Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna tryb awaryjny E39


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Główny objaw uszkodzonej kostki stacyjki to właśnie brak tych światełek, a przy próbie uruchomienia resetuje się radio i czasem robi choinka na liczniku. Kostka dużo nie kosztuje więc można spróbować lub rozbierz swoją i wyczyść styki. Ja u siebie czyściłem jakieś 1,5 roku temu narazie działa prawidłowo.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=256336

Na końcu są zdjęcia rozebranej kostki na ostatnim widać 3 styki, symetrycznie umieszczone po przeciwnej stronie są kolejne 3

Tu masz jak naprawić kostkę

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na kostce na fioletowym kablu było niskie zasilanie 5v dałem na krótko kablem, zaczęły działać te światełka, i tempomat tez się zaczął załączać działa, w silniku zgasł błąd ten o mfl, ale dalej w skrzyni wyrzuca ten sam błąd… i nie działa radio i i ten panel od pdc rolety grzanych foteli , dsc działa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jesteś pewien że tylko to było w kostce skopane? Tam jest kilka styków.

Sprawdź jeszcze w schowku czy bezpieczniki F13 i F15 są całe i czy jest na nich napięcie przy włączonym zapłonie.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
We wtyczce z zasilaniami nie brakuje jakiegoś zasilania?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
naczy chodziło mi o wtyczkę sterownika skrzyni. No cudów nie ma gdzieś musi być błąd, albo wiązka do sterownika, albo ze sterownika do skrzyni, albo wiązka w skrzyni, albo cewka elektrozaworu no ewentualnie problem z zaworem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Auto wróciło od znajomego elektromechanika, znalazł to ze wiazka w skrzyni różni się i ze są 3 rodzaje wiązek w skrzyni: do 1998 pazdziernik , druga od listopada do 1999 listopada, i po listopada 1999 została przerobiona tzn zasilania nie były na wszystkie zawory tylko na polowe osobnych i na druga polowe, ze sterownika właśnie wychodzą zasilania dwa i na nich w sterowniku jest przejście po przerobieniu jest lepiej bo skrzynia nie łapie od razu błędu tylko jedzie normalnie 1i drugi bieg i dopiero jak chce wrzucić 3 wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny, kolejny pomysł który mi podpowiedział ten elektro-mechanik to taki żeby podmienić sterownik na dany z auta z tego samego roku..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik będzie raczej taki sam, może się różnić kodowaniem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Rozmyślam nad zmiana skrzyni na manualna od 3.0d co by było potrzebne aby spasować ta skrzynie do tego silnika? Sam adapter wystarczy czy sprzęgło będzie pasować od 3.0d na wał do m62?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Pisze tutaj w imieniu kolegi. Pacjent E39 99r silnik m62 skrzynia 5hp24. Upaliła sterownik skrzyni, zamówiony drugi założony i po 60km upaliła 2. Komp widzi sterownik oraz błędy:

Drucksteller eds 2

Drucksteller eds 5

Drucksteller eds 3

Poniżej dołączam zdjęcie spalonego sterownika oraz kostkę która po podpięciu powoduje zwarcie. Jakieś pomysły od czego zacząć ?e8909aa777b03249med.jpg

ac3a775396b6430dmed.jpg

Opublikowano
najprosciej - idz po kablach kktore sa najbardziej upalone.... Zobacz dokad ida....

 

Właśnie żadne kable nie są upalone. Po przekręceniu zapłonu od razu biały dym :D :D . Myślałem że może po kostce jest ktoś w stanie powiedzieć od czego jest. Nie mamy za bardzo warunków obecnie aby pruć całą wiązkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tej kostki leci do skrzyni, gdzieś na 99% wiązka jest przetarta o silnik lub skrzynię.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Z tej kostki leci do skrzyni, gdzieś na 99% wiązka jest przetarta o silnik lub skrzynię.

wlasnie to mialem na mysli.

Chyba najbardziej newralgicznym miejscem jest to, gdzie wiazka dochodzi od dolu do skrzyni.... Wydech..... wal napedowy.... sprawdzilbym te okolice.

Ewentualnie okolice po prawej stronie, gdzie wiazka z boxu z komputerem, schodzi kolo wydechu do skrzyni......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.