Skocz do zawartości

F11 520d problem z zapłonem


DayZajarac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Proszę Państwa przeszukałem forum i niestety nie znalazłem podobnego problemu dlatego założyłem ten wątek by się doradzić. Do rzeczy.

W pojeździe został wymieniony blok silnika. Przy okazji zrobiony rozrząd, pompa oleju, zregenerowana turbina, wszystkie uszczelnienia. Kompletny silnik niemal jak nowy.

Po skończonej robocie 50km próbnych jazd i wszystko w porządku się wydawało. Mieszkam za granicą i auto przebyło bezproblemowo tysiąc km, robiąc przystanki, gasząc u odpalając silnik bez najmniejszych problemów. Po dojechaniu do celu auto stało całą noc pod blokiem. W południe następnego dnia chciałem odwieźć siostre w jej miejsce docelowe i stało się coś dziwnego. Wcisnąłem START włączył się zapłon, ustawiłem sobie radio, wciskam hamulec by odpalić silnik i auto mi zgłupiało. By się nie rozpisywać wysylam link do YT:




Padło mi oprogramowanie i pozostaje pomoc ASO? Zaznaczam że jestem aktualnie za granicą a z pojazdem nie da się nic zrobić, przemieścić się da tylko na platformie. Podpiąłem od znajomego komputer ale nie był w stanie zwykłym usunąć 4 błędów. Zdjęcie błędów na końcu. Jestem laikiem nie znam się i przepraszam za haotyczne opisanie.Pozdrawiam!


IMG-20220911-151132.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz odczytać błędy ze wszystkich sterowników? Zwłaszcza czy możesz odczytać coś ze sterownika silnika (DDE).

Wygląda na błędy komunikacji. Chociaż jak by były problemy z komunikacją to bym się spodziewał więcej błędów (a może jest więcej tylko ten tester nie ogarnia?). Sprawdź czy kable nie są uszkodzone. Masz może kuny w okolicy?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów było więcej tylko ten koleś co podjechał z komputerem zdarzył nacisnąć by usunąć wszystko nim mu powiedziałem że chce zdjęcie zrobić.

A było ich dość sporo z tego co się orientuję ok. 20.

Kable od akumulatora sprawdziłem i wyczyściłem choć nie było na klemrach jakiegoś nagaru dużego. Próbowaliśmy też z kolegą podłączyć się kablami pod maską by dać jej prąd bezpośrednio lecz z żadnym skutkiem. Problemy te same auto jakby myślało po naciśnięciu start, że silnik już chodzi widać to na filmie na jednym komunikacie.

Jestem za granicą i nie mam praktycznie kontaktu do żadnego specjalisty, a że mieszkam w bloku to i narzędzi.

Zwierzyna raczej to nie była. Dość spora mieścina a lasy daleko. Nigdy z tym nie miałem tu problemu a samochód posiada kompletne osłony.

Będzie to problem oprogramowania i bez systemu BMW się nie obejdzie? Czy może to być problem, no nie wiem.. poluzowanie jakiejś wtyczki? Nie wiem co robić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobną choinkę błędów miałem przy awarii bezpiecznika ABSu (nr2).

Jednak mogłem wtedy odpalić i normalnie jeździć.

Nie zaszkodzi sprawdzić.

 


Podążyłem tą radą i przebadałem wszystkie bezpieczniki w bagażniku i w schowku na rękawiczki(niech gęś kopnie projektanta).

Po morderczej walce odkryłem przepalony bezpiecznik nr. 38(40A). Udało mi się dostać na szybko nowy i po podłączeniu wszystkie błędy zniknęły, wyświetlacze działały normalnie. Euforia nie trwała długo, nacisnąłem hamulec, wciskam START i zrobiło się to samo co wcześniej. Więc podejrzewam, że gdzieś mam przebicie. Tylko gdzie zacząć szukać problemu? Rozrusznik? Pozostaje mi zapewne załatwienie lawety i szukanie elektromechanika, ale na szczęście mam już jakiś punkt zaczepny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten bezpiecznik zabezpiecza - system dostępu do samochodu A16.

Dodatkowo ten moduł jest zabezpieczony jeszcze bezpiecznikiem F54........5A.


F6469Vyb



Ten moduł zasila kilka odbiorników.......


S21

L0QglRPx


E22

CTU2HY6b


E84

CVFymI1N


S25, S3

FEraHkmb


A19

CV3sYJMd


B207

FEcBuQYN


S63, A71

FEfIi0gU


A92

1VnYsiDrqv





_________________________________________________________







Co ja bym zrobił na samym początku ? Sprawdził przewód zasilający X2025 rozrusznik....M6510


1VnYmydx1G


Jak leci przewód od modułu A16 do samego rozrusznika???


- A16 , kość A16*1B , pin nr.22 , kol przewodu czarny

F6469Vyb

CV8DktGv


- kość X13*2B , pin nr.2 , kol przewodu wchodzącego czarny/wychodzącego w stronę rozrusznika czarno - żółty.

1VnYh5C1vP

CV1oREN2



- przewód wpada do rozrusznika do kości X2025.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Udało się rozwiązać problem- samochód jeździ.


Problem był w Module komfortu znajdującego się pod kierownicą. Udało mi się znaleźć elektromechanika co mi to ogarnął, ale szczegółów dokładnie nie znam.

Tak więc nie był to problem z zapłonem ani kablami, wszystko było w porządku, należało zaprogramować i wymienić wadliwą część modułu. Podobno pojawiło się przez to błędy w dwóch innych modułach, bo usterka pociągnęła za sobą resztę. Aktualnie na modułach wszystko na zielono i mam nadzieję że już tak zostanie. Dziękuję za pomoc pozdrawiam!


[Edit]

Zapomniałem wspomnieć, że wymiana bloku nie miała nic wspólnego z problemem i wszystko zostało przeprowadzone książkowo(miałem pecha po prostu).auto udało się awaryjnie odpalić i obyło się bez lawety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam!

Udało się rozwiązać problem- samochód jeździ.


Problem był w Module komfortu znajdującego się pod kierownicą. Udało mi się znaleźć elektromechanika co mi to ogarnął, ale szczegółów dokładnie nie znam.

Tak więc nie był to problem z zapłonem ani kablami, wszystko było w porządku, należało zaprogramować i wymienić wadliwą część modułu. Podobno pojawiło się przez to błędy w dwóch innych modułach, bo usterka pociągnęła za sobą resztę. Aktualnie na modułach wszystko na zielono i mam nadzieję że już tak zostanie. Dziękuję za pomoc pozdrawiam!


[Edit]

Zapomniałem wspomnieć, że wymiana bloku nie miała nic wspólnego z problemem i wszystko zostało przeprowadzone książkowo(miałem pecha po prostu).auto udało się awaryjnie odpalić i obyło się bez lawety.

 

Fajnie, że działa, aczkolwiek to co opisałeś nie ma sensu. :)) BMW nie ma modułu komfortu, a tym bardziej ciężka jest wymiana jakieś części modułu. Szkoda, że nie znasz dokładniejszych detali, bo na przyszłość mogłoby to komuś pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.