Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie,

Co sądzicie o tym egzemplarzu? A może ktoś widział na żywo?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-330d-e91-245-000-km-automat-ID6ETc1G.html


Przy okazji: czy ktoś kompetentny mógłby wypowiedzieć się na temat M57/T2 3.0l 170kW ?

Jak te silniki sprawują się przy większych przebiegach?


Pozdrowienia,

Michał

 

Ja włoszek nie lubię.

Wiem, wiem, to stereotyp, ale ja tak mam.


Jako, że sprzedający nie zaznaczył opcji "bezwypadkowy" - pytaj jak oberwała, poproś o zdjęcia.

Ta ma wymienioną kierownicę, poduszkę kierowcy, blendę kierownicy, grill.

No i ten wydech BEZNADZIEJNIE ubrudzony sadzą w 3.0d ... - oj... kiepsko to widzę...

O "wszystkomającym" chińskim radiu, w którym to "wszystko" może i jest, ale jakość dźwięku są w stanie zaakceptować tylko dla niesłyszący - nie będę się wypowiadał.


Silnik M57/T2 231KM to bardzo dobry silnik.

Może poprzednicy są jeszcze trwalsi, ale to i tak bezkonkurencyjny napęd w E9x.

3.0d szczególnie właśnie z automatem jest super, może jedyni drażnić brak x-drive, bo w RWD wkurza to wieczne odcinanie mocy przez DTC przy momencie tego diesla (chyba, że nie chcesz remapu - choć obstawiam, że tu już jest zrobiony w trakcie usuwania DPF).

PS.

Mam nadzieję, że wiesz, że w piętnastoletnim 3.0d 245 tys. km jeśli rzeczywiste - to w tej wersji nie jest "większy przebieg" tylko NIEZWYKLE mały przebieg.


Moja rada - nim go dotkniesz sprawdź przebieg, żeby nie było, że wskazania drogomierza są z ostatniego przeglądu gwarancyjnego...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Dzięki za wskazówki.

Ciekawi mnie to co napisałeś o odcinaniu mocy w RWD. Czy Twoim zdaniem xd jest lepszym rozwiązaniem?

Jak w praktyce może wyglądać kwestia serwisu takiego samochodu? Czy obecność napędu 4x4 generuje większe koszty? No i generalnie: xd czy rwd?


Dzięki za odpowiedz w kwestii M57!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za wskazówki.

Ciekawi mnie to co napisałeś o odcinaniu mocy w RWD. Czy Twoim zdaniem xd jest lepszym rozwiązaniem?

Jak w praktyce może wyglądać kwestia serwisu takiego samochodu? Czy obecność napędu 4x4 generuje większe koszty? No i generalnie: xd czy rwd?


Dzięki za odpowiedz w kwestii M57!

 

BTW.

Za chwilę zaatakują Ci, którzy będą mieli inne zdanie.

Tylko czy napiszą o SWOIM doświadczeniu?, czy powielą kogoś słowa?


Ode mnie:

Miałem E91 330d RWD manual przez rok, a następnie E91 330xd automat przez lat siedem.

A teraz mam 335dX - to chyba powinno dać do myślenia?


Wracając do Twojego pytania - w 2.0d jest inaczej, tam momentu jest duuużo mniej, zresztą mocy też - i tam brak x-drive tak nie przeszkadza.

Natomiast w 3.0d RWD jest co prawda mniej skomplikowany - i świetnie jedzie - niestety tylko w idealnych warunkach podróżowania.

Ale x-drive powoduje, że to co masz w silniku jest w całości przeniesione na drogę,

ZAWSZE.

Auto jest duuuużo bezpieczniejsze i skuteczniejsze.

Powtarzam - SKUTECZNIEJSZE !

I nie chodzi mi o zimę, a o każdą sytuację.


W porównaniu 330d RWD manual vs 330xd automat, to zajechana skrzynia x-drive oczywiście potrzebuje regeneracji, ale ja o męczennikach się nie wypowiem, bo ich nie miałem i nie mam.

U mnie dodatkowe koszty przez te wiele lat - 2x wymieniłem olej OEM BMW w skrzynce X-drive (to są grosze), oraz zużycie paliwa wyższe o około 0,5 l/100km.

Reszta same zalety.

Oczywiście trzeba kupić dobrą sztukę, pewnie z 50.ooo zł będzie trzeba na zakup wydać, potem fachowy serwis, remap, aplikacja xDelete do x-drive i świetne daily.


A jak ktoś nie ma forsy? - lub wydaje ostatnie pieniądze na BMW - to moim zdaniem niech tej marki nie kupuje - bo całe życie będzie jeździć beemkowym szrotem.

I żaden detailing, i żadna felga z gleba mu nie pomoże.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Xdrive nie sprawia kłopotów. Warunek, odpowiednie felgi/opony, aby była jednakowa średnica koła (opony o tym samym bieżniku, stopniu zużycia), ciśnienie itp, itd.

Poczytaj o tym na forum X3.

Oczywiście, tak jak kolega Miczek zauważył, mówimy o porządnych samochodach, nie o szrocie, czy inaczej mówiąc "męczennicach" cytując kolegę :mrgreen:

Jeżdżę od 15 lat BMW z napędem xDrive, odkąd wybudowałem dom na górce na Podbeskidziu, gdzie są jeszcze zimy (wcześniej tylko BMW z RWD), ale ten napęd szybko zacząłem doceniać w każdych warunkach, nie tylko zimowych.

Oczywiście, nie miałem najmniejszych z nim problemów, pomimo, że zawsze mam mieszany komplet opon, typowy dla M pakietu oraz wgrany program +, bo rygorystycznie podchodzę do kwestii koło/opony , jak wspomniałem na początku tego postu. :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Jeździłem x drive żona ma czuje się bezpieczniej, ja mam rwd i na plus napewno lekkość prowadzenia. Moim zdaniem x drive zabiera trochę funu ta przyczepnością. Podkreślę ze mieszkam w górach. Fakt jak już śniegu napada x drive jest doskonały czyli 5x w roku xD.
Opublikowano
Jeździłem x drive żona ma czuje się bezpieczniej, ja mam rwd i na plus napewno lekkość prowadzenia. Moim zdaniem x drive zabiera trochę funu ta przyczepnością. Podkreślę ze mieszkam w górach. Fakt jak już śniegu napada x drive jest doskonały czyli 5x w roku xD.

 

Również mieszkam w górach i również dzielę samochód z partnerką. Xd wydaje się być zatem racjonalnym rozwiązaniem. Dlatego właśnie stałem się wczoraj posiadaczem e91 330xd ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździłem x drive żona ma czuje się bezpieczniej, ja mam rwd i na plus napewno lekkość prowadzenia. Moim zdaniem x drive zabiera trochę funu ta przyczepnością. Podkreślę ze mieszkam w górach. Fakt jak już śniegu napada x drive jest doskonały czyli 5x w roku xD.

Jeżeli rzeczywiście mieszkasz w Bielsku Białej, jak masz w podpisie, to rzeczywiście, xDrive przyda ci się w zimie czasami...aczkolwiek nie zapomnę, jak prawie nowym F10 LCI RWD na nowiutkich oponach Michelin Alpin w śnieżycy, miałem problemy ruszyć spod świateł pod wiaduktem przy straży pożarnej/Gemini w stronę Andersa na tej górce...

Teraz mam xDrive i gwiżdżę na zimowe warunki. Dojeżdżam w zimie bez problemu do domu, który wybudowałem na górce oraz komfortowo kilka razy w okresie zimowym wyjeżdżam w Alpy na narty, czy też do domku weekendowego nad jezioro pomimo zasp w zimie. A nikt szutrowej drogi tam nie odśnieża.

Ale oczywiście, każdy kupuje BMW z napędem jakim chce lub z jakim potrzebuje i to jest super, że ma wybór :cool2: Ja stawiam na xDrive, bo go potrzebuję :D


Majkel, gratulacje, będziesz zadowolony z zakupu.

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.