Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam majstrów. W mojej f01 740d wentylator chłodnicy odpala się od razu po uruchomieniu, na maksymalnych i pracuje bez przerwy. To nie przez klimę bo to sprawdziłem. Po wciągnięciu małej kostki z przekaźnika przy akumulatorze wentylator zatrzymuje się. Więc to moduł silnika załącza wentylator. Przekaźnika za schowkiem z prawej strony nie mogę znalezc. I tu pytanie czy jest możliwe że go nie ma wogule w moim aucie? I kolejne pytanie gdzie jeszcze szukać przyczyn usterki? Nadmienię ze błędów ddc dotyczących wiatraka nie ma. Jest tylko stały błąd dpf, ten pojawiający się od 200k
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

400W/600W


1VnYs5D7yU








800W/1000W


1VnYsMlPvI




Moim zdaniem, twój przekaźnik jest , z tyłu koło akumulatora.

Opublikowano
Czyli jak jest przekaźnik koło akumulatora to nie będzie tego za schowkiem od strony pasazera? Dobrze zrozumiałem? Wcześniej sugerowałem się schematami z bmw i tam pokazane były d :( wa przekaźniki jak na tych ilustracjach które wrzuciłeś i myślałem że wystepują oba a nie przemiennie. Zrobiłem prosty test i odłączyłem kostkę sterującą z przekaźnika w bagażniku, wiatrak się zatrzymał ale włączył się tryb awaryjny i komunikat awaria wentylatora. Po podłączeniu i skasowaniu błędu wszystko wróciło cilo do normy tylko wiatrak znowu zaczął napier... :( Więc założyłem ze to ten drugi przekaźnik i go zamówiłem w ciemno, wcześniej sprawdzając jeszcze temperatury w ukrytym menu co wykluczyło uszkodzony czujnik. Dziś zachodzę z nowym przekaznikiem rozbebeszam schowek i ku mojemu zdziwieniu ukazał się wieszak na przekaźnik tylko przekaźnika i wiązki brak. Gdzie jeszcze można zajrzeć bo brakuje mi już pomysłów. Dziś jeszcze zauważyłem wyrwany przewód od kostki czujnika klimy, ale klima działa normalnie, a po jej wyłączeniu wiatrak nie staje więc to też wykluczam.
Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie. Ten przekaźnik w bagażniku tylko załącza wiatrak czy steruje też jego obrotami? Bo dzis miałem jeszcze taka sytuację że pod czas jazdy wiatrak chodził na maxie bo to słychać przy z ciszonym radiu ale po zgaszeniu silnika wiatrak nie wyłączył się jak zwykle tylko zszedł z obrotów jak w czasach jego świetności dochłodził silnik kilka minut i dopiero się wyłączył tak jak powinno być. Tylko czemu załącza się odrazu po odpaleniu silnika nawet rano gdy jest zimny. Dodam że jeżdżę tym autem już 4y lata i do tej pory nie widziałem w nim otwartych żaluzji chłodnicy a teraz są otwarte bez przerwy jak by czujnik temperatury oszukiwał. Ale i OBD i ukryte menu na zimnym silniku pokazuje dajmy na to 10 stopni i zaczyna normalnie rosnąć. Więc jest ok. Czy jest tam drugi czujnik temperatury gdzieś na chłodnicy jak w starszych autach? Bo już chyba tylko to zostaje. Szukałem już przekaźnika którego nie ma to poszukam jeszcze czujnika teperatury :( chyba że ktoś coś podpowie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nad zdjęciami masz podana moc wiatraka.

Nie wiem jaki ty masz ale domyślam się ,że masz ten mocniejszy, dlatego zaproponowałem ci przekaźnik w bagażniku.

Przekaźnik masz jeden . Jego lokalizacja zależy od tego jak mocny masz wiatrak?



Opis działania


Wentylator elektryczny jest sterowany przez jednostkę sterującą silnika za pomocą sygnału o modulowanej szerokości impulsu (ocena przez obwody elektroniczne w wentylatorze). Sterownik silnika steruje różnymi prędkościami wentylatora chłodnicy za pomocą sygnału modulowanego szerokością impulsu (od 7% do 93%). Współczynniki wypełnienia impulsu mniejsze niż 7% i większe niż 93% nie wyzwalają aktywacji, ale raczej są wykorzystywane do celów rozpoznawania błędów. Prędkość wentylatora chłodnicy zależy od temperatury płynu chłodzącego na wylocie płynu chłodzącego (chłodnicy) oraz ciśnienia w układzie klimatyzacji. Gdy prędkość jazdy samochodu wzrasta, prędkość wentylatora chłodnicy maleje.


W celu wybiegu wentylatora elektrycznego układ sterowania silnikiem obniża częstotliwość do 10 Hz. Współczynnik wypełnienia impulsu służy do wyboru czasu (maksymalnie 11 minut) i prędkości wentylatora


Awaria komponentu


W przypadku awarii wentylatora elektrycznego należy oczekiwać następującego zachowania:

Wpis usterki w sterowniku silnika

Redukcja mocy (w przypadku przegrzania silnika)

Sprawdź komunikat kontrolny na tablicy rozdzielczej

Uszkodzenie krytycznych termicznie elementów przedniej części samochodu po zatrzymaniu silnika (dogrzewanie silnika)

Ogólne notatki

Elektroniczna jednostka analizująca przeprowadza wewnętrzną diagnostykę błędów w stanach krytycznych. W przypadku wykrycia usterki działanie jest utrzymywane w miarę możliwości.


Jeśli aktywacja przez modulację szerokości impulsu nie powiedzie się, wentylator elektryczny jest aktywowany w trybie awaryjnym ze stałym współczynnikiem wypełnienia impulsu.

Opublikowano
Po przeczytaniu tego co wrzuciłeś i porównaniu z moim przypadkiem wychodzi mi że winy muszę szukać po stronie instalacji a nie urządzeń. W sumie kostkę do czujnika klimy już zamówiłem ale wątpię żeby wymiana coś dała bo wiatrak nie zwalnia po wyłączeniu klimy. Pytanie : jak działa ten czujnik i czy komputer nie odbiera braku sygnału na jednym pinie jako zbyt wysokiego ciśnienia i nie prubuje schłodzić czynnika wentylatorem? Chyba że to już moje bajanie typu "będzie dobrze". I trzeba szukać zwarc czy przerw w obwodzie sterującym wentylatorem. Swoją drogą gdzie biegnie ten cienki przewód z kości wentylatora do puszki modułu czy gdzieś dalej. I kolejne pytanie czy da się sprawdzić bez oscyloskopu czy biegną tym przewodem jakieś impulsy. Był bym wdzięczny za odpowiedź bo miał bym nową linię walki. Muszę naprawić tego wyjącego wariata bo łep mi pęknie wreszcie. Wszyscy magicy u nas pracują w sposób zostaw auto kiedyś zrobię, a mi codziennie samochód potrzebny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najszybciej i najprościej byłoby gdybyś zrobił baypass przewodu wchodzącego do wiatraka ( chyba że wiązka po odpięciu wystarczy aby podłączyć ją do nowego wiatraka? ).

Chodzi mi o to aby podłączyć pod instalacje twojego BMW inny sprawny wiatrak bez wyciągania twojego/starego.


Nie wiem, o którym czujniku mówisz?



Chodzi ci o cieńki przewód kol. czarno - zielonego ,który wchodzi do kości wentylatora?

Jego początek zaczna się w komputerze auta , wychodzi z kości A460*1B, pin nr. 10.


1VnXA0ui93


CTyeCRj2







_________________________________________________________








Wyciągnij bezpiecznik F137..........5A . Potwierdzimy czy nie zawiesił ci się przekaźnik?


1VnZ94l3kS

Opublikowano
Po wyjęciu ww bezpiecznika i odpaleniu auta wiatrak nie startuje. Po włożeniu bezpiecznika na swoje miejsce znowu zaczyna wariować. Nie mam jak podłączyć innego wiatraka. Jeśli chodzi o czujnik to chodzi mi o ten od klimatyzacji co jest pod maską po lewej stronie obok puszki modułu silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj siedem ostatnich znaków numeru VIN......



Czyli przekaznik działa poprawnie, nie zawiesił się.



Szkoda, że nie możesz podłączyć innego wiatraka. Często on ma problem w sterowaniu prędkością działania.

Struktura i wewnętrzne połączenie elektryczne

Napęd wentylatora elektrycznego to silnik bezszczotkowy. Wentylator elektryczny posiada własną elektroniczną jednostkę analizującą, a jego prędkość jest regulowana sygnałem modulowanym szerokością impulsu. Współczynnik wypełnienia impulsu w normalnym trybie pracy (100 Hz) jest przetwarzany na sygnał prędkości.


7% współczynnik wypełnienia impulsu: tryb gotowości (elektroniczna jednostka analizująca jest utrzymywana w stanie czuwania)

11% współczynnik wypełnienia impulsu: minimalna prędkość wentylatora (33% prędkości znamionowej)

93% współczynnik wypełnienia impulsu: maksymalna prędkość wentylatora

97% współczynnik wypełnienia impulsu: polecenie do samodiagnozy elektronicznej jednostki oceniającej





_________________________________________________________






F6198mdJ



Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego

Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego do klimatyzacji jest zainstalowany w przewodzie wysokiego ciśnienia między skraplaczem a parownikiem. Podczas chłodzenia ciśnienie czynnika chłodniczego jest rejestrowane przez czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego i oceniane w jednostce sterującej IHKA ("IHKA" oznacza "zintegrowaną automatykę grzewczo-klimatyczną").


W zależności od sygnału czujnika sprężarka klimatyzacji jest regulowana i/lub wyłączana przez jednostkę sterującą IHKA w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia czynnika chłodniczego. W zależności od ciśnienia czynnika chłodniczego ustawienie wentylatora jest określane przez jednostkę sterującą IHKA i przekazywane do jednostki sterującej silnika w autobusie.

Opublikowano
I właśnie o ten czujnik mi chodzi. Bo jak tu piszesz od ciśnienia czynnika chłodniczego zależy między innymi prędkość obrotowa wiatraka chłodnicy. W ten czujnik jest wpinana kostka 3y pinowa, w moim przypadku kabel z jednego pinu bodajrze zielony jest ułamany czy tam obgnił i łudze się ze to jest przyczyną szalejącego wentylatora. Możliwe?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wszystko jest możliwe, chodź jest dziwne ,że nie masz żadnego błędu?

Ten czujnik i tak musisz naprawić.

Jeśli to nie on to może sam wiatrak być strzelony, on dostaje sygnał o włączeniu się z komputera auta ( to dostaje dokładnie przekaźnik wentylatora chłodnicy, który w twoim przypadku zainstalowany jest w bagażniku ) i osobno o prędkości działania ( wentylator ma w sobie elektronikę , która odpowiednio interpretuje podaną częstotliwość impulsów z DDE ) . Tym wszystkim zarządza wcześniej wspomniany komputer auta DDE........A460.




Zgadza się, do czujnika AC wchodzą trzy przewody. Koloru zielonego nie widzę na schematach.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Też na początku obstawiałem wentylator ale już kilka razyy zauważyłem że po ostrzejszej jeździe gdy silnik dobrze się rozgrzeje, po zgaszeniu auta wiatrach chodzi przez parę minut na mniejszych obrotach aż wychłodzi silnik i się normalnie wyłącza, tak jak powinno być. Wtedy przecież też jest sterowany z modułu silnika.Wariuje tylko przy uruchomionym silniku, a przy spokojnej jeździe po zgaszeniu silnika wentylator odrazu się wyłącza. Dziwią mnie też ciągle otwarte żaluzje chłodnicy które kiedyś mało kiedy się orwierały i tylko w 30o stopniowe upały, dziś było 8 stopni a one cały czas otwarte. No i zauważyłem zwiększone o około litr może pułtora litra na setkę spalanie ale to wiązałem ze zmienioną tydzień temu durzą turbiną i tym że częściej wykorzystuje zasób mocy auta. Chodź może ciągła praca tego wyjącego wariata też ma wpływ na spalanie. Nadmieniam że problem z wiatrakiem zaczął się jeszcze przed wymianą turbiny. I demontując turbo zauważyłem ten ułamany przewód z czujnika klimy. Sorry ze tak skacze po zagadnieniach ale myślę że kogoś to naprowadzi na przyczynę usterki
Opublikowano
Wszystko jest możliwe, chodź jest dziwne ,że nie masz żadnego błędu?

Ten czujnik i tak musisz naprawić.

Jeśli to nie on to może sam wiatrak być strzelony, on dostaje sygnał o włączeniu się z komputera auta ( to dostaje dokładnie przekaźnik wentylatora chłodnicy, który w twoim przypadku zainstalowany jest w bagażniku ) i osobno o prędkości działania ( wentylator ma w sobie elektronikę , która odpowiednio interpretuje podaną częstotliwość impulsów z DDE ) . Tym wszystkim zarządza wcześniej wspomniany komputer auta DDE........A460.




Zgadza się, do czujnika AC wchodzą trzy przewody. Koloru zielonego nie widzę na schematach.

Błędy są oczywiście że są ale nie powiązane z wentylatorem chyba że je źle dekoduje. Dziś odczytałem następujące

244800

242300

242F00

243300

Ale to są błędy z którymi nauczyłem się żyć że tak powiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według opisu błędów masz problem z świecami żarowymi lub ich przekaźnikiem , albo to i to.


Kiedyś czytałem,że przekaźnik jest podpięty razem z innymi odbiornikami jeśli chodzi o układ komunikacyjny M_LIN.

Na pewno w tej sieci jest żaluzja chłodnicy. Może odłącz zasilanie od przekaźnika ( dwie kości ). Może on powoduje takie zachowanie się auta?

Kolor przewodu fioletowo - biały. Zobacz również czy nie ma jakiś zwarć/przetarć na przewodach. One często się uszkadzają. Dlatego przy wymianie kompletu świec i przekaźnika dodatkowo wymienia się przewód zasilający.



Jeszcze jedno, nie jestem do końca pewny, ale u mnie świece żarowe biorą udział w wypalaniu filtra DPF. Ich brak blokuje ten proces.

Pozostawione świece żarowe w bloku po pewnym czasie zachodzą nagarem ,który blokuje ich wyjęcie z bloku silnika.

Opublikowano
Według opisu błędów masz problem z świecami żarowymi lub ich przekaźnikiem , albo to i to.


Kiedyś czytałem,że przekaźnik jest podpięty razem z innymi odbiornikami jeśli chodzi o układ komunikacyjny M_LIN.

Na pewno w tej sieci jest żaluzja chłodnicy. Może odłącz zasilanie od przekaźnika ( dwie kości ). Może on powoduje takie zachowanie się auta?

 


Ogłaczyc zasilanie przekaźnika świec? Mogę w sumie sprubowac ale ten błąd od świec pojawia się sporadycznie od dwóch lat i wcześniej na nic nie wpływał. Nawet zimą przy 26 stopniach mrozu auto garażowane pod chmurką odpalało że strzała aż sam się dziwiłem. Dlatego nigdy nie zawracałem se gitary tym błędem. Zaczął się pojawiać jak wywaliłem klapy wirowe z kolektora gdzieś czytałem że to jest jakoś powiązane z nastawnikiem klap i nie zawracałem se tym głowy skoro nie wpływało na eksploatację auta. Sporadycznie od niedawna zaczoł się pojawiać jeszcze błąd od przerwania podgrzewania paliwa, ale po skasowaniu nie wrócił może to też powiązane?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Może odłącz dwie kości...


1VnXZM2NWi




Wiesz co , w czasie jakich kolwiek prac można uszkodzić nieświadomie inne elementy auta.

Jeśli chodzi o sprawy elektryczne to wszystko jest możliwe .


Jeśli chodzi o rolety , to one pozostają w takiej pozycji w , której nastąpiła ich awaria

Jeśli coś się stało w czasie gdy były one otwarte, to będą cały czas otwarte.


Nie masz wyjścia. Błędy wskazują na przekaźnik, który ma związek z żaluzjami chłodnicy.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Odłączałem te kości z modułu świec i nic to nie zmieniło, ten sam zestaw błędów. Po podłączeni spowrotem i skasowaniu błędów te jak narazie nie wróciły, ale wiem że wrócą bo to już nie pierwszy raz. Żaluzje stoją na swoim miejscu. Myślę że ten błąd sterownika powoduje coś na przewodach, bo zimą miałem te błędy a samochód odpalał od strzała, bez sprawnych świec było by to raczej nie możliwe. Jutro przyjdzie ta kostka od czujnika klimy może to coś zmieni z tym wiatrakiem. A co do modułu świec pewnie zmienię go profilaktycznie jak uporam się z tym wiatrakiem, to nie jest droga cześć zamienniki w części do bmw.pl po 300ziko chodzą. Jutro podmienię kostkę to napisze co nowego...
Opublikowano
Znalazłem!!!!!Powodem wariowania wentylatora był właśnie ten ułamany przewód od czujnika klimy. Mimo że klima działała bez zarzutu wentylator napier... na pełnych obrotach. Po zmianie kostki wiatrak się uspokoił a nawet żaluzje chłodnicy się zamknęły. Dzięki za pomoc. Mam nadzieję że ta rozmowa komuś posłuży, bo moim zdaniem to dość ciekawa i trudna do namierzenia usterka bo po błędach bym jej nie namierzył. Ten ułamany przewód zauważyłem przypadkiem pod czas demontażu turbin inaczej bym go nie znalazł. A że czujnik ciśnienia klimy w F01 jest w tak głupim miejscu przy turbinach i jest on narażony na wysokie temperatury podobna usterka napewno przytrafi sie nie jednemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SUPER....!!!

Gratuluję.....


Są w sprzedaży izolacje termiczne - rekaw termoizolacyjny na przewody i weze . Jeśli czujesz ,że jest tam za gorąco to możesz przeprowadzić te przewody w izolacji termicznej


images?q=tbn:ANd9GcQhwV_ZIhdX4dgIczVGkD0mEHFDB-GqlaYIpdJDfxVsoAkzWxyM&usqp=CAc

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Może odłącz dwie kości...


1VnXZM2NWi




Wiesz co , w czasie jakich kolwiek prac można uszkodzić nieświadomie inne elementy auta.

Jeśli chodzi o sprawy elektryczne to wszystko jest możliwe .


Jeśli chodzi o rolety , to one pozostają w takiej pozycji w , której nastąpiła ich awaria

Jeśli coś się stało w czasie gdy były one otwarte, to będą cały czas otwarte.





Nie masz wyjścia. Błędy wskazują na przekaźnik, który ma związek z żaluzjami chłodnicy.

 



Wymieniłem ten moduł na nowy Bero, sprawdziłem przewód zasilający-wydaje się być ok nie jest przepalony i piszczy na multimetrze. Ale błąd 28CE00 po skasowaniu powrucił. Czy trzeba robić adaptacje tego modułu? Może jest jakiś bezpiecznik? Dodam że przed wymianą odłączałem aku, nie wiem czy dobrze zrobiłem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przekaźnika świec żarowych nie musisz adoptować.

Według błędu masz problem z komunikacją linii LIN.

Standardowo, musisz sprawdzić przewód czy nie jest ułamany/przerwany. Zobacz jak wyglądają piny w kości , która wchodzi w przekaźnik świec żarowych. Może jest skorodowany bądź zbyt mocno rozcięty ( brak dobrego stylu ).

Tak naprawdę trzeba by było sprawdzić cały odcinek , od przekaźnika po DDE. Przewody wchodzące do komputera potrafią się przetrzeć na wysokości gumowego kanału jak i w innych miejscach gdzie występują plastikowe korytka.....



_________________________________________________________




Nie mam dokładnych danych odnośnie twojego vinu. Musisz sprawdzić przewód LIN w kilku opcjach.....


1. Kość X2401 ,pin nr 12, kol przewodu fioletowo - biały.

Po drodze do komputera auta DDE jest jeszcze jedna kość X2335 , pin nr.1.


HErmxKw0





2. Kość X2401, pin nr.3, kol przewodu fioletowo - czarny.


3. Kość X2401, pin nr.3, kol przewodu fioletowo - czarny lub fioletowo - biały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.