Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Chciałbym się podzielić spostrzeżeniami i prosić o jakąś opinię.

Aktualnie użytkuję G05 z M-pakietem, po drogach typu autostrady i szybkiego ruchu.

Zrobiłem 40 tys. i przednie amortyzatory :duh: VDC (z cewką) zachowują się jak sprężynowa kanapa mojej babci w latach 80tych.

Serwis ASO podczas wykonywania serwisu (wymiana płynów, sprawdzenia ukł. jezdnego etc.) nic nie zauważył (nadmieniam, że jeżdżę tam wymieniać olej co 10 tysi).

Poprzednie auteczko BMW X5 e70 - którym jeździłem wiele lat i jakieś 400 tys. km. nawet pod koniec bytności, nie wykazywało oznak zaorania amortyzatorów, przy czym miałem opony (RunFlat) ciut wyższe i koła o cal mniejsze.

Teraz mam opony typu RunFlat, ale zawsze na takich jeździłem wszystkimi poprzednimi BMW, fakt - dealer sprzedając mi auto, postawił na oponach Bridgestone - poprzednio tej marki unikałem, są raczej twardsze od michałków, zatem przenoszą na układ zawieszenia 'więcej', ale jeżdżę po płaskich S-kach i autostradach. Nie mniej jednak, pojechałem na szarpaki, bo auteczko zaczęło dziwnie się zachowywać na drodze, w sumie byłem w dwóch stacjach diagnostycznych i wynik jest tak samo absurdalny - przednie amortyzatory nie nadają się do użytku, dodatkowo różnica między lewą i prawą stroną też jest znacząca na niekorzyść prawej - i byłoby to zrozumiałe jeszcze parę lat temu, jak nie było dróg i kierowcy z reguły brali pobocze lub jakiś problem na drodze prawą stroną.


Nie wiem co o tym myśleć, samochód ma 40 tys. :(

A odpowiedź z BMW - "...uprzejmie proszę o kontakt z Autoryzowanym Serwisem BMW, celem wykonania oględzin pojazdu. Na miejscu również zostanie Pan poinformowany o kolejnych krokach." - Z powyższej treści listu zrozumiałem, że teraz "już będą wiedzieli czego szukać - bo poprzednie oględziny uwarunkowane były tym, że serwis nie był dokładnie poinformowany", a może jeszcze powinienem pokazać paluszkiem?

Ręce mi opadają, skoro w ASO wcześniej nie zauważyli problemów, to pytanie czy w ogóle np: wymieniali olej? :|

Wracając - do tematu chyba oddanie amorków do Nagengastu będzie najlepszym wyjściem, natomiast ASO - to już zbędny wydatek, co o tym myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam jakieś podejrzenia (mam nadzieję niesłuszne), że przyczyna może być wożenie kół zimowych w bagażniku :idea:


Nie wiem od kiedy na szarpakach sprawdza się stan amortyzatorów?

A poza tym samochód z 2020r. jest zapewne na gwarancji więc ASO wymieni amorki na nowe.


EDIT:

Wymienienie pewnej firmy to zapewne spam. Jak już nabijesz posty to pewnie i link się pojawi... Może ktoś z BMW Polska tu zajrzy i zainteresuje się tematem. Takie zarzuty względem jakości BMW to poważna sprawa. Jak przypadek prawdziwy to przeproszą i wymienią. A jak nie to może w sądzie się skończy?

Opublikowano

Jak to się mówi - prosisz i masz.

Dziękuję za opinie i 'wsparcie'.


Gwarancja, to 2 lata i jest już po, dodatkowo, i klocki, i tarcze, i opony, są elementami zużywającymi się, amorki też należą do elementów zużywających się, nie myślałem tylko, że w wersji G05 tak szybko.


a co do producenta, to może jednak rzeczywiście, mógłby czasami ktoś od serwisu zajrzeć na forum, może czegoś by się dowiedzieli :norty:

próba (w moim odczuciu) zastraszania forumowiczów (nie wiem, być może przez przedstawicieli producenta - stąd ten oskarżający ton, a może to ja jestem przewrażliwiony) i zdegradowania postu tekstem w stylu :

"...Takie zarzuty względem jakości BMW to poważna sprawa. Jak przypadek prawdziwy to przeproszą i wymienią. A jak nie to może w sądzie się skończy..."

wydaje mi się być nie na miejscu, chyba się przeliczyłem i oczekiwałem jakiegoś wsparcia, podpowiedzi.

Ano właśnie co do przedstawiciela:

- przedstawiciel firmy BMW - totalnie olał mnie, przeprosin nie usłyszałem, a wymienić to mogą za jedyne 9k + ewentualnie co tam jeszcze wyjdzie...


Może cała ta sytuacja wywołuje we mnie niepotrzebne emocje, może źle odebrałem intencję odpowiadającego, za ewentualną pomyłkę przepraszam, ale w moim odbiorze - reakcja na mój pierwotny post, bardziej mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że firma BMW idzie w znacznie innym kierunku, aniżeli, życzyliby sobie jej wieloletni klienci. :mad2:


Prosiłbym o postawienie się na miejscu klienta, który naprawdę był wiernym fanem marki i po latach lojalności traktuje się go jak kolejnego 'do złupienia'.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W BMW akurat zawieszenie jest objęte gwarancją. Tydzień temu wymieniono mi wahacz przy przebiegu 130kkm w ramach gwarancji.

Które to ASO jest takie oporne? Nawet "goodwill" nie zaproponowali?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet jak amorki się zużyły (co przy tym przebiegu byłoby mocno słabe) to oddawanie ich do regeneracji to już w ogóle słabe x2.

Ja bym jechał na ASO walczyć a jak nie to nowy zamiennik który idzie na pierwszy montaż.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

:D

OK


będę walczył !

dzięki za wsparcie !

(wolałbym nazwy ASO "na gorąco' nie wymieniać)


Upewniliście mnie że 40 tysięcy - to trochę mało na zużycie się amortyzatorów :|


Pozdrowionka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.