Skocz do zawartości

[F48 '16 18d] Podwyższone zużycie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Jakiś czas temu zaczął pojawiać mi się komunikat o podwyższonym zużyciu akumulatora lub drugi - akumulator silnie rozładowany. Jeździłem tak mniej niż pół roku, doładowując akumulator co weekend, jednak pewnego razu autko już się po prostu nie uruchomiło. Wymieniłem akumulator na nowy, zamiennik Varty w lipcu. Wczoraj niefajny komunikat pojawił się znowu. Napięcie na aku 12,8V, napięcie na alternatorze na biegu jałowym przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,33V. Akt podłączyłem pod ładowarkę Bosch C3 (tej do AGMów) - w niecałe 20 minut przeszła cały cykl, z czego można rozumieć, iż aku wcale nie był rozładowany.


Co z tym dalej zrobić? Moje podejrzenie jest na:

- alternator - być może zaczyna działać niesprawnie przy większych prędkościach obrotowych? Nie bardzo jest jak to sprawdzić...

- któryś z elementów systemu nie usypia się lub wybudza się niepotrzebnie pobierając energię z aku - pewnie komputer sobie porównuje jakieś wartości od ostatnie włączenia zapłonu i zgłasza błąd, jednak to również jest trudne do sprawdzenia


Wymieniać alternator na ślepo to drogie rozwiązanie (najtaniej znalazłem za 950zł, do tego robocizna). Wszelkie pomysły mile widziane :)

Opublikowano
Zakodowales nowy aku?

Tak. rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, to w interfejsie nazywało się "Adaptacja". Spróbujemy jeszcze zrobić to raz, tym razem interfejsem Boscha.

Opublikowano
Do bmw tylko ista.... Ewentualnie mogę polecić aplikacje na telefon bimmer tool do tego kupujesz elm327 za 60 zł i sam możesz ogarnąć temat za kodowania aku. A czasem nie masz drugiego akumulatora pod maską koło podszybia?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zrób po prostu programową wymianę akumulatora.
Opublikowano
Zrób po prostu programową wymianę akumulatora.

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli? Jeśli chodzi o zaprogramowanie po wymianie, to zostało zrobione. Wczoraj sprawdziliśmy jeszcze innym interfejsem i odczytał poprawnie - tj. jest zapisana wymiana ku przy przebiegu kiedy to nastąpiło, więc jest okej. (co ciekawe, wymiana akumulatora inną pojemność wymaga połączenia pass-through :) ).


Niestety dla mnie, interfejs odczytał błędy, których poprzedni nie widział:

- 2A9100 Komunikacja z komponentem ; Brak komunikacji

- 2A0D00 prądnica; Brak komunikacji


Sprawdzę czy nie ma gdzieś luzów na przewodzie kontrolnym akumulatora (ten cienki przewód, zapomniałem jego nazwy). Być może coś przy alternatorze się poluzowało, ale jednak myślę, że po prostu padł sterownik przy alternatorze i nie komunikuje się z komputerem. Nie widziałem nigdzie możliwości kupna samego sterownika, a jedynie cały alternator...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.