Skocz do zawartości

F11(lift) - 525 xd - wibruje na wolnych obrotach


jefersonjoe

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Posiadam auto f11/525xd 2014 - 160 tys przebieg. Samochod na wolnych obrotach ( niezalenie jaki bieg ) wibruje. Czuc to na kierownicy i na fotelach, ale rowniez na calym aucie.

Nie mam porownania z innymi samochodami ale wydaje mi sie ze silnik dosc mocno wibruje w czasie pracy - dotykajac pokrywy to az zdziwilem sie jak kiepska kulture pracy ma ten silnik ( chyba ze ten typ tak ma ).

W aucie wymieniony jest rozrzad, wtryski sprawdzone i sa ok, wymienione poduszki pod silnikiem, poduszki mostu z tylu. Wymienione wszystkie oleje ( skrzynia, xdrive, silnik ). Wydaje mi sie ,ze amplituda wibracji odpowiada temu jak kreci sie kolo pasowe. Niewiem co dalej robic, od czego zaczac diagnoze. Moze jest ktos na slasku kto mogl by sie spotkac zebym porownal jak powinno pracowac auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=319180


14 stron na ten temat, sam obecnie też z tym walczę, choć u mnie wibracje są tylko na zimnym, co ciekawe - mogę przejechać tylko powiedzmy 5km, zatrzymać się pod sklepem gdy dalej jeszcze trzęsie bo przecież ledwo się zaczął grzać, a po godzinie gdy wracam ze sklepu to już trzęsie mniej, zupełnie jakby ciepło z cylindrów rozeszło się bardziej po całym silniku przez tą godzinę i to ma w moim przypadku duze znaczenie.

W skócie dla Ciebie w kolejności w jakiej często ludzie próbują rozwiązać problem:

-poduszki - podobno w niektórych przypadkach dopiero oryginały rozwiązują problem, ja mam nowe zamienniki i szczerze to dość mocno czuć jak silnik się na nich buja podczas "przygazówki" więc niedlugo zmieniam na oryginały

-węże podciśnienia

-koło pasowe

-wtryski (to rzadziej)

-rozrząd (jeszcze rzadziej)


Ciekawostka - to jak wizualnie silnik się trzęsie jak sobie na niego patrzysz po otworzeniu maski nijak się ma do drgań. W moim poprzednim F11 tak cholernie drżał silnik i pokrywa że na początku się bałem czy to tak powinno być, jednak NIGDY nie było czuć w kabinie drgań. W moim obecnym F11 silnik wizualnie drży mniej, natomiast bardziej czuć w środku. Tu na logikę właśnie można wywnioskować że to poduchy - gdy są za miękkie to "pochłaniają" większą część drżenia silnika, wtedy on sam mniej wibruje ale bardziej poduchy przekazują drgania na budę. I odwrotnie - gdy poduszki są twardsze lecz bardziej sprężyste to sam silnik bardziej lata ale drgania są odizolowane od reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem wszystkie watki polskie / angielskie i powodow moze byc milion. Poduszki mam nowe oryginaly. Poki co sklaniam sie do przetestowania dwoch rzeczy, DPF i kolo pasowe. Macie jakies pomysly jak to sprawdzic ?

Niewiem czy jest serwis ktory poprostu bierze auto i po kolei weryfikuje kolejne rzeczy zamiast wsadzac nowe czesci i liczac na poprawe. Dzis odebralem auto zony z naprawy ( miala stluczke ) i kilka razy po zatrzymaniu sprawdzalem czy silnik jest uruchomiony bo tak aksamitnie chodzi( auto starsze, innej klasy, wiekszy przebieg - mimo ze mam je z salonu). C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Wymieniłam, poduszki silnika, podporę skrzyni, podporę wału i resztę gum, koło pasowe, dpf wyczyszczony i dokręcony, bo latał. Teraz niezależnie czy zimny czy ciepły jest miodzio, nic nie wibruje :). Ogólnie posprawdzał bym, czy wszystko jest na swoim miejscu, każdy luz, może powodować wibracje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.