Skocz do zawartości

M54 nie pracuje pierwszy cylinder, uszkodzony zawór


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Hej ludziska, mam problem i chyba poważny. Silnik M54B22. Na autostradzie dynamicznie przyspieszam i nagle szarpniecie i nieznaczna utrata mocy, mimo to auto bez problemu szło dalej nawet 140 km/h (niestety musiałem gnać). Kiedyś jak świeca padła na pierwszym cylindrze to straciłem sporo wiecej mocy. W domu INPA teraz pokazała max korektę na tym samym (!) 1 cyl. Niestety tym razem wymiana świecy/fajki nie pomogła. Cylinder nie pali. Pojawił sie nowy krótki, rytmicznie syczący dźwięk, jakby powietrze uciekało wlasnie w okolicach 1 cylindra. Kompresji jeszcze nie sprawdziłem. Oględziny pokazują jakieś pocenie w okolicy uszczelki ale przedmuchu nie wyczuwam. Generalnie auto ładnie sie zbierało, chociaż czasami zdarzały mu sie krótkotrwałe pojedyncze drgawki. Przedmuch uszczelki na zewnątrz? Rozleciał sie jakiś pierścień na tłoku, zawór na cylindrze nie trzyma? Edytowane przez maroFX
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po przeczytaniu problemu, proponuję zjechać do pierwszego lepszego warsztatu na diagnostykę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierz kompresję, możliwe że zawór się wypalił.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

kompresja zmierzona. kolejno cyl 1-6: 2 13.5 14 14 14 13.5 bara. Zrzuciłem głowice i znalazłem ukruszony zawór wylotowy. Pytanie teraz, z jakiego powodu ukruszył sie zawór? Przegrzany? Oderwał sie duży kawał nagaru i wlazł nieszczęśliwie pod zamykający sie zawór? Zaraz dorobię sobie narzędzie i go wyciagnę.

Poza tym silnik mocno zabrudzony, grube czarne nagary. W wylocie pierwszego cylindra widać sporo mokrego nalotu (olej?). Trudno powiedzieć którędy olej dostawał sie do cylindra bo na uszczelce były zacieki z magistrali. Zaskakująco za to wygląda powierzchnia pierwszego tłoka tłoka, jakby ktoś ją wyczyścił. Paliwo czy olej tak zadziałały?

Gładzie wyglądają ładnie, żadnych śladów zatarć.

b86da876a160a776.jpg

8fa81e561a71b08a.jpg

fc610f1ff41f6575.jpg

b3da13f01bc5666e.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest wypalony zawór, przyczyny bym szukał w pierwszym wtryskiwaczu, albo gazie o ile jest. Warto wyciągnąć pierwszy tłok i sprawdzić stan pierścieni. Wymień zawór i po sprawie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawieź głowicę do szlifu i powiedź żeby sprawdzili dokładnie gniazdo zaworowe, miałem kiedyś przypadek, to był chyba Nissan Stanza, w gniazdo zaworowe wbiło się jakieś ciało obce, albo pod wpływem zużycia wyklepało się, i dotykając palcem, było czuć że coś w tej przylgni siedzi, finał był taki jak u Ciebie, ukruszył się zawór, uderzając cały czas w to twarde miejsce, czasami takie akcje się zdarzają..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystkie gniazda zaworowe przeglądałem i pod lupą szukałem ciał obcych, ale gniazdo czyste. W głowicy miedzy zaworami (tam gdzie jest płaski fragment) znalazłem jakiś maleńki wbity fragment czegoś. Nie do zidentyfikowania niestety. Wszystkie zawory wylotowe były zarośnięte czarnym syfem. Wyczyściłem je i zrobiłem docieranie gniazd pasta Reintz'a. Przy okazji zmierzyłem owalizację cylindrów i jest 0.01mm, więc prawie fabryka. Zero rys na gładziach, żadnych pęknięć.

Po złożeniu pierwszy tłok miał już kompresje, ale po podaniu powietrza pod ciśnieniem było słychać, że gdzieś pomału ucieka. Kapnąłem trochę oleju na tłok, odczekałem i pod ciśnieniem wyraźnie było teraz słychać taki cichy "siorbiący" dźwięk. Wydaje mi się, ze pierścienie mogły sie zapiec, albo są mocniej zużyte niż na pozostałych tłokach.


update: silnik złożony i działa jak dawniej, a nawet lepiej. Nowa odma (znalazłem dwie nieszczelności), Skorygowane ustawienie rozrządu i Vanosów. Kompresja zimnego silnika jest trochę mniejsza ale równe 12barów wszędzie. Poczekam na ułożenie zaworów na nowo i jeszcze raz sprawdzę.

a703719bb4f2b276gen.jpg

b53d538dc364e964med.jpg

f78b2140307adb5agen.jpg

986f616441b0693dgen.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.