Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy jest jakieś specjalne miejsce, przez które spuszcza się płyn chłodniczy w tym aucie?

Czy chłodnica ma korek spustowy na spodzie?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.


Zmieniałem ostatnio płyn chłodniczy w F25 28i USA 2017 r.


Korka/kranika spustowego na chłodnicy niestety się nie doszukałem.


Płyn spuściłem poprzez zdjęcie węża na pompie wody - prawa dolna strona silnika. Zeszło około 5 L. Płyn ścieka po "maglownicy" - należy zabezpieczyć folią.


Zalałem nowy płyn G11 poprzez zbiorniczek wyrównawczy - koncentrat + woda destylowana w proporcji na -52 st. C.


Po całej operacji uruchomiona procedura odpowietrzania układu - nie wymaga komputera.


Pozdrawiam

Opublikowano

OK - dzięki za informacje.

1) W celu spuszczenia płynu zapewne należy poodkręcać dolne osłony - tak?

2) Czy dostęp do węża od dołu jest wygodny?

3) Czy odpowietrzanie polega po prostu na "mechanicznym" usuwaniu powietrza z użyciem dostępnych odpowietrzników?

Opublikowano

Odpowiadając na powyższe, to było tak:


1) Odkręciłem całą dolną plastikową osłonę silnika. Pracę wykonywałem na kanale. Maglownicę osłoniłem zwykłym dużym workiem plastikowym "na śmieci". Pamiętać, należy o bezpieczeństwie - nie spuszczamy gorącego płynu oraz nie zalewamy zimnego płynu na rozgrzany silnik, aby go nie uszkodzić.


2) Opaskę z węża poluzowałem od dołu i pozostawiłem na wężu, przesuwając ją na drugi jego koniec. Wąż będzie schodził ciężko - troszkę przystaje (przykleja się) do rury wychodzącej z pompy, musiałem użyć nieco siły do jego ściągnięcia. Najlepiej ściąga się od góry. Wcześniej dobrze jest go "pościskać" po obwodzie, aby nie uszkodzić przy ściąganiu.


3) Procedurę można uruchomić z samochodu. Na YOUTUBE można sobie znaleźć filmik po wpisaniu hasła "BMW BLEED COOLING SYSTEM".


Ogólnie w skrócie wygląda to tak:

- włączamy zapłon,

- przechodzimy w manualny tryb na panelu climatronic,

- dajemy przycisk SYNC, wiatrak na minimum i kręcimy temperaturę na max,

- przytrzymujemy pedał gazu 10 sek, puszczamy


Po chwili uruchamia się elektryczna pompa wody, w zbiorniczku wyrównawczym możemy zauważyć przepływający płyn chłodniczy (robiłem to na odkręconym korku). Procedurę można wyłączyć w każdej chwili wciskając AUTO na panelu climatronic.

Opublikowano

Extra - dzięki. Prawdopodobnie płyn wymienię dopiero na wiosnę (choć teraz jest taka ładna pogoda i może warto skorzystać).

Nie mam dostępu do kanału, ale auto jest na tyle wysokie, że po najechaniu na jakieś grubsze podkłady (kilka cm) mam nadzieję, że uda się to zrobić. Choć nawet bez podstawiania czegokolwiek jestem w stanie "wślizgnąć" się pod spód. Tak spuszczałem olej silnikowy - prościzna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.