Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem drużyna. Kupiłem bunie, polatalem dwa miechy i w pewnym momencie bach - nie pali na wszystkie baniaki. Kupiłem kompa Autoscan rs600, dziś podpiąłem i wychodzi błąd 55c3 vtg. Ktoś wie co może nie działać ?


Dodatkowo pokazało się że nie pali na 3 garze, błąd odczytu przepływomierza + którejś sondy. Jakby tego było mało to skrzynia (automat) faluje obrotami przy 2tys obrotów ( głównie podczas zmiany z 3 na 4 bieg ), a o przecieku wody podczas ulewy do bagola i Aku już nie wspomnę. Więc drugie pytanie, czy jest sens cisnąć sprzedawcę o rekojmie?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj na forum Awantura,


jeśli sprzedający udzielił Ci jakiejś specjalnej gwarancji na auto to jasne zwróć się do niego. Normlanie to trochę nie wiem jak by to miało wyglądać, że sprzedający odpowiada dwa miesiące po zakupie za usterki w 15 letnim aucie.


Auto jest fajne ale to nie jest auto do latania i nie przejmowania się. Wymaga sporej opieki na co dzień, co nie jest tanie. Na pierwszy rzut u Ciebie wymieniłbym wszystkie świece i cewkę na tym cylindrze. Błąd VTG to niezależna sprawa, być może skrzynka 4x4 do serwisu.

Opublikowano
Oczywiście pisząc latanie miałem na myśli zwykłą codzienną jazde. W necie wyczytałem że rękojmi można ubiegać się do roku po zakupie samochodu, a dopytuje bo jestem ciekawy czy ktoś miał taki przypadek. Bunia dziś trafiła do mechanika - pochwalę się rezultatem gdy już będzie spowrotem w moich rękach
Opublikowano

Jak udowodnisz komuś że wiedział o usterce i Cię o niej nie poinformował? To jest kilkunastoletni samochód i równie dobrze w każdej chwili coś się może wydarzyć. Poza tym jak się nie dogadasz z poprzednim właścicielem to pozostaje Ci sprawa sądowa na drodze cywilnej. Więc prędzej braknie ropy na ziemi niż coś z tego ugrasz;)


W pierwszej kolejności wymienionym olej w vtg chyba że zrobiłeś to po zakupie. Niestety regeneracja to jakieś 3,5-4tys zł.

To samo w skrzyni. U mnie dodanie obrotów szczególnie na tempomacie oznaczało kończący się konwerter. Co prawda w e84 ale to praktycznie te same auta w innym opanowaniu. Można tak chwilę jeździć ale przy okazji wymiany rozrządu również poleciał konwerter skoro skrzynia była na stole. Części plus olej i filtry to też jakieś 3-4 tys.

Opublikowano
Są niby od tego rzeczoznawcy. Kumpel np kupił Volvo i po 2 latach okazało się że miało skręcony przebieg o jakieś 250tys - sprawę wygrał bez problemów, mimo tego że poprzedni właściciel o kręceniu licznika teoretycznie nie wiedzial

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.