Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opis działania



Wewnętrzny mikrokontroler steruje funkcjami syreny i czujnika przechyłu.


Syrena posiada wewnętrzne zasilanie napięciowe (baterie), a także monitoruje zasilanie z akumulatora pojazdu. W rezultacie alarm dźwiękowy może zostać wyemitowany w przypadku sabotażu linii zasilającej syreny. Syrena monitoruje również lokalną sieć kontrolera lokalnego (lokalna magistrala sieciowa). Syrena uruchamia również alarm, jeśli ta linia zostanie przecięta.


Ponieważ syrena działa niezależnie od akumulatora pojazdu, zawiera własne akumulatory (syrena zasilania awaryjnego). Baterie nie nadają się do ponownego ładowania (żywotność co najmniej 10 lat lub 300 autonomicznych aktywacji alarmów). Syrena posiada głośnik o zakresie częstotliwości od 1900 do 2800 herców (Hz).


Jeżeli akumulator stale się rozładowuje iw rezultacie napięcie pojazdu spada o 0,5 V/godz. do 3 V (np. długi okres unieruchomienia pojazdu), syrena nie wyzwala alarmu.


Jeśli syrena jest w trybie dezaktywacji i nie ma zewnętrznego zasilania, baterie wewnętrzne są przełączane na minimalny pobór mocy. Pobór mocy w tym przypadku nie przekracza 25 mikroamperów. Po ponownym podłączeniu akumulatora pojazdu syrena powraca do normalnego poziomu zużycia energii.


Syrena wykrywa zmianę polaryzacji w przypadku zewnętrznego uruchomienia i zapisuje to w swojej pamięci informacyjnej. Pamięć informacji, podobnie jak pamięć alarmów, można odczytać za pomocą systemu diagnostycznego.


Czujnik przechyłu monitoruje poziomą pozycję pojazdu (monitorowanie przechyłu pojazdu w kierunku wzdłużnym i poprzecznym). Sygnał czujnika przechyłu jest oceniany w syrenie przez mikrokontroler. Jeśli czujnik przechyłu wykryje zmianę nachylenia pojazdu, sygnał jest wysyłany do centrum funkcji dachu (FZD). Dachowe centrum funkcyjne (FZD) wyzwala wówczas alarm DWA. Wykrywa podniesiony pojazd, na przykład w celu kradzieży kół lub odholowania pojazdu.


Pozycja zaparkowanego pojazdu jest zapamiętywana na podstawie aktualnego kąta wzdłużnego i poprzecznego. Czujnik przechyłu regularnie sprawdza nowe kąty wzdłużne i poprzeczne. W przypadku przekroczenia progu alarmowego do centrali FZD wysyłany jest komunikat. Po pierwszym alarmie próg alarmowy jest obniżany, co prowadzi do szybszej aktywacji drugiego alarmu.


Algorytm czujnika przechyłu ma na celu zapobieganie fałszywym alarmom, nawet jeśli pojazd jest mocno kołysany.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jak nikt nie ma lepszego pomysły to ja bym najpierw sprawdził błędy może będzie coś ciekawego, a potem zobaczył czy wiązka od alarmu nie jest przegnita. Syrena alarmu jest pod zderzakiem poniżej wlewu paliwa.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.