Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem z ładowaniem ciąg dalszy. Borykam sie z brakiem ładowania w e90lci 318d. Wymieniony aku na nowy, 95ah Varta agm, wszystko zaadoptowane jednak w btoolu pojemność została na 91ah. Komputerem do dignostyki ogólnej gość od akumulatora też nie dał rady zmienić zostało 91ah. Koło pasowe wymienione na nowe, moje akurat kończyło żywot, alternator wymieniony na używany podobno sprawny… miałem w swoim dać nowy regulator, jednak kupiłem używany… klema ibs założona już 3. Po skasowaniu jej błędu sutuacja podobna. Ładowanie jest dziwne najczęściej 13.7-13.8a są momenty że podczas jazdy spada do mniej jak 12. Co ciekawe jadąc z górki na puszczonym gazie dochodzi do 14.3-14.5. Przegazówka na jałowym zamiast podwyższać napięcie to je obniża. Rolki napinacza wydają sie być okej, koło pasowe jak wyżej nowe i nowy pasek. Przy alternatorze przeczyszczone styki i dokręcone, klemy bez luzu, czysty przewód do rozrusznika, masy na karoserii w komorze wyglądały okej. Może sie okazać że na stole altek jest w dobrej kondycji, to co w takim razie dzieje sie w moim przypadku ? Przebicie jakieś, masa w bagażniku w nadkolu ? Tam nie wiem zbytnio jak sie dostać. Brak komunikacji w jakiś modułach, przez co dają za niskie napięcie które alternator ma wytworzyć ? Nie wiem już sam, tak jeździć raczej nie ma sensu ze względu na możliwość popsucia nowego aku, albo strceniu prądu zupełnie podczas jazdy. Wskazania podane wyżej sprawdzane w ukrytym menu podczas postoju/jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No widzisz, klania sie brak zrozumienia systemu... Juz wyjasniam: z autem masz wszystko w porzadku, e90lci ma system odzyskiwania energii, jak dodajesz gazu ladowanie, zaleznie od stanu aku (sprawdzane jest to przez ibs), spada do zera, jak odejmujesz gazu, odzyskiwana jest energia w postaci obciazenia alternatora, czyli auto jest ladowane, podczas normalnej jazdy, ibs sprawdza, raz laduje slabym pradem raz wcale itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze, że specjaliście nie udało się ustawić 95Ah. Mam nadzieję, że nie skasował Cię za podłączenie kabelka.

Poza tym, na zimę na pewno przyda się nowa bateria.

Co skłoniło Cię do działań w tym temacie?

spacer.png

Opublikowano
O zmianie baterii pomyślałem najpierw, jak po teście obciążeniowym z 850 rozruchu zostało ok 620 i nie trzymał na postoju poza autem nawet 12.1. Nie skasował mnie za adaptacje, mógłbym to zrobić sam ale też nie mogłem zakodować nic innego jak bimmercodem 90ah agm. Tak zostawiłem, w bimmertool pokazuje 91ah i po zgaszeniu zostaje ok 85-88%. Tematem zainteresowałem sie w momencie jak po chwili zostawienia auta z otwartymi drzwiami aku padł zupełnie (ten stary, wątpliwej jakości maxgear). Podładowany starczył na tydzień, za którymś razem podobnie, nie udało mi sie już auta odpalić. Wtedy zwróciłem uwage na to czy podczas jazdy akumulator jest faktycznie odpowiednio doładowywane…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.