Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Dzisiaj z rana gdy wszedłem do auta wyskoczył mi komunikat „Awaria systemu AdBlue”

BimmerLink pokazuje następujące błędy:


805271: Active tank, feed pump, short circuit to ground.

8052DF: Warning message request.

030E06: Power management: energy availability, consumer degradation active

2E0600: Engine start, plausibility: Fuel feed pressure too low when the engine is started

2C3000: SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE


Czy ktoś z forum wie co może być przyczyną? Błąd po skasowaniu wraca gdy odpalam silnik. Auto niestety juz po gwarancji…

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, u mnie z kolei bimmertool wyrzucił takie błędy SCR:


805365

scr03 - Sterownik SCR: błąd wewnętrzny (ogrzewanie aktywnego baku strona minusowa)

scr04 - Sterownik SCR: błąd wewnętrzny (ogrzewanie aktywnego zbiornika strona minus)


805289

scr03 - Ogrzewanie przewodu dozującego, moc: Zbyt niski poziom

scr04 - Ogrzewanie przewodu dozującego, moc: za mała.


805281

scr03 - Ogrzewanie aktywnego baku, moc: Zbyt niski poziom.

scr04 - Podgrzewanie aktywnego zbiornika, moc: za mała.


Niestety nie mam narazie możliwości dokładniejszej diagnostyki, chyba że zdalnie.


Mam pytanie - czy można z tym jeździć i czy da radę bez kanału czy podnośnika coś podziałać. Czy jest w miarę latwy dostęp do sterownika scr i przewodów, kostek ?


Pacjent to g31 520d przedlift.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobno - ale nie pamiętam szczegółów - jedna z wiązek do systemu adblue jest kiepsko zabezpieczona, luzuje się i na jakimś elemencie karoserii przeciera.

Warto by sprawdzić.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Czesc

W moim G31 jest permanentny blad:
-  8052DF
-  2C3000

Dodatkowo pojawiaja sie kilka minut pracy silnika po skasowaniu bledow:
- 8052D7  (cos o czujniku jakosci - echo blad)
- 8052DA (jak wyzej - brak polaczenia)
-8052D8 (jak wyzej - brak polaczenia)

Auto jezdzi normalnie - obecnie 1500 km z tym bledem w tydzien przejechalem.
Wskaznik poziomu adblue pokazuje 8 litrow do poziomu max,  po nalaniu tej mikstury do pelna. Ciagle pokazuje zasieg 8500 km.


Ktos moze jeszcze cos wie na ten temat?

Moj mechanik rozlozyl rece i poddal sie nie zagladajac nawet na zbiorniki i kable. A do autoryzowanego serwisu BMW dopiero podjade za okolo miesiac lub poltora (brak czasu i serwis jest mi nie podrodze), a w sobote i niedziele niestety nie podejmuja sie nic poza wymiana oleju a w niedziele - wiadomo, rosol, schabowy i te sprawy...

Opublikowano
1 godzinę temu, Krzysiek.P. napisał(a):

Wykoduj to i zapomnij raz na zawsze. Chyba, ze auto na gwarancji, to aso. 

Nie po to konstruktor wymyslil kola w samochodzie, aby je usuwac z niego i jezdzic bez. 

Pytam czy ktos wie co nalezy NAPRAWIC. 

Wyprogramowywanie czegos z samochodu to druciarstwo i cebularstwo tak bardzo powszechne w krajach, w ktorych sie kradnie, kombinuje, daje w lape. A pozniej i tak wychodzi na to, ze jednak trzeba 3 razy zaplacic za to samo.   Jak to mowia, glupi dwa razy traci.    Stac mnie na samochod za pierdylion pieniedzy wiec stac mnie na jego utrzymanie. Poki co w Europie jeszcze nie ma jak na Kubie i nic nie stoi na przeszkodzie, aby samochod utrzymywac w stanie oryginalnym, a nie montowac silnik od Zuka do karoserii Mecedesa S-klasy - byle w niedziele wszyscy pod kosciolem widzieli jaki to kozak bo S-ka jezdzi. Co za mentalnosc.... 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Kup zbiornik aktywny używkę i podmień, ja dorwałem z potestowego auta za 400 zł chyba. Akurat u mnie nie to było problemem tylko wiązka z przodu to po prostu zbiornik zwróciłem 😏

Opublikowano
4 godziny temu, Zgadnij97 napisał(a):

Kup zbiornik aktywny używkę i podmień, ja dorwałem z potestowego auta za 400 zł chyba. Akurat u mnie nie to było problemem tylko wiązka z przodu to po prostu zbiornik zwróciłem 😏

A cos wiecej info o tej wiazce?

Opublikowano
W dniu 17.09.2023 o 11:37, MbitXX napisał(a):

Czesc

W moim G31 jest permanentny blad:
-  8052DF
-  2C3000

Dodatkowo pojawiaja sie kilka minut pracy silnika po skasowaniu bledow:
- 8052D7  (cos o czujniku jakosci - echo blad)
- 8052DA (jak wyzej - brak polaczenia)
-8052D8 (jak wyzej - brak polaczenia)

Auto jezdzi normalnie - obecnie 1500 km z tym bledem w tydzien przejechalem.
Wskaznik poziomu adblue pokazuje 8 litrow do poziomu max,  po nalaniu tej mikstury do pelna. Ciagle pokazuje zasieg 8500 km.


Ktos moze jeszcze cos wie na ten temat?

Moj mechanik rozlozyl rece i poddal sie nie zagladajac nawet na zbiorniki i kable. A do autoryzowanego serwisu BMW dopiero podjade za okolo miesiac lub poltora (brak czasu i serwis jest mi nie podrodze), a w sobote i niedziele niestety nie podejmuja sie nic poza wymiana oleju a w niedziele - wiadomo, rosol, schabowy i te sprawy...

Zgadzam się z Toba, choć nie w 100%. Sam swój samochód tez utrzymuje w perfekcyjnym stanie technicznym, nie oszczędzam w zasadzie na niczym, ale no właśnie... Takie pseudo ekologiczne wynalazki, jak system ad-blue, które z ekologia nie maja nic wspólnego (w BWM to wręcz przeciwnie), które są bardzo awaryjne oraz niewspółmiernie drogie w naprawach (często sama diagnostyka to kupa kasy) to cos co wykodowałem bez mrugnięcia oka gdy pojawił się u mnie błąd (znany bardzo dobrze tutaj) 'active-tank'. Ważne jest jednak żeby to kodowanie to tez nie było druciarstwo, a robota kogoś, kto naprawdę ogarnia temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 18.09.2023 o 14:57, Krzysiek.P. napisał(a):

Zgadzam się z Toba, choć nie w 100%. Sam swój samochód tez utrzymuje w perfekcyjnym stanie technicznym, nie oszczędzam w zasadzie na niczym, ale no właśnie... Takie pseudo ekologiczne wynalazki, jak system ad-blue, które z ekologia nie maja nic wspólnego (w BWM to wręcz przeciwnie), które są bardzo awaryjne oraz niewspółmiernie drogie w naprawach (często sama diagnostyka to kupa kasy) to cos co wykodowałem bez mrugnięcia oka gdy pojawił się u mnie błąd (znany bardzo dobrze tutaj) 'active-tank'. Ważne jest jednak żeby to kodowanie to tez nie było druciarstwo, a robota kogoś, kto naprawdę ogarnia temat.

G30 oraz inne sa mozliwe na rynek Rosyjski z normą EU5 - jest na to kod w wyposazeniu.

Jesli miałoby się robić to zgodnie ze sztuką to należałoby wymontować cały AdBlue, dodać kod FA i sflashować i zakodowac kilka ECU - nie potrzeba do tego 'tunera'.

Chyba tylko powyzsze nie podchodzi pod nadmierne druciarstwo. Ale gdy tuner odpina kostke od SCR i usuwa bledy w DDE to chyba jednak podchodzi pod druciarstwo. Rozumiem problem i pewnie bez wiekszej wiedzy bym tak samo zrobił w przypadku problemu jako że jest to ostatnie/przed ostatnie ogniwo układu wydechowego i szkodzi 'TYLKO' ludziom (nie chodzi o portfel a płuca etc.)

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopadło dzisiaj i mnie.

Błąd 2c3000: "SCR system, diagnosis feedback: transmission of obd system error status from scr control unit to the dde"

Prawdopodobnie wiązka, bo jest to jeden jedyny błąd i pojawił się nagle.

Teraz i ja muszę odkopać w którym miejscu to cholerstwo się uszkadza...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie podpowiecie co z tą wiązka? Gdzie tego szukać? Bo każdy o tym mówi, ale nikt konkretnie nie opisał gdzie szukać.

2c3000 taki mam błąd. Z góry dzięki za info.

Opublikowano (edytowane)

Tylko w ECM jest jeden błąd: 2c3000 SCR system, diagnosis feedback: transmission of obd system error status from scr control unit to the dde

 

W samym SCR żadnych błędów. Kontrolka o błędzie Adblue jest zapalona na zegarach.

Edytowane przez TrafficPL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli instalacja działa ale płyn nie dostaje się do wydechu 🙂 Przyczyny to zatkana dysza, brak płynu albo niedrożność rurek z płynem.

Opublikowano

Wydaje mi się że właśnie wtedy byłby inne błędy. A tak jest tylko ten o komunikacji, tak jakby coś nie łączyło bardziej niż nie działało. Zaglądałem pod spód i ta dysza wygląda jakby wczoraj włożyli to w fabryce. Zero jakiejś krystalizacji. Jutro ją jeszcze wykręcę. Urządzenia diagnostyczne odczytuje też poziom że jest 10L i jakość chyba 33%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że łączy się ze sterownikiem SCR? Zasilanie 12V sterownika idzie z bezpieczników 259 i 227 odpowiednio piny 2 i 3 we wtyczce sterownika. Komunikacja jest na pin 6 i 7 z SCR przez CAN terminator do odpowiednio 35 i 36 w DDE.

Opublikowano

Tak, komunikacja jest bez problemu. Identyfikuje sterownik SCR bez problemu. 

Dzisiaj będę walczył dalej. Poszukam przetartych przewodów, przejrzę cały układ. 

Opublikowano

Poprzednie błędy odczytywałem X431 teraz odczytałem Ista w końcu i jest:

805271 - aktywny zbiornik, moduł dostarczający scr: zwarcie do masy

8052DF - System SCR, wymaganie komunikatu CC: system Adblue uszkodzony

 

poradzicie od czego zacząć?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mały update - moje już naprawione.

Po wymianie przewodu dozującego chwilę było ok, ale po kilku dniach wywaliło ekstra błąd czujnika jakości(?) adblue, także nie obeszło się bez wymiany zbiorniczka, gdyż owy czujnik nie jest wymienny.

Co do przecierającej się wiązki - przeciera się ona na krawędzi karoserii, miejsce jest widoczne po zdjęciu prawego nadkola.

Wiązka wychodzi ze zbiorniczka (2 wtyki) i leci sobie w górę, jest w kilku miejscach przypięta plastikowymi uchwytami, ale tu gdzie załamuje się prawie 90°, dotyka naroża karoserii.

U mnie nie było uszkodzenia, ale widać wyraźnie ślady że lekko się o tą krawędź ociera - na dłuższą metę będą z tym problemy - warto czymś dodatkowo zabezpieczyć.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.