Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od 3 miesięcy, mianowicie m550d czyli n57 na 3 turbinach, auto po nocy postoju odpala od strzała i chodzi prawidło, po ok.5-7 sekundach zaczyna świrować i nie równo pracuje przez ok. 30 sekund, po czym pracuje znowu wzorowo i już nie ma problemu do końca dnia. Następnego dnia znowu to samo. Komputer nie wykazuje błędów, wtryski sprawdzone, świece, egr również. Problem jest tylko po odpaleniu załkowicie zimnego silnika, obroty wahają się o ok.100-200. Czy ktoś ma jakiś pomyśł? Z góry dziękuję
Opublikowano

Sprawdź kompresje na cylindrach... Obstawiam że któryś tłok nie domaga albo co gorsza "uszkodzony" cylinder?

To sprawdzenie powie Tobie w jakiej kondycji masz silnik, co niekoniecznie komputer pokaże...

Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia i najlepiej pogadaj z dobrym mechanikiem w uznanym warsztacie zajmującym się BMW.

Bardzo fajny silnik ale również bardzo problematyczny. A każde zaniedbanie niesie za sobą jeszcze większe konsekwencje również finansowe.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
Kompresja była sprawdzona, zapomniałem dodać, ale dzięki za podpowiedź. Ponadto nowy kolektor z klapami. Nie mam już do tego mocy i mechanicy też rozkładają ręce, a metodą wymiany wszystkiego bez diagnozy to też nLie tędy droga :(
Opublikowano
Nie ubywa, wszystko jest w normie. Może faktycznie coś egr szwankuje, jeszcze słyszałem,że świece jak są w gorszej kondycji też są takie objawy. Sprawdzę jedno i drugie j dam znać. Dzięki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To na pewno nie jest hydro ani egr, moze swiece, moze. W tym silniku podstawa to sprawdzic bledy oraz korekcje wtryskow na zimnym.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Badzmy dorosli, rozmawiamy o naprawach, nie druciarstwie (egr off).
Opublikowano
Jeżeli nie dorosłeś do tego, że system EGR to zło konieczne pomagające silnikowi szybciej odejść, to Twoja sprawa. Ja nie pozwole aby jakikolwiek z moich diesli zjadał własne spaliny i syfił sobie dolot. Każdy robi jak uważa. Więc nazywaj to sobie jak chcesz... Podam Ci przykład: F30 z wyłączonym EGRem tuż po wyjechaniu z salonu nalatało ponad 600tys km bez najnmniejszych problemów z kolektorem ssącym, klapami, DPFem, zjadaniem płynu i pożarem....Dolot bez grama sadzy jak i głowica po stronie ssącej. Nie zamierzam brnąć dalej w dyskusje z Tobą, więc daruj sobie kolejne komentarze nie wnoszące nic do tematu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doroslem juz dawno, wiekowo oraz wiekowo technicznie, bez takich tu. Ty mozesz sobie nazywac to jak chcesz, dla mnie to druciarstwo, dodatkowo, nie legalne i pogarszajace prace zimnego silnika. Podam ci przyklad: f30 z egr itp itd 500tys,kolektor z lekkim osadem.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dla potomnych, rozmawiałem z właścicielem i pomogła wymiana EGR. Nie udało mi się tylko uzyskać informacji jak do tego doszedł, komputer nie pokazywał problemu.
Opublikowano
Hej hej tak jak kolega wspomniał, winowajcą był zawór egr. Wymieniłem w ciemno i się udało, mam wrażenie, że auto też lepiej się zbiera. Zawór 450zł borgwarner czy jakoś tak. Pozdo
Opublikowano
Miałem to samo, u mnie jednak konieczna wymiana jak u Ciebie EGR i jeszcze doszła chłodniczka.
Opublikowano
Miałem to samo, u mnie jednak konieczna wymiana jak u Ciebie EGR i jeszcze doszła chłodniczka.

 

Jak do tego doszedłeś?

Opublikowano
Objawy wskazywały na EGR, do tego chłodniczka i egr i tak wymagał wymiany, bo był od nowości. A wiadomo, stara chłodniczka i egr plus nagar = pożar. Po wymianie jak ręką odjął.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.