Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OK Wszyscy dokładnie wiemy co się dzieje z cenami paliw na rynku.

Cena Oleju Napędowego zrównała się (a gdzieniegdzie przerosła) z ceną benzyny.

Czy w związku z tym użytkowanie diesla jest nadal tak bardzo opłacalne jak dawniej ?

Sprawdźmy to.

 

BMW E39 II Edition, dane katalogowe:

 

6,3(trasa) 11,8(miasto) 8,3(zużycie średnie) 8s(przysp. do 100) (530DA)

 

7,9(trasa) (miasto)15,5 10,7(zużycie średnie) 7,6s(przysp. do 100) (530iA)

 

 

Według mnie ekonomia w Dieslu jest nadal lepsza ale w ostatecznym rozrachunku niewiele wyższa !

Natomiast radość z prowadzenia silnika V8 gdzie mamy stałe 230 konie nieporównywalnie wyższa !

Wszyscy wiemy , że w upalne dni ciśnienie, turbosprężarki w naszym 530D może spaść nawet o połowe ! a wtedy możemy zapomnieć o katalogowych 193 konikach :D

 

 

Mój wybór: BMW 530i !

Opublikowano

Gratuluję wiary w dane katalogowe...

Moje 4.4 w manualu pali po Wawie 19. Przy automacie by wyszło 2-3 litry więcej. Diesel będzie wolniejszy, mniej przyjemny w eksploatacji ale zdecydowanie tańszy. O instalce LPG nie wspominam bo się nie opłaca (przynajmniej mnie).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
jak nie umiesz jezdzic to ci żłopie 20 litrów

mój kompel ma 530i w automacie i pali mu 12 litrow w miescie

 

Współczuję Twojemu kumplowi. Mnie na paliwo stać a gdybym chciał jeździć powoli i oszczędnie to bym kupił Polo TDI :duh: .

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

 

Według mnie ekonomia w Dieslu jest nadal lepsza ale w ostatecznym rozrachunku niewiele wyższa !

Natomiast radość z prowadzenia silnika V8 gdzie mamy stałe 230 konie nieporównywalnie wyższa !

Wszyscy wiemy , że w upalne dni ciśnienie, turbosprężarki w naszym 530D może spaść nawet o połowe ! a wtedy możemy zapomnieć o katalogowych 193 konikach :D

 

 

Mój wybór: BMW 530i !

 

Ty Pelikan weż się puknij w dziub :!:

Powtarzasz tą bzdurę kolejny raz :mad2: , e39 530i to nie jest V8 :duh: tylko R6 :!:

Apropos turbo, to ciśnienie doładowania nie spada od wysokiej temperatury powietrza na zewnątrz bo jest intercooler :!:

Zauważyłeś aby tego gorącego lata Twoja 530d jakoś gorzej jeżdziła :?:

Ja żadnej zmiany nie odczułem w osiągach i z autkiem też jest wszystko oki :cool2:

No chyba że ta Twoja to już trup od ciągania kombajnu buraczanego po polach :twisted2:

Opublikowano

ale pelikana kumpel ma 530i V8 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dlatego mu 12 pali :duh: :duh: :duh:

 

ja nawet nie wierze ze on ma 530d bo caly czas o polu gada wnioskuje ze ma ursusa i mieszka gdzies gdzie kolo zbiornika wody zeby ryb nie zabraklo :mrgreen:

moje modele
Opublikowano

Natomiast radość z prowadzenia silnika V8 gdzie mamy stałe 230 konie nieporównywalnie wyższa !

 

prowadzić to można ale samochód a stałe to mogą być cząsteczki :lol:

 

pelikan a może tobie się modele pomieszały bo m60 to do e34 wkładali :mrgreen:

Opublikowano

Natomiast radość z prowadzenia silnika V8 gdzie mamy stałe 230 konie nieporównywalnie wyższa !

 

prowadzić to można ale samochód a stałe to mogą być cząsteczki :lol:

 

pelikan a może tobie się modele pomieszały bo m60 to do e34 wkładali :mrgreen:

 

Wiesz Pelikany za duzych glowek nie maja to moze sie cos pomieszac w koncu to tylko ptaki :mrgreen:

moje modele
Opublikowano

no tak, dyskusje podjelo 2 wlascicieli klekotów i jeden wlasciciel Peugota 106 (MOC ! hahaha)

 

sa na tym forum wlasciciele 530i , bardzo chetnie poczytalbym ich opinie

 

p.s. w bazie danych - katalogu BMW zamieszczonej na tej stronie (http://www.bmw-klub.pl/samochody/danetech.htm) BMW 530iA figuruje z silnikiem V8 - być może zostałem przez to wprowadzony w błąd

sprawdzcie - plik Microsoft Office Access

 

a tak wogóle to diesel na pole

:mrgreen:

Opublikowano
trzeba umiec czytac dane :lol: 231KM to ma silnik M54 3.0 R6 w tabeli jest pomylka przy modelu e39 II 530iA ale mozna sie domyslic patrzac na parametry silnika i porownac z linia wyzej :shock:
Opublikowano
Pelikan ma jakies dziwne dane. Zreszta jak zwykle. Pominmy to. Ja jezdzilem 728iA i 525dA. Sytuacja wygladala tak: 728iA palilo mi 12-14 l w cyklu mieszanym, a 525dA pali 8,4, gdzie jest 75% po miescie. Co wiecej gdyby dziobaty kolega chcial zakwestinowac, ze to wieksza buda itd. to mojego kolegi 523iA palilo mi w tym samym trybie jazdy ok 13l. roznica wiec jest znaczna. co do mocy, to moze niech kolega poczyta troche o momencie obrotowym, znaczeniu jakie ma jego przebieg oraz jak to sie zmienia w samochodzie ze skrzynia dgc. te rozmowy po prostu nie maja sensu, gdyz diesel jest dla tych, ktorzy cenia oszczednosc, ale przez ostatnie 15 lat przeszedl ogromna ewolucje i teraz tez daje satysfakcje z osiagow. tak wiec jesli ktos nie ma zamiaru sie scigac, to raczej diesel.
DIESEL POWER
Opublikowano
tak wiec jesli ktos nie ma zamiaru sie scigac, to raczej diesel.

 

zgadzam sie

na polu nie ma sensu sie scigac,

wystarczy brone zapiac i jazda !

 

moment obrotowy sie przydaje

szczegolnie jak brona sie w ziemie zakopie !

tylko nalezy pamietac o tym zeby wylaczyc DSC bo mozna nie wyjechac !

Opublikowano
tak wiec jesli ktos nie ma zamiaru sie scigac, to raczej diesel.

 

zgadzam sie

na polu nie ma sensu sie scigac,

wystarczy brone zapiac i jazda !

 

moment obrotowy sie przydaje

szczegolnie jak brona sie w ziemie zakopie !

tylko nalezy pamietac o tym zeby wylaczyc DSC bo mozna nie wyjechac !

 

poczytaj kolego to sie dowiesz co to dgc.

DIESEL POWER
Opublikowano
pelikan zna sie tylko na oraniu pola...woec mozemy mu to wybaczyc ,ze pomylil silniki ..w swoim ursusie ma znaczki "530d" a kierownice od starej betki wiec stad te texty..a ogolnie ten chlopek malorolny nire zna sie na autach takiej klasy jak bmw..ma przeciez doswiadczenie w peugotach ,renault,oplach..wiec zrozumcie czlowieka..przeciez u niego na wiosce nie ma takich czasopism z danymi tech ..a do tego od niedawna ma internet i sie uczy..ktos powiedzial mu o e39 530v8 i tyle..ptasi to mozdzek przeciez.. :mad2: :mad2:
Opublikowano

hehe dokladnie best :mrgreen:

a co do mocy mojej 106 to ciekawe jakie ty miales auto jako pierwsze :?: zreszta i tak jest szybsze niz twoje obecne bo niestety ursus nie jest za szybki :mrgreen:

moje modele
Opublikowano

każdy jezdzi tym co ma i na co go stac to ze kolega ma Peugota 106 wcale nie zabrania mu do wypowiedzi na temat BMW bo jest milosnikiem tej marki tak jak wszyscy a ty pelikan sory ale juz chyba z 50 tematów widzialem jak nie robisz nic innego tylko krytykujesz 530d....

 

obawiam sie ze jezdzisz niewiadomo jakim autem i jak zobaczyles 530d na drodze to pozostalo ci ogladanie tylko jego tyłu i obserwowanie jak znika w oddali....

Opublikowano (edytowane)
juz tak robiac OT to dozuce cos od siebie: mianowice pelikan zdaje sie byc niedowartosciowanym 11 latkiem ktoremu tatus powiedzial ze diesle sa bee, a kolega starszego brata w swoim E30, badz E36 po agro tuningu powiedzial ze "piateczki" sa suuuuper bo mozna tam upchnac jeszcze wiecej i wiekszych spojlerow (a przynajmniej tak sie zachowuje), takie typowe tzw. dziecko neostrady... naraszcie to wyrzucilem z siebie Edytowane przez Mateusz_S1

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano
kolega starszego brata w swoim E30, badz E36 po agro tuningu powiedzial ze "piateczki" sa suuuuper bo mozna tam upchnac jeszcze wiecej i wiekszych spojlerow

 

ale tylko E39 530i V8 :P

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
juz tak robiac OT to dozuce cos od siebie: mianowice pelikan zdaje sie byc niedowartosciowanym 11 latkiem ktoremu tatus powiedzial ze diesle sa bee, a kolega starszego brata w swoim E30, badz E36 po agro tuningu powiedzial ze "piateczki" sa suuuuper bo mozna tam upchnac jeszcze wiecej i wiekszych spojlerow (a przynajmniej tak sie zachowuje), takie typowe tzw. dziecko neostrady... naraszcie to wyrzucilem z siebie

 

admin/moderator proszę o reakcję

zostałem obrażony i poczułem się dotknięty powyższą wypowiedzią

a co do tej wypowiedzi

Macius, widzisz ja jezdzilem BMW jak ty zasowales na czworaka pod stolem w kuchni.

Obecnie od ponad roku jezdze 530dA z 2001 roku bardzo mocno wyposazonym od 1 wlasciciela z Niemiec (notabene moj znajomy), auto na autostradach w Niemczech i Francji rozpedzalem do 240 km/h bez zadnego problemu a spod swiatel startuje jak pocisk.

Tylko widzisz to nadal nie zmienia faktu ze jest to klekot i nie jest to czysta MOC jak np w 540i czy np w nowym 550i E60 :D

 

Niestety ty nigdy nie miales okazji i pewnie nie bedziesz mial byc wlascicielem takiego BMW, zyjesz w swoim swiecie bmw serii 3 sprzed 10 lat wiec nic dziwnego ze nie rozumiesz co ja tutaj pisze.

 

diesel = pole

benzynowe V8 = BMW

 

p.s. Macius jakie to uczucie jak stoisz na swiatlach w swoim 318i i odjezdza Ci z rpawego pasa VW Transporter zaladowany workami z cementem ?

Opublikowano
dajcie spokoj chlopakowi. kolejny, ktory powtarza uslyszane frazesy o samochodach. przynajmniej o nowych deislach i stosowanych skrzyniach.
DIESEL POWER
Opublikowano
juz tak robiac OT to dozuce cos od siebie: mianowice pelikan zdaje sie byc niedowartosciowanym 11 latkiem ktoremu tatus powiedzial ze diesle sa bee, a kolega starszego brata w swoim E30, badz E36 po agro tuningu powiedzial ze "piateczki" sa suuuuper bo mozna tam upchnac jeszcze wiecej i wiekszych spojlerow (a przynajmniej tak sie zachowuje), takie typowe tzw. dziecko neostrady... naraszcie to wyrzucilem z siebie

 

admin/moderator proszę o reakcję

zostałem obrażony i poczułem się dotknięty powyższą wypowiedzią

a co do tej wypowiedzi

Macius, widzisz ja jezdzilem BMW jak ty zasowales na czworaka pod stolem w kuchni.

Obecnie od ponad roku jezdze 530dA z 2001 roku bardzo mocno wyposazonym od 1 wlasciciela z Niemiec (notabene moj znajomy), auto na autostradach w Niemczech i Francji rozpedzalem do 240 km/h bez zadnego problemu a spod swiatel startuje jak pocisk.

Tylko widzisz to nadal nie zmienia faktu ze jest to klekot i nie jest to czysta MOC jak np w 540i czy np w nowym 550i E60 :D

 

Niestety ty nigdy nie miales okazji i pewnie nie bedziesz mial byc wlascicielem takiego BMW, zyjesz w swoim swiecie bmw serii 3 sprzed 10 lat wiec nic dziwnego ze nie rozumiesz co ja tutaj pisze.

 

diesel = pole

benzynowe V8 = BMW

 

p.s. Macius jakie to uczucie jak stoisz na swiatlach w swoim 318i i odjezdza Ci z rpawego pasa VW Transporter zaladowany workami z cementem ?

 

taaa Pelikan i jego 530 V8 i ta jego czysta moc

a co do Mateusza to jak widziesz nie ma zadnego ostrzezenia a ty masz juz dwa a dlaczego?? Mateusz ci juz napisal zebys ty mial chociaz malucha... ach marzenia no nie?? i nie mow juz nic na temat mojej 106 bo BMW to rodzinna pasja a diesle sa fajne a na pole to nadajesz sie sam coz trzeba bylo sie uczyc :norty:

moje modele
Opublikowano

PELIKAN zaprzeczasz sam sobie tu piszesz ze startujesz swoim 530d jak pocisk ze swiatel a za chwile ze diesel BMW = pole i ze to klekot

 

takie opinie mozesz sobie wypisywac na PW - to taka funkcja prywatnych wiadomosci jak bys nie wiedzial - natomiast tutaj wchodza ludzie ktorzy tak jak kolega jezdza 106kami badz innymi markami inni jezdza BMW ale np chca zmienic na 530d a ty wypisujac takie posty wprowadzasz ich w błąd!!!!!! bo 530d TO SWIETNE AUTO I SUPER SILNIK a jak nie lubisz diesla to skoncz z pisaniem postow kup sobie ta wymarzona 540 i ciesz sie z jazdy....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.