Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pilne pytanie wie ktos może jaka jest grubośc fabryczna lakieru w bmw f20? sprzedający przysłał mi zdjęcia z miernikiem i drzwi które są w oryginalne niby pokazuje 50 mikronów a tam gdzie była naprawa z tyłu 100/110mikronów to są pomiary każdy element w jednymi miejscu.Ale czy faktycznie f20 może mieć 50mikronów na drzwiach? a zaś naprawa to 110? i drugie pytanie czy jeśli z tyłu był malowany tylny błonik i posiada on grubość 100/110mikronów to moze być już szpachla? pytam bo nie wiem jak odnieść się do tych 50 mikronów na drzwiach bo wtedy by wychodziło jak np w innym aucie 120ori a 180 druga warstwa ale wtedy cała f20 musiała by mieć lakier oryginalny w 50-70mikronów żeby 110 uznać za drugi
Opublikowano
Być może całe auto było polerowane, dlatego jest tylko 50 mikronów. Tam gdzie jest „grubiej”, ktoś po uszkodzeniu przywrócił do fabrycznej normy. Szpachla to 250-300 i więcej…
Opublikowano

250-300 to drugi raz malowane

szpachla to dużo większe wartości

Opublikowano
Raczej obstawiam nieskalibrowany miernik lub źle skalibrowany. 50 mikronów po polerowaniu-raczej nie ma opcji. To już po bezbarwnym by było raczej lub byłoby widać wyplamienia na lakierze. Fabryczne powłoki na bmw wahają się pomiędzy 90-150mikronów. 160-180 też już widziałem.Oczywiście trzeba umieć czytać wyniki.I oczywiście zdarzają się odstępstwa od reguły. Jak całe auto jest w wartościach ok.200-250 to można podejrzewać drugą warstwę lakieru w fabryce. Jak na paru elementach to druga warstwa. Szpachla raczej od 300 w górę. Oczywiście auta po większych szkodach też mogą mieć fabryczne grubości-wystarczy, że naprawa była robiona w serwisie na ori częściach. Wtedy warto zajrzeć na słupki itp. Mierzyłem kiedyś jedynkę gdzie na drzwiach było pod 150-170 z tego co pamiętam, a na słupku środkowym pow.200, w maksie 400....
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam. Fabrycznie 120-130 na zewnetrznych elementach, wewnetrzne potrafia miec troche mniej, okolo 90. Moze handlarz ma miernik skalibrowany "pod klienta" zeby malowane sie miescily w niskich wartosciach. :)


Oczywiscie sie zdarza, ze w fabryce tez cos jest poprawione i moze byc grubiej, ale to juz rzadko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.