Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna tryb awaryjny E39


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze raz na spokojnie błędy inpą w sterowniku silnika, skrzyni, ABS, MFL

Bezpiecznik w klocku obok sterownika też sprawdzone?

Vin w sterowniku skrzyni nie ma znaczenia. Przepuść sterownik pustym MAN.

Skrzynia wymiennika razem z konwerterem?

Jaki rocznik auta?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to tak w sterowniku silnika: nr błędu 102 interface MFL

w sterowniku skrzyni: nr błędu 15 Pressure controller EDS Total current

w abs : nr błędu 3A - Magistrala CAN: Brak odbioru w układzie EGS (skrzynia automatyczna) ten błąd z delfi mam


Rok e39 to 1999


Skrzynia zmieniona kompletna z konwerterem i pozycjonerem, zalana nowym olejem, w innym aucie na tej skrzyni testowaliśmy ja przed kupnem.. 5hp24 kupiona od identycznego auta z identycznym numerem na tabliczce (model)

Zmieniony również sterownik skrzyni już 3szt i na każdej ten sam błąd, tak bezpieczniki sprawdzane wszystkie 30A są dobre

Zasilania na sterowniku również są dobre na zapłonie jak i po odpaleniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj zdjęcia z diagnozy inpą, pełne błędy z objaśnieniem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
w abs : nr błędu 3A - Magistrala CAN: Brak odbioru w układzie EGS (skrzynia automatyczna) ten błąd z delfi mam

a ten blad zlikwidowales?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A poprzedni właściciel nie zmieniał skrzyni? To była fabryczna skrzynia przy kupnie?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
moze zadzwon do poprzedniego wlasciciela, i na spokojnie popytaj czy cokolwiek robil z tym bledem. Moze to co on powie, rozjasni sprawe....
Opublikowano
Poprzedni właściciel zmienił tylko sterownik skrzyni, stary oryginalny ma jeszcze bo wysyłał mi zdj numerów.., dziś trochę pogrzebalem, i błąd w silniku da się skasować dopiero po wypieciu licznika, licznik tez ktoś kiedyś zmieniał bo ma założone tarcze do 300km/h, w liczniku cały czas są błędy (11 - zakłócenia w sygnale lub programie egs, 21 usterka wewnętrzna sterownika), jutro spróbuje podmienić licznik, czym przekodować licznik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ncsexpert, musisz zmienić zcs na takie jak w EWS o ile ews fabryczny, następnie licznik zakodować do serii pustym plikiem man. Jak masz stara skrzynię to możesz porównać wiązkę elektrozaworów, chociaż jak chodziła na tym samym sterowniku to powinno być ok. Sprawdzałeś rezystancję wszystkich cewek?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

a dasz rade odzyskac stary komputer skrzyni od poprzedniego wlasciciela?

Rozumiem ze on wymienil komputer bo wystepowal ten blad skrzyni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ABS nie ma żadnych błędów? Sterownik silnika nie był czasem modyfikowany, zmieniany?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
W abs nie ma żadnych błędów, sterownik silnika raczej ori bo nie widać śladów żeby był rozbierany, był podmieniony tez sterownik silnika wraz z ews.. było to samo
Opublikowano
A czy czasem ten módl nie jest wbudowany razem z taśma całe manetki? Bo w przedliftach możliwe ze jest osobny moduł od MFL a w polifxie czy nie jest on razem z manetkami, zmieniłem licznik, poprawiło się o tyle ze nie ma błędów już w liczniku żadnych, ale nadal jeszcze skrzynia nie działa..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w przedliftach możliwe ze jest osobny moduł od MFL

Dwa razy już był ten obrazek

https://www.bimmerfest.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.bimmerfest.com/attachments/1642277082971-jpeg.1050137/


Do września '96 jest osobna puszka MFL, później jej zawartość przeniesiona do przycisków tempomatu skutkiem czego połączenie odbywa się osobną (!) szyną z DME. Nie idzie przez I/K-BUS. Dlatego błąd jest zapisany w silniku, a nie w MFL. To jest chyba wyjątek w tej wersji silnikowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź jeszcze pod uwagę, że panel od tempomatu jest "unikalny" w taki wypadku. Być może ktoś zmieniał kierę i tu jest problem, a Ty szukasz w skrzyni :mrgreen:


Podaj dokładną datę produkcji auta. Wstaw zdjęcie kierownicy jak możesz. Masz w VIN'ie S248A ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym zaproponował wypiąć na chwilę wtyczkę od MFL i zobaczyć czy idzie błąd skasować.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym stawiał, że błąd jest, bo właśnie nie ma komunikacji z tempomatem skoro ma łączyć się z silnikiem osobną linią/kablem.


Sprawdzić na realoem dla VIN'u jaka powinna być kierownica i czy zamontowany moduł z przyciskami tempomatu ma ten numer co powinien, np. tutaj

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DE61-EUR-05-1997-E39-BMW-540i&diagId=32_1163

widać, że od 09/1996 przez rok były konkretne moduły przycisków. Zwijak też jest inny, przynajmniej numery tak pokazują. Domyślam się, że chodzi właśnie o komunikację z tempomatem poza I-BUS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli masz założoną kierownicę poliftową do przedlifta (10/1999 ?) Teoretycznie powinno to działać, bo MFL II wyszło od 09/1998. Znajdź w INPA Cruise Control, powinien być test przycisków. Jeśli nie reagują to trzeba iść po kablach. Szumrak zapewne podrzuci schemat ;) Jeśli połączenia będą poprawne, a przyciski nie reagują to znaczy, że elektronika tempomatu z prawych przycisków nie współpracuje z tą wersją DME.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powtórzę jeszcze raz odepnij mfl w cholerę skasuj błędy i zobacz co to dało. Jednak co do skrzyni to uważam że jest gdzieś problem w instalacji. Może przy wymianie filtra z olejem ktoś się oparł o wiązkę w skrzyni i gdzieś coś....

Zmierz rezystancję cewek przy wtyczce do sterownika skrzyni.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Opornośći mierzone sprawdzane prosto od wtyczki sterownika wszystkie zawory są sprawne, testowane nawet przekładane były ze starej skrzyni i to samo, każdy pin był sprawdzany z wiązki od skrzyni czy przypadkiem nie jest zamieniony ale jest jak po schematach..., MFL wypinany tzn, nie mogę go namierzyć ale wiązka od sterowania tempomatu idzie do całej tej taśmy i do tej taśmy jest kilka wtyczek każda wypinaną w jednej jest kabel biały z siwym paskiem i żółtymi kropkami to pewnie can ale dokąd on idzie?.., w poniedziałek mam jechać do klienta który siedzi 10 lat w tych beemkach może coś pomoże.., licznik zmieniłem błędy poznikała w nim.. może jest jakiś głośniejszy modol MFL? Gdzie on się znajduje? Przeszukane pół auta i nie mogę go namierzyć.., wydaje mi się ze coś jest z tymi can-Ami bo nie działają równiz parktroniki mimo ze błędu w nim nie ma, elektryczna kierownica , pamięć foteli, i radio..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpięcie mfl czyli wtyczki od przycisków w kierownicy, przewód biały z siwym paskiem i żółtymi kropkami to linia I-BUS. Wygląda na to że na tej linii jest kłopot bo kilka modułów ci nie działa które są na I-BUS. Możliwe że kostka stacyjki jest do wymiany (czy na włączonym zapłonie działa ci światełko przy daszku przeciwsłonecznym?)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.