Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w g30 2.0xd przebieg 99tyś, zaczął ubywać płyn chłodniczy. 2 dolewki po poł litra na przestrzeni 3000km. Brak widocznych wycieków, brak uszkodzeń układu chłodzenia, auto nie było rozbierane ani nie miało dzwona. W związku z tym skontaktowałem się z Aso, niestety brak akcji na chłodnice egr, tylko kodowanie sterownika silnika. Mogą odpłatnie sprawdzić chłodnicę, ale nawet jak będzie uszkodzona aso nie wymieni jej za free. Miał ktoś podobny przypadek ?
Opublikowano
Miałem, podobny przypadek, 520d, auto sprowadzone z Holandii na gwarancji, serwisowane w ASO. Pierwsze wezwanie z inicjatywy BMW Polska w ramach akcji serwisowej odnośnie chłodniczki EGR -wynik wszystko ok. Po ok. roku przebieg ok 70tys. płyn zaczyna ubywać, dzwonię do ASO mimo zakończonej akcji serwisowej został podpięty pod zakończoną akcję serwisową, weryfikacja -chłodnica do wymiany. Wymieniono chłodniczkę EGR na koszt BMW w aucie już po gwarancji.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, tylko że Ty miałeś akcję serwisową na ten pojazd i na tą usterkę. U mnie niestety nie ma akcji serwisowej, w piątek mam auto oddać do ASO, zobaczymy jak podejdą do tematu.
Opublikowano
To są zdecydowanie za duże ubytki aby można było je uznać za "naturalne". Jeśli na pewno nie ma wycieku (czasami jest mocno ukryty) to tylko chłodniczka spalin. Poszukaj na kolektorze czujnika MAP, wyjmij i obejrzyj czy sadza na nim jest sucha. Przez otwór włóż np. śrubokręt do kolektora i delikatnie nim pogrzeb. Obejrzyj czy ta sadza także jest sucha. Jeśli sadza jest mokra, to tu jest płyn który znika. Chyba że auto bierze olej, jeździ na krótkich dystansach i ma przedmuchy ze skrzyni korbowej. Zgłoś na piśmie do BMW Polska, będziesz miał dowód gdyby auto się spaliło.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli to chłodnica EGR to ASO wymieni ją za darmo. Auto ma na 100% bezpłatna naprawę...
Opublikowano
Wczoraj w ASO dowiedziałem się, że przy okazji przeglądu olejowego wgrają mi aktualizację oprogramowania, będzie ostrzeżenie w przypadku nagromadzenia sadzy w kolektorze. Zastanawiam się jak to będzie działać. Tak czy owak czujnik MAP zawsze obejrzę, plus oczywiście dokładne sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego.
Opublikowano
Auto po diagnozie,chłodnica EGR do wymiany, BMW się poczuło i będzie to bezkosztowo. Wymienią jak tylko będzie dostępna, jedyny minus że usuną modyfikacje sterownika silnika
  • Moderatorzy
Opublikowano
To i tak lepiej niż spalić auto ;)
Opublikowano
Nie narzekam , a wręcz się cieszę że się podjęli , to 2 auto w rodzinie w którym wymieniają bez problemu mimo że auto po gwarancji.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


Podłączę się do tematu.

Mam 530ixd z 2018 117 tys przebiegu, drugi raz pokazuje mi się niski poziom płynu chłodniczego - pierwszy jakiś 25 tyś temu - dolałem 1 litr płynu chłodniczego bo powiedziano mi w serwisie, że może się zdarzyć, dziś ponownie pokazał się niski poziom.

1. Czy to jest wystarczający ubytek, żeby podejrzewać chłodniczkę EGR ?

2. Czy w 530i też występuje ten problem (jest EGR) ? Czy to coś innego ?

3. Jak sprawdzić akcje serwisowe dla swojego modelu ?

4. Niby już po standardowej gwarancji ale mam wykpioną dodatkową.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Podłączę się do tematu.

Mam 530ixd z 2018 117 tys przebiegu, drugi raz pokazuje mi się niski poziom płynu chłodniczego - pierwszy jakiś 25 tyś temu - dolałem 1 litr płynu chłodniczego bo powiedziano mi w serwisie, że może się zdarzyć, dziś ponownie pokazał się niski poziom.

1. Czy to jest wystarczający ubytek, żeby podejrzewać chłodniczkę EGR ?

2. Czy w 530i też występuje ten problem (jest EGR) ? Czy to coś innego ?

3. Jak sprawdzić akcje serwisowe dla swojego modelu ?

4. Niby już po standardowej gwarancji ale mam wykpioną dodatkową.

Punkt 3. https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html lub podaj VIN.

Opublikowano

podobny przypadek w innym modelu ( ale silniki są takie same) tu akurat X4 2,0 d

ubytek - pierwszy 0,8 l płynu, za miesiąc drugi 1 litr

EGR do wymiany

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Opublikowano
Mam ten sam problem. Od zakupu auta w lutym tego roku dolewany był płyn chłodniczy dwa razy w ASO (niestety nie zapisywali tej informacji w historii serwisowej). Ubywający płyn sam zauważyłem przy kontroli auta przed trasą z Niemiec do Polski. W dwóch przypadkach poziom był poniżej minimum ale system jeszcze nie wyrzucił błędu. Pierwszy raz był dolewany w ASO w PL w maju a drugi raz w Niemczech jakoś w sierpniu. Sprawdzili przy okazji szczelność układu i nic nie znaleźli to i nic nie zrobili, EGRa nie wymienili :duh: Tym razem wpisali to w system więc niedługo sprawdzę znów i jak wyjdzie, że poziom spadł znów do minimum to rozkręcam inbę :twisted:

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Opublikowano
Na to jest non-stop akcja serwisowa. Jak nie ma teraz to zaraz bedzie. U mnie tez byl ten ubytek. Najpierw dolewali i mowili, ze u mnie nie ma akcji. Po 2giej wizycie juz akcja byla i chlodnice i jakies inne elementy EGR wymieniali. Od tego momentu jest wporzadku. Wiec polecam ich za kazdym razem meczyc i nie dolewac samemu plynu. Jak masz mozliwosc, to jak spadnie to jedz do serwisu.
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniona chłodnica EGR zgłoszona przy 95 tys.. wyskoczył komunikat o konieczności dolania zadzwoniłem zapytałem w ASO czy czasem to nie jest ten problem kazali przyjechać i null problem wszystko za free :8)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Przy 100 tys wyskoczył komunikat o niskim stanie płynu,  dolane pół litra.  Temat zgłoszony do ASO przy okazji aktualizacji sterowników DDE . Diagnoza , wycieków nie ma, akcji na wymianę chłodnicy egr nie ma !

Opublikowano

Ale co mam uważać skoro ASO nie widzi problemu, płyn dolany i po kolejnych kilku tys go nie ubywa.  Ponoć weryfikowali chłodnicę egr kamerą, czy do tego powinni do tego spuścić płyn czy nie ? U mnie nie spuszczali....

Z drugiej strony udzielają 15 letniej rękojmi na szkody wtórne z tym związane . 

Ciekawostka , przy programowaniu sterowników zaznaczyli,  że mogą wyskoczyć błędy. Za te usterki ASO nie ponosi odpowiedzialności !!!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak jest zrobiona akcja na aktualizację DDE to w razie problemów z płynem w kolektorze ssącym wyskoczy błąd i zalecenie wizyty w serwisie.

Opublikowano

Pewnikiem to będzie usterka mechaniczna i jej usunięcie będzie płatne...... ?? 

Moim zdaniem wszystkie usterki związane bezpośrednio i pośrednio z wadliwymi chłodnicami agr powinny być usuwane na koszt producenta. Jeżeli zajdzie taka potrzeba trzeba kontaktować się bezposrednio z BMW Polska bo tylko wtedy ASO widzą dopiero problem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.