac podczas gdy bieg był włączony np 4 - bieg (normalnie powinny migac tylko w czasie zmiany biegu maksymalnie 2 sekundy) a teraz migają cały czas a gdy stoje np. na światłach skrzynia sama przełacza na luz (N) zeby właczyc spowrotem bieg czyli ustawic na tryb jazdy musiałem gałką wrucic na pozycje N i pózniej znowu wzucić na 1 (czyli tryb jazdy) jak jade biegi nie wyskakuja tylko miga cyfra pokazująca aktualny bieg dopiero kiedy sie zatrzymam skrzynia sama przeżuca na luz i włącza sie sygnał dzwiękowy taki sam jak np. zostawi sie skrzynie na 1 biegu i otworzy drzwi, na początku myślałem że ze skrzynią jest wszystko ok tylko jest uszkodzony jakis czujnik w drzwiach bo wczesniej jak cyfry migały wystarczyło otworzyc drzwi i zamknąc wszystko wtedy wracało do normy ale teraz to już nic nie pomaga. Czy ktoś wie coś na ten temat i mógłby mi pomóc? Tak sie składa ze jutro musze jechac i potrzebuje auto ale boje sie zeby mi sie skrzynia po drodze nie posypała, dodam jeszcze że gdy jade wszystko jest ok skrzynia przełącza biegi nic sie nie dzieje oprucz tego migania dopiero jak sie zatrzymam skrzynia włancza luz (N) i zaczyna wydawać sygnał dzwiekowy. I jeszcze jedno gdy dłuzej jade z tą migająca cyfra aktualnego biegu na desce rozdzielczej wyświetla sie żółty symbol zębatki gdy wyłącze silnik i uruchomie ponownie zębatka gaśnie.. Na jakiś czas.

 

 

Jeżeli ktoś wie jak można usunąć ten problem bede zobowiązany :)

 

Nie potrzebuje rad "Udaj sie do serwisu BMW" bo nato niemam czasu chyba ze juz niebedzie wyjścia.

 

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Podejzewam ze tylko serwis bedzie w stanie zdiagnozowac co sie dzieje z twoja skrzynia po podlaczeniu do gt one. To bardzo skomplikowana skrzynia i nie rob nic sam.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

pwx

Nie potrzebuje rad "Udaj sie do serwisu BMW" bo nato niemam czasu chyba ze juz niebedzie wyjścia.

wiesz, M3 to marzenie wielu uzytkowników tego forum, skrzynia SMG2 jest bardzo skomplikowana jak rzekł mój poprzednik, więc pomimo Twoje stwierdzenia, że nie potrzebujesz rad _ udaj się do serwisu - to jednak tylko serwis może coś z tym poradzic, bo moim zdaniem może to być zarówno uszkodzenia skrzyni, jak i jakiegos czujnika (ale kurna jakiego?), do takich autek jak M3 to raczej pazurów byle mechanior nie powinien sadzic.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano (edytowane)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

cos mi ostatnio komp wysyła po dwa posty na raz...hm..

Edytowane przez robard

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
skrzynia SMGII to dosc bardzo skomplikowany "mechanizm" i samemu raczej nic nie poradzisz zwlaszcze ze najprawdopodobniej jest tak jak napisal robard, albo jakis czujnik albo skrzynia sie sypie... jesli niemasz czasu udac sie do serwisu BMW to najlepiej zepchnij swoje M3 ze skarpy, lub oddaj komus kto bedzie mial czas udac sie do serwisu BMW i tez bedzie po klopocie...

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeszcze jedno gdy dłuzej jade z tą migająca cyfra aktualnego biegu na desce rozdzielczej wyświetla sie żółty symbol zębatki gdy wyłącze silnik i uruchomie ponownie zębatka gaśnie.. Na jakiś czas.

Symbol zębatki na pomarańczowo to sygnalizacja problemów ze skrzynią biegów. Więc albo ASO albo jakiś spec od skrzyń SMG musi to obejrzeć.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

ta zębatka pomarańczowa która sie zapala w środku ma wykrzyknik czy pusta

a jak dobrze zauważył Łukasz sprawdz czujniki tez te od drzwi wtedy własnie skrzynia automatycznie wrzuca N plus sygnał aukustyczny

Opublikowano
sam myslalem o M3 SMG ale mi odradzaja w oficialu BMW.Czsami pokazuje problem ktorego nie mozna zdiagnotyzowac,bo wszystko teoretycznie pracuje normalnie i bywa tez ze problem znika bez jakis ingerencji mechanikow.SMG potrafi wyswietlac komunikaty nawet po 2 tys km.Bywa ze jak dasz mocnego kopa zlapie jakis blad ktorego tak naprawde nie ma,a po wykasowaniu wszystko wraca do normy.
te gusta conducir? BMW
Opublikowano
ta zębatka pomarańczowa która sie zapala w środku ma wykrzyknik czy pusta

a jak dobrze zauważył Łukasz sprawdz czujniki tez te od drzwi wtedy własnie skrzynia automatycznie wrzuca N plus sygnał aukustyczny

 

 

Zerknij na czujnik zamykania maski czy dziala tak jak powinien. Gdzies czytalem na jakims forum ze niewlasciwie dzialajacy czujnik zamkniecia maski ma wplyw na dziwne zachowanie transmisji SMG

 

 

 

Święta racja! Tym razem było coś z czujnikiem domknięcia maski, otworzyłem ja i mocniej zatrzasnąłem i narazie jest ok cyfry nie migaja i bieg nie wyskakuje :D ale musze podjachac do serwisu zeby cos z tym zrobili

:x

Opublikowano
Widzę że obsługa takiego E46 M3 SMG2 jest bajecznie prosta. Wystaczyło trzaśnięcie maską i skrzynia działa już dobrze a u mnie takie trzasnięcie maską to naprawi co najwyżej niełącząca w oprawce żarówkę kierunkowskazu.
Opublikowano
ale musze podjachac do serwisu zeby cos z tym zrobili

:x

 

ponoc nie masz czasu na jezdzenie do serwisu :mrgreen:

 

wuciagnij czujnik, sciagnij gumke i psiknij jakims contact-cleaner'em. Moze da sie go tak zamocowac, zeby glebiej sie wciskał. A moze wystarczy podregulowac poduszki podparcia maski/zawiasy. A moze zewrzyj go tytulem testów na stałe i zobacz czy problem ustanie. Czy ten czujnik podaje mase czy zamyka jakis obwód? Moze auto mialo robiony przod i czujnik ma klopoty z masą?

pozdrawiam

t.

Opublikowano
ale musze podjachac do serwisu zeby cos z tym zrobili

:x

 

ponoc nie masz czasu na jezdzenie do serwisu :mrgreen:

 

wuciagnij czujnik, sciagnij gumke i psiknij jakims contact-cleaner'em. Moze da sie go tak zamocowac, zeby glebiej sie wciskał. A moze wystarczy podregulowac poduszki podparcia maski/zawiasy. A moze zewrzyj go tytulem testów na stałe i zobacz czy problem ustanie. Czy ten czujnik podaje mase czy zamyka jakis obwód? Moze auto mialo robiony przod i czujnik ma klopoty z masą?

 

 

Tak też napewno zrobie, THX

Opublikowano

 

Święta racja! Tym razem było coś z czujnikiem domknięcia maski, otworzyłem ja i mocniej zatrzasnąłem i narazie jest ok cyfry nie migaja i bieg nie wyskakuje :D ale musze podjachac do serwisu zeby cos z tym zrobili

:x

 

 

Napraw czujnik samodzielnie. :wink:

Sam wjazd E46 M3 do ASO odpowiednio ustawi cene naprawy usterki. :lol:

Opublikowano

Sam wjazd E46 M3 do ASO odpowiednio ustawi cene naprawy usterki.

swieta racja, skoro problem juz został zdiagnozowany pozostało go juz tylko na stałe usunąć, ale chyba we własnym zakresie (najtaniej) lub u jakiegoś logicznego mechaniora, który nie zedzre kasy, w końcu wiesz jaki jest problem :mrgreen:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Jeżeli te czujniki da sie naprawic sam to zrobie ale jezeli sie nieda to trzeba bedzie pożadnie to zrobic w ASO czyli wymienic :?

 

 

Dziekuje wszystkim za rady i pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.