Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam problem z którym borykam się już od dłuższego czasu. Mianowicie auto źle odpala z rana jak jest zimny i strzela w kolektor jak energicznie przyduszę pedał gazu. Jak lekko naciskam obroty wzrastają jak należy, silnik to N52B25 2018km. Dodam że mam instalację gazową BRC przy której regenerowałem reduktor, bo puszczał gaz do kolektora. Po ustawieniu ponownym gazu problem z odpaleniem nadal występuje. Wystarczy że przejadę kilka metrów albo poczekam chwilkę zanim ruszę aż sie minimalnie rozgrzeje to problem znika i już nie strzela w kolektor. Może ktoś miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Poniżej film z poprannego odpalenia.

Opublikowano
Wyzerowanie korekt benzynowych i adaptacji, wylaczenie gazu i przejechanie kilkudziesieiu kilometrow na samej benzynie ogarnie problem (jeśli silnik jest sprawny). Potem dopiero regulacja instalacji.
Opublikowano
Butle zamykałem już na całą noc wypalając gaz z przewodów i problem ten sam. Spróbuje jeszcze wyłączyć gaz i przejeździć trochę na benzynie po skasowaniu adaptacji tak jak pisze kolega skeYT. Całkiem możliwe że to jest powodem takiego odpalania, gdzie czytam to ludzie wymieniają prawie że wszystko i nic to nie daje.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety po przejechaniu połowy zbiornika na samej benzynie nadal ten sam problem. Odpala z rana tak samo kiepsko, tak twardo odpala, nie ma tej płynności przy odpalaniu i dławi się jak od razu rusze. Auto jest w automacie i jak puszczam hamulec by się toczył to raz przyspiesza raz zwalnia. Wszystko mija dosłownie po chwili jak już jakąś temperature złapie. Zastanawiam się czy Vanosy mogą mieć na to wpływ, chociaż chodzą wzorowo według inpy, ale może coś jest już wyrobione i tak się dzieje. Wczoraj czyściłem jeszcze sitka od vanosów, te od strony napinacza łańcucha i czyściutkie. Mimo wszystko przeczyściłem je jeszcze, ale za dużo to nie zmieniło, o ile w ogóle..
Opublikowano
Zrób jeszcze jeden motyw. Na pracującym silniku odepnij wtyczke czujnika wałka mimośrodowego. To ta w pokrywie zaworów blisko przodu silnika i sprawdź jak odpali po tym zabiegu na drugi dzień (wtyczki nie podpinaj). Daj znać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie,

Zrobiłem tak jak kolega SkeYT pisał i auto odpala troszkę lepiej, ale wcześniej skasowałem jeszcze raz adaptacje i wykonałem to według tej instrukcji https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/

Po tym auto zaczęło w miarę normalnie odpalać, i sądzę żę wina leży raczej w ustawieniu gazu który rozjeżdza mapę benzynową.

Na tą chwilę mam inne zmartwienie z autem, natomiast coś się posypało chyba z kompresorem zawieszenia, bo pracuje, ale nie podnosi auta. W tej chwili jest zglebowane, a do roboty trzeba w środę czymś dojechać, więc czeka mnie z tym przeprawa.

Opublikowano
Odnośnie kompresora. To, że pracuje to nie znaczy, że daje ciśnienie. W audi miałe, ze chodził, ale po rozebraniu okazało sie, że nie ma praktycznie pierścienia i rysy w tulei, więc nie dał rady napopmpwac ciśnienia. Nie kojarze jak jest w BMW, ale np. w Cayenne, to jest złączka przy butli i dawalismy azot, żeby sprawdzić szczelnośc, bo na pracującym silniku 3 litrowy klekot skutecznie zagłuszał poszukiwanie nieszcelności, a brak DPF powodował komorę gazową :D . Jak nabiliśmy azotu, to spryskiwacz i miech pokazał nieszczelność. Fakt, że akurat te Cayenne cos tam działało na trybie do chyba std powyżej nie dało rady podnieść. Jest fajny film o pneumatyce
może coś Ci pomoże.
Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, ale chyba sobie z nim poradziłem. Było dokładnie jak piszesz, rozsypało się łożysko łączące silnik z tłokiem i zrobiło to małe spustoszenie. Nie dawał odpowiedniego ciśnienia. Rozebrałem go do ostatniej śrubki wyczyściłem wszystko, przeszlifowałem tuleje po których chodzi tłok gdzie były widoczne rysy od opiłków metali do minimum, założyłem nowe uszczelki, pierścienie łokowe itp. o dziwo zaczął pompować, tylko pytanie na jak długo :)

W E61 jest wszystko pod autem z tyłu z prawej strony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.