Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna tryb awaryjny E39


Zeka535

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum, miesiąc temu zakupiłem bmw e39 535i z uszkodzona skrzynia automatyczna 5hp24

Błąd w starej skrzyni: aktuator ciśnienia Eds prąd całkowity

Zmieniłem skrzynie kompletna z auta sprawnego przed wymontowaniem jeździliśmy na placu chodziła bardzo dobrze

Po zmienieniu skrzyni błąd nadal ten sam, podmieniony inny sterownik nadal to samo, sprawdzona wiązka ze sterownika do skrzyni jest dobra, zasilania masy są na sterowniku, błąd nadal jest, miał ktoś kiedyś taki przypadek?

W silniku błąd (102) nieprawidłowy sygnał z kierownicy, co szukać dalej co sprawdzać? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

poszukaj bledow w silniku - one tez maja wplyw na dzialanie skrzyni. Jesli silnik faluje na obrotach , nie mam mocy - skrzynia nie bedzie dobrze chodzic. kontrolka ABS sie swieci? Zlikwiduj je, a potem wez sie za skrzynie. Podaj kod bledu - nie opis. Potrzebny jest numer bledu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakim programem odczytujesz te błędy ?


Tu powinno być rozwiązanie problemu

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/e39-535i-transmission-in-limp-mode.395153/page-2

Nie czytałem dokładnie, ale chodzi o wiązkę i rocznik skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programem Delphi

Tak czytałem tamten temat ale tam była inna wiązka na dwa elektrozawory bo wiązka była ze starszego modelu u mnie skrzynia jest kupiona z tego samego rocznika po tym samym modelu, wiązkę osobiście sprawdzałem ściągana była miska sprawdzane elektrozawory wszystkie maja identyczna oporność jak opisane , nie maja zwarcia, zreszta chodziły u poprzedniego właściciela w skrzyni jezdzone było tamtym autem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chcę wprowadzać w maliny, bo zgaduję, ale jak MFL jest niesprawny (zwijak ?) to wiąże się to również z tempomatem co może mieć wpływ na skrzynię. Tak w ogóle to jak się objawia problem podczas jazdy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia zachowuje się tak, odpalam auto wrzucam d i po chwili wyrzuca błąd na liczniku gaśnie położenie wajchy i jest tryb awaryjny, po zgaszeniu odczekaniu 4 sekundach i włączeniu na zapłon znów pokazuje normalnie bieg aż do kolejnego wyboru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 transmission control module self- test

1. to jest opis ktory pokazala mi instrukcja skrzyni.

Proponowalbym przejrzec wszystkie wtyczki, gniazda itp elektryczne czesci.

2. Czy masz wyciek oleju ze skrzyni? Czy stan oleju jest wlasciwy? - nie jest go za malo? Kiedy by wymieniany?

3. z opisu bledu (twojego) wynika ze problem jest z elektrozaworem na plycie sterujacej....


Natomiast opis ktory ja znalazlem ( w serwisowce do 39) wskazuje na blad jednostki sterujacej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, ale autor tematu napisał, że to jest druga skrzynia i drugi sterownik i te same problemy. Dawca skrzyni nie miał tych błędów więc obstawiam, że problem leży w elektryce poza skrzynią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest druga skrzynia i sterownik i jest to samo, podmieniona była również przepustnica i nie pomogło, skrzynia bez wycieków poziom prawidłowy, wiązka cała do skrzyni sprawdzana każdy kabel pojedynczo.., problem jest gdzieś w aucie.., tylko czego się czepić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym szukał w MFL, na pewno te moduły są powiązane.


Cruise control (Tempomat) interface

When the cruise control (GR) is selected, the AGS control unit switches over to a special transmission program for controlled driving. This gearshift program ensures that the available engine output can be utilised to the full extent in this driving situation. Frequent up and downshifts, i.e. frequent, fast successive gearshifts between two adjacent gears, are reduced to a minimum. A time delay is programmed to avoid abrupt gearshifts.


The information from the cruise control (GR) control unit to the transmission control unit flows via a serial interface. Data are transferred on the one-wire line at a rate of approx. 25 Baud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale autor tematu napisał, że to jest druga skrzynia i drugi sterownik i te same problemy. Dawca skrzyni nie miał tych błędów więc obstawiam, że problem leży w elektryce poza skrzynią.

fakt, przeoczylem to....

czyli sprowadza sie wszystko do szukania w aucie przyczyny (tak jak zreszta napisalem) .....

tak mi przyszlo do glowy.... a bezpieczniki, sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jakaś inna numeracja.


Tylko w sterowniku DME 7.2 do silnika M62 występuje taki błąd

102 Multifunction Steering Wheel Signal

więc to by się zgadzało.


Może ten temat coś pomoże

https://www.bimmerfest.com/threads/multifunctional-steering-wheel-buttons-not-working.1424667/

Moje trochę nieudolne tłumaczenie - "Dla auta po 9/96 sygnały z przycisków tempomatu są przekazywane do modułu tempomatu (Cruise Control Module), albo do DME (!) poprzez osobne łącze z MFL"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.