Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to znowu rozkręcanie się szykuje. Szkoda ze nie spytałem przed wymianą, zrobił bym wszystko za jednym zamachem. Sterownik sprawdziłem multimetrem przed montażem i stary nie miał rezystancji na dwóch pinach od świec. To mnie zmyliło że wina leży w 100% po stronie sterownika świec. Chodź kostka nie wyglądała na zmeconą życiem. Dziś rano sprawdzałem jeszcze błędy w nadziei że przez noc samo się naprawiło :roll: i pojawił się dodatkowo błąd 243700 coś od podgrzewania paliwa. To nie jest przypadkiem na tej samej linii? No i nutruje mnie czy jest jakiś bezpiecznik pilnujący całej linii
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

243700


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Komunikat LIN informuje, że jednostka sterująca podgrzewaniem wykryła usterkę połączenia masowego między jednostką sterującą podgrzewaniem a elementami żarowymi.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Komunikat LIN wysyłany jest co 500 ms

Napięcie centrali: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1200 ms


Plan serwisowy

Sprawdź połączenie masowe na jednostce sterującej podgrzewaniem i na silniku.

Jeśli usterka wystąpi ponownie: Wymień sterownik podgrzewania.


Najprawdopodobniej masz źle przykręcony przekaźnik świec żarowych , miejsce styku oczyść i odtłuść....?

Siła dokręcenia 5Nm ( dla śruby M6 - 8Nm ).


_________________________________________________________



Linia komunikacyjna LIN nie ma bezpiecznika.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Komunikat LIN informuje, że jednostka sterująca podgrzewaniem wykryła usterkę połączenia masowego między jednostką sterującą podgrzewaniem a elementami żarowymi.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Komunikat LIN wysyłany jest co 500 ms

Napięcie centrali: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala





Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1200 ms


Plan serwisowy

Sprawdź połączenie masowe na jednostce sterującej podgrzewaniem i na silniku.

Jeśli usterka wystąpi ponownie: Wymień sterownik podgrzewania.


Najprawdopodobniej masz źle przykręcony przekaźnik świec żarowych , miejsce styku oczyść i odtłuść....?

Siła dokręcenia 5Nm ( dla śruby M6 - 8Nm ).


_________________________________________________________



Linia komunikacyjna LIN nie ma bezpiecznika.

 


Tutaj piszesz o tym drugim błędzie 243700 czy 28CE00? Bo jak dobrze sprawdziłem to ten 243700 dotyczy podgrzewacza paliwa. Jak się mylę to mnie popraw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozkodowałem ci błąd , który podałeś w swoim ostatnim opisie. Zwróć uwagę na element , do którego jest przykręcony przekaźnik ( Mocowanie do pompy wysokociśnieniowej , część nr.4 ) czy on czasem nie jest źle dokręcony.


G66eZwQ9



To ,że opis błędu mówi o złej masie to nie znaczy w 100% ,że tak jest. Ma pierwszy rzut oka sam bym tam zajrzał zgodnie z opisem błędu.


Nie pamiętam w jakim to modelu auta ale przy wymianie przekaźnika świec rekomenduje się wymianę przewodów od zasilania przekaźnika po przewody od świec żarowych. Oczywiście nie mówię, że u ciebie też tak trzeba.

Jest szansa że naruszony przewód magistrali LIN źle interpretuje działanie przekaźnika?

Piszę to tobie i innym, jeśli chodzi o diagnozę elektryczną wszystko jest możliwe.

Opublikowano
Ok sprawdzę te mocowanie. Chodź wydaje mi się że uchwyt sztywno siedział na swoim miejscu. Ta szeroka kostka miała dość małe pole manewru podejrzewam że tam gdzieś może być jakieś przetarcie bo nie mogłem tego dokładnie obejrzec bez zdiecia kolektora. Masowanie samego modułu można prosto sprawdzić multimetrem mierząc rezystancje między śrubą mocującą moduł a głowicą silnika. No chyba że aluminiowa podstawa modułu jest zabezpieczona przed utlenianiem jakąś farbą wtedy za kłamie wynik. W tygodniu pewnie nie będę miał czasu dopiero w sobotę się tym zajmę, dobrze że jeszcze mrozów nie ma. Pytanie na marginesie bo po wymianie zauważyłem że silnik jak by szybciej się nagrzewał-czy możliwe jest żeby moduł działał przy jednoczesnym pojawianiu się błędów? Wydaje mi się że ten błąd miałem już dawno a napewno przez ubiegłą zimę gdy pojawiał mi się komunikat o grzaniu świec a auto normalnie odpalało nawet przy 20o stopniowym mrozie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego zaproponuję ci abyś kupił płatną wersję aplikacji BTool na Androida. Ta aplikacja umożliwia ci podgląd aktualnych parametrów, odczyt i kasowanie błędów, kilka funkcji serwisowych i kontrolę wypalania filtra DPF....

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Do tego jak kupiłem adapter bluetooth.....

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208



W tej aplikacji podczas odczytu parametrów rzeczywistych jest podgląd na moc działania świec żarowych.

Jest szansa, że co jakiś czas ułamany przewód ( drgania silnika mogą również poprawić/zepsuć jakość połączenia pinów z konektorami w kości ) ułoży się w dobrej pozycji powodując prawidłową pracę przekaźnika świec żarowych? Błąd może występować w czasie prawidłowej pracy modułu.

Znalazłem jeszcze taką informację......

w przypadku braku komunikacji między DDE a sterownikiem podgrzewania wstępnego spalania na dłużej niż 1 sekundę, na 3 minuty uruchamiane jest tymczasowe rozpalanie. Tutaj jednostka sterująca podgrzewaniem wykorzystuje bezpieczne wartości, aby zapobiec uszkodzeniu systemu podgrzewania.


Auto grzeje ci się szybciej ponieważ świece żarowe wspomagają szybkość nagrzewania się płynu chłodzącego oraz zamknięte żaluzje chłodnicy

Świece działają po wejściu do samochodu gdy temperatura płynu chłodzącego jest poniżej 30°C ( tych zależności jest trochę, jeśli będziesz chciał wiedzieć wszystko to wkleję ci tutaj informacje na ten temat ).

Na pewno świece też pracują po odpaleniu auta , aż płyn uzyska 75°C.

Opublikowano
Kolego zaproponuję ci abyś kupił płatną wersję aplikacji BTool na Androida. Ta aplikacja umożliwia ci podgląd aktualnych parametrów, odczyt i kasowanie błędów, kilka funkcji serwisowych i kontrolę wypalania filtra DPF....

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Do tego jak kupiłem adapter bluetooth.....

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208



W tej aplikacji podczas odczytu parametrów rzeczywistych jest podgląd na moc działania świec żarowych.

Jest szansa, że co jakiś czas ułamany przewód ( drgania silnika mogą również poprawić/zepsuć jakość połączenia pinów z konektorami w kości ) ułoży się w dobrej pozycji powodując prawidłową pracę przekaźnika świec żarowych? Błąd może występować w czasie prawidłowej pracy modułu.

Znalazłem jeszcze taką informację......

w przypadku braku komunikacji między DDE a sterownikiem podgrzewania wstępnego spalania na dłużej niż 1 sekundę, na 3 minuty uruchamiane jest tymczasowe rozpalanie. Tutaj jednostka sterująca podgrzewaniem wykorzystuje bezpieczne wartości, aby zapobiec uszkodzeniu systemu podgrzewania.


Auto grzeje ci się szybciej ponieważ świece żarowe wspomagają szybkość nagrzewania się płynu chłodzącego oraz zamknięte żaluzje chłodnicy

Świece działają po wejściu do samochodu gdy temperatura płynu chłodzącego jest poniżej 30°C ( tych zależności jest trochę, jeśli będziesz chciał wiedzieć wszystko to wkleję ci tutaj informacje na ten temat ).

Na pewno świece też pracują po odpaleniu auta , aż płyn uzyska 75°C.

 


Dziekuje ci za polecenie tej aplikacji. Właśnie takiej szukałem. Większość wartościowych apek jest po angielsku a polskie są mega okrojone. Posiłkowałem się jeszcze często Inpa ale tu tłumaczenie z niemieckiego doprowadzało mnie do szalu, szczególnie że większość translatorów nie ogarnia języka technicznego. Bimer tool robi robotę do jakiej został stworzony bez zbędnych komplikacji i jest po polsku. Po 5u minutach sprawdzania wykupiłem licencję bo już wiedziałem że o taki program mi chodziło.

A co do sterownika świec gdy już znalazłem zakładkę od wysterowania i sprawdzenia prądu na świecach silnik był rozgrzany do 90 stopni więc zrobiłem tylko test świec. I ku mojemu zdziwieniu wyszedł OK. Chodź błędy z nim związane wciąż są. Tak czy inaczej w sobotę znów czeka mnie dłubanie poszukam uszkodzonych przewodów i sprawdzę te nieszczęsną masę bo BT też wywalił mi błąd z tym przesunięciem masy. Co to znaczy "przesunięcie masy" ? To samo co brak masy a może zwarcie do masy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego ci nie powiem.

Ja obstawiam ,że chodzi o słabą masę.

Rozumiem,że kasowałeś błąd i on nie znikał?


W tej aplikacji jak wejdziesz w zakładkę DPF/NOX , poszukaj opcji ŚWIECE ŻAROWE - MOC WYJŚCIOWA. Poobserwuj , gdy uruchomisz auto z rana . Oczywiście spróbuj skasować błędy , gdy tylko włączysz zapłon. Zobacz jak często i z jaką mocą grzeją świece? Ten proces powinien zakończyć się gdy płyn chłodniczy uzyska 75°C. Oczywiście grzanie świec będzie etapowe, one nie grzeją cały czas , włączają się cyklicznie.

Opublikowano
Rano pokasowałem błędy i opaliłem silnik podglądając sterownik świec. Przy odpaleniu pojawiło się bodajrze 70 i jak alternator zaczął ładować wartość spadła do zera puzniej już się nie podniosła. Trochę dziwne bo w tygodniu robię te same trasy do roboty i w pewnym punkcie jak zajeżdżam do sklepu po bułki temperatura oleju oscylowala w granicach 50,60 stopni na sterym module, po wymianie modułu w tym punkcie mam 80,90 stopni więc świece jak by dogrzewały silnik. Tyle że stary moduł miał nie sprawne dwa wyjścia świec więc mógł grzać 4y jednocześnie z błędem komunikacji. Nowy grzeje wszystkie 6 a błąd komunikacji pozostał. Tak to widze :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , jeszcze raz przeczytaj mój wcześniejszy wpis.

Musisz tak robić aby w jaki kolwiek sposób przybliżyć się do awarii swojego BMW.

Czytając opisy zasad działania poszczególnych elementów wyposażenia silnika , można co nie co wywnioskować opierając się na obserwacjach w zachowaniu własnego auta.

Nie masz/nie mamy możliwości zrobić tego razem lub nie wykonujesz tego korzystając z usług warsztatu. W tej sytuacji jest to szukanie igły w stogu siana . Mechanicy mając auto na miejscu bardzo często działają na zasadzie prób i błędów. Nie wspomnę o ich wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Jak wcześniej wspomniałem, ta temperatura może wynikać z właściwie działającej rolety .


Jeszcze raz....

Gdy wejdziesz w odczyt DPF/NOX, w prawym górnym rogu będziesz miał ikonę klucza. Wjedź w nią i włącz opcje odczytu ŚWIECE ŻAROWE - MOC WYJŚCIOWA. Poobserwuj ten parametr przez kilka dni i napisz jak to wygląda u Ciebie.


Piszesz ,że świece żarowe MOGĄ????? pomagać w dogrzaniu płynu chłodzącego...... Według instrukcji NewTis , świece żarowe NA PEWNO wspomagają ten proces.

NA PEWNO biorą udział w wypalaniu filtra DPF. Po mimo tego ,że płyn chłodniczy ma temperaturę, np ....90°C , to w tym procesie świece wspomagają w wytworzeniu wyższej temperatury spalin w filtrze DPF.

Opublikowano
Dziś rano zrobiłem tak jak to opisałeś. Przy odpaleniu wartość prądu na wyjściu świec 400wat puzniej spadło do zera i po dwuch minutach uroslo do 300wati zaczęło falować wartość zmieniała się co około 10sekund 100w200w300w0w100w itd(podaje przybliżone wartości prawdziwe były z groszami np119w itp) . Jak temperatura silnika osiągnęła około 70-80 stopni wartość prądu na świecach spadła do zera. Błędy wciąż te same.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A widzisz, według wyżej wklejone informacji z NewTis , jeśli moduł świec ma problem z komunikacją ( LIN ) , to przekaźnik świec działa przez 3min. z ograniczoną mocą.


Moim zdaniem twój przekaźnik pracował prawidłowo.

Jak znajdę chwilę to poszukam na schemat elektrycznych jakie inne odbiorniki są podłączone do tej samej linii LIN co przekaźnik świec.


Czytałem kiedyś ,że w podobnych sytuacjach jak u ciebie inne odbiorniki wpływały na błąd innego urządzenia.







_________________________________________________________






Ps.

Do szyny M_LIN przekaźnika świec żarowych dołączone są......

- od 07/2012 N10 kontroler ładowania akumulatora pomocniczego.

- Napęd żaluzji grzejnikowych/chłodnicy M81

- Inteligentny czujnik akumulatora B110

- Pompa płynu chłodzącego w niskotemperaturowym obiegu płynu chłodzącego M166

Opublikowano
Dzisiaj trochę inaczej. Przy uruchomieniu prąd na świecach 700w puzniej spadek do zera i tak pozostał. Po kilku kilometrach zatrzymałem się zgasiłem silnik i ponownie uruchomiłem. Dopiero wtedy zaczął się schemat z poprzedniego opisu tj na starcie 400w puzniej falowanie do osiągnięcia około 80 stopni i spadek do zera.. Co do twojej wiadomości rocznik mojego auta to 11 2011. Co do innych urządzeń nie ma błędów czegokolwiek oprucz świec i dpfa. I zauważyłem że rano nie pojawia się komunikat "grzanie wstępne" co kiedyś przy teperaturze 0st.C było normą.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 21.10.2022 o 20:50, PrzekliniakBezZeba napisał(a):

Dzisiaj trochę inaczej. Przy uruchomieniu prąd na świecach 700w puzniej spadek do zera i tak pozostał. Po kilku kilometrach zatrzymałem się zgasiłem silnik i ponownie uruchomiłem. Dopiero wtedy zaczął się schemat z poprzedniego opisu tj na starcie 400w puzniej falowanie do osiągnięcia około 80 stopni i spadek do zera.. Co do twojej wiadomości rocznik mojego auta to 11 2011. Co do innych urządzeń nie ma błędów czegokolwiek oprucz świec i dpfa. I zauważyłem że rano nie pojawia się komunikat "grzanie wstępne" co kiedyś przy teperaturze 0st.C było normą.

Witam udało Ci się zlokalizować przyczynę tej awarii ? Mam podobna sytuacje nowy sterownik a po kilku miesiącach wyskakuje błąd 243700 kasuje go ale powraca 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.